Hlavní navigace

V rámci týdne si nejlépe vedla ČT. Jako jediná neztrácela

18. 4. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skupiny Nova a Barrandov zůstávají na svém. Výrazněji tak v 15+ poklesla pouze FTV Prima, která přišla o 0,25 procenta.

Mezitýdenní vývoj (vs. 14. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT 24, který ztratil 0,33 procenta diváků starších patnácti let. Výpadek ale kompenzovala zejména stanice ČT 2, která si polepšila o 0,82 procenta uvedené cílové skupiny, a částečně také ČT Sport, která přidala o 0,32 procenta. Ztrácela i ČT 1, která přišla o 0,21 procenta obecné divácké skupiny, a také Prima Cool, i když ta ztrácela méně – o 0,22 procenta. Naopak posílila Prima love, a to o 0,41 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně televizní skupiny stoupají, klesá pouze Nova

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Česká televize, která jako jediná neztrácela, vykázala nárůst o 0,44 procenta a celkem oslovila 29,34 procenta diváků starších patnácti let. Nova je prakticky nastejno a podíl klesl o pouhých 0,07 procenta na celkových 29,62 procenta. Nejinak je na tom skupina Barrandov, která rovněž zaznamenala symbolický pokles o 0,06 a sledovalo ji 6,96 procenta. Nejvíce tak poklesl podíl FTV Prima, která přišla o 0,25 procenta a celkem zaujala 23,05 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (15. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázal největší ztrátu kanál ČT 24, který přišel o podíl 0,44 procenta, a také ČT 1, která ztratila 0,39 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílila stanice ČT 2, která si polepšila o 0,78 procenta. Narostl i podíl stanice Prima love, která si k dobru připsala 0,9 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst rovněž vykázaly kanály sdružené pod Atmedia, a to o 0,3 procenta. Naopak podíl plnoformátové TV Barrandov klesl u mladších diváků o 0,32 procenta.

MINULÝ ROK: ČT 1 minulý týden nebývale rostla sledovanost, dostala se na loňská čísla

Česká televize jako skupina neznatelně poklesla, když přišla o pouhopouhých 0,01 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 23,96 procenta. Podobně na tom byly stanice skupiny Nova, jejichž podíl klesl o 0,06 procenta a celkem činil 34,51 procenta. O 0,18 procenta oslabila skupina Barrandov, jejíž celkový podíl tvořil 4,55 procenta. Lehce tak posílila pouze FTV Prima, a to 0,2 procenta na celkových 24,09 procenta.

Kanály – průměrné podíly (15. týden 2016)
Graf podílu kanálů (15. týden 2016)
Graf podílu skupin (15. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 16. týden 2015)

Cílová skupina 15+

ČT 2 si meziročně polepšila o 0,79 procenta (ČT 1 ztrácela 0,96), kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 0,98 procenta obecné divácké skupiny. Ještě výrazněji ale poklesl podíl TV Nova, která meziročně odepsala 1,94 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i Nova Cinema, která přišla o 1,87 procenta. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 1,25 procenta, a také Prima, která si připsala 1,75 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela nejvíce Nova, a to poměrně výrazně – přišla o 4,10 procenta všeobecné věkové skupiny. Mírně ztratila Česká televize a její podíl klesl o 0,57 procenta. Díky spuštění nových kanálů si polepšil Barrandov, který si připsal 2,81 procenta. Ještě více ale stoupl podíl FTV Prima, a to o 3,45 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky meziročně poklesla stanice ČT 1, jejíž podíl šel dolů o 1,88 procenta. Ztratila ale i Nova, a to 1,20 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nejvýraznější ztrátu však zaznamenala Nova Cinema, která meziročně přišla o 2,24 procenta své primární cílové skupiny. Naopak Prima svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila o 1,04 procenta a posílily také stanice Prima Cool (o jedno procento) a Prima love (o 0,95 procenta).

Meziroční posuny jsou poměrně výrazné. Nejvíce ztrácela Nova, která přišla o 3,53 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si díky spuštění nových kanálů připsal 1,48 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 4,6 procenta, navýšily kanály FTV Prima. Česká televize pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let klesla o 1,7 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).