Hlavní navigace

V týdenním srovnání se nedařilo České televizi, naopak roste podíl televize Nova

16. 1. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: TV Nova
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Zatímco kanály České televize ztrácely oproti minulému týdnu přes 2,5 procenta, Nova si o dvě procenta polepšila.

Mezitýdenní vývoj (vs. 1. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Oproti minulému týdnu se největšího propadu dočkala ČT1, jejíž podíl u obecné cílové skupiny se snížil o 1,95 procenta. Nedařilo se ani kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, jejichž podíl poklesl o 1,12 procenta. Veřejnoprávní dvojka ČT2 se propadla o 0,7 procenta a Nova Cinema ztratila 0,63 procenta. Naopak výrazně si polepšila hlavní Nova, jejíž podíl narostl o 2,39 procenta. Pozadu nezůstala ani hlavní Prima, která svůj podíl navýšila o 1,3 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Oproti minulému týdnu sice ČT ztrácela, stále je ale jedničkou

Mezi televizními skupinami dopadla nejhůře Česká televize, jejíž podíl se oproti minulému týdnu zmenšil o 2,62 procenta na celkových 31,44 procenta. Naopak Nova svůj podíl posílila o 2,02 procenta na konečných 29,55 procenta. Dařilo se i Primě, která si polepšila o 1,52 procenta na finálních 20,56 procenta. Mírného navýšení podílu se dočkaly i kanály TV Barrandov, jejichž podíl narostl o 0,1 procenta na 7,68 procenta.

TOP 10 všechny stanice (2. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

I u mladší cílové skupiny se oproti minulému týdnu nejvíce propadla ČT1, která ztratila podíl ve výši 1,92 procenta. Kanály sdružené v rubrice Ostatní přišly o 1,39 procenta. Třetí největší propad potkal ČT2 s úbytkem 0,66 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Naopak nejlépe se dařilo dvěma největším komerčním stanicím, Nova si polepšila o 1,83 procenta a Prima svůj podíl navýšila o 1,62 procenta.

MINULÝ ROK: Nova navyšuje svůj podíl, klesá Česká televize i Barrandov

Z pohledu televizních skupin si pohoršila jen Česká televize, pro kterou výsledný podíl ve výši 26,19 procenta znamenal úbytek 2,65 procenta. Nejlépe dopadla Prima, jejíž výsledek 21,09 přináší nárůst o 2,03 procenta. Polepšila si i Nova, která svůj podíl navýšila o 1,82 procenta na výsledných 35,54 procenta. Mírně svůj podíl navýšila i skupina kanálů Barrandov, jejíž podíl činil 5,17 procenta, což je o 0,12 procenta více než minulý týden.

Kanály – průměrné podíly (2. týden 2017)
Graf podílu kanálů (2. týden 2017)
Graf podílu skupin (2. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 2. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Oproti minulému roku si nejvíce polepšila Nova Cinema a kanály zastupované společností Atmedia, jejichž podíl shodně narostl o 0,81 procenta. Třetí nejvýraznější nárůst pak vykázal Barrandov Plus, jehož podíl se zvýšil o 0,6 procenta. V opačném gardu se nejhůře vedlo kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, které přišly o podíl ve výši 1,67 procenta. Nedařilo se ani hlavní Primě, která musela odepsat 0,99 procenta. Třetí největší pokles vykázala Telka, která ztratila 0,55 procenta.

Z televizních skupin se nejlépe dařilo Nově, jejíž kanály svůj podíl navýšily o 1,17 procenta. Dařilo se i Barrandovu, jehož programy posílily o 0,98 procenta. Mírně oslabila Česká televize, jejíž podíl poklesl o 0,09 procenta. Nejhůře tak v meziročním srovnání dopadla Prima, její stanice přišly celkem o 0,67 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny je meziroční srovnání dramatičtější, nejlépe se dařilo Nově Cinema, která svůj podíl navýšila o 1,4 procenta. Programy zastupované společností Atmedia si polepšily o 1,26 procenta. Dařilo se i ČT1, jejíž podíl se zvedl o 0,65 procenta. Naopak se nedařilo kanálům z rubriky Ostatní, jejichž podíl klesl o 2,39 procenta. Podíl Primy Cool se snížil o 0,99 procenta a Prima love přišla o 0,85 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let.

Jako jediná televizní skupina se poklesu dočkala Prima, jejíž podíl se snížil o 1,07 procenta. Naopak nejlépe se dařilo programům Novy, jejichž podíl narostl o 1,34 procenta. Svůj podíl navýšily i stanice České televize, které si polepšily o 1,15 procenta. Kanály TV Barrandov se pak dočkaly navýšení o 0,6 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).