Hlavní navigace

V rámci týdne nejvíce posiluje Nova, meziročně ale nejvíce klesá

11. 4. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Oproti minulému týdnu stoupl ve skupině 15+ podíl stanice Nova o 4,11 %, u 15–54 o 0,96 %. Meziročně nejvíce stoupá Prima.

Mezitýdenní vývoj (vs. 13. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT 1, který ztratil 1,07 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu mají i další stanice, např. ČT Sport o 0,29 procenta, a polepšil si jen kanál ČT 2 o 0,17 procenta uvedené cílové skupiny. Kanály sdružené v položce Ostatní jsou v podstatě na stejném podílu. Ztrátu o 0,16 procenta vykazuje Prima Cool, stanice Prima love pak spadla o 0,14 procenta. Naopak mírně posílila Nova o 0,88 procenta a také TV Barrandov o 0,26 procenta všeobecné věkové kategorie.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně televizní skupiny stoupají, klesá pouze Nova

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která si připsala 4,11 procenta a celkem oslovila 29,69 procenta diváků starších patnácti let. Česká televize i přes ztrátu 1,34 procenta skončila na 28,9 procenta uvedené cílové skupiny. Prima s podílem 23,3 procenta vyjde oproti minulému týdnu v podstatě nastejno. Mírně si polepšila skupina Barrandov, jejíž podíl u obecné cílové skupiny vzrostl o 0,19 procenta. Celkem ji tak sledovalo 7,02 procenta divácké skupiny 15+.

TOP 10 všechny stanice (14. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázal největší ztrátu kanál Prima, který přišel o podíl 0,52 procenta, dále ČT 1, která ztratila 0,46 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, a také stanice Prima love, jejíž podíl klesl o 0,37 procenta. I v této divácké skupině mírně posílila stanice Nova, která si polepšila o 0,84 procenta. Lehký nárůst se dá pozorovat u ČT 24, která si k dobru připsala 0,24 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let.

MINULÝ ROK: ČT 1 minulý týden nebývale rostla sledovanost, dostala se na loňská čísla

Česká televize u mladší divácké skupiny nepatrně posílila o 0,12 procenta a její celkový podíl byl 23,97 procenta. Až na kanály FTV Prima, jejichž podíl poklesl o 0,77 procenta a celkem činil 23,89 procenta, posilují i ostatní stanice. Nejvýznamněji o 0,96 procenta stanice skupiny Nova, jejichž celkový podíl byl 34,57 procenta. Lehce posílila i skupina Barrandov – o 0,17 procenta na celkových 4,73 procenta.

Kanály – průměrné podíly (14. týden 2016)
Graf podílu kanálů (14. týden 2016)
Graf podílu skupin (14. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 15. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Meziročně nejvýrazněji poklesl podíl TV Nova, která odepsala 1,98 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i Nova Cinema, která přišla o 1,71 procenta. Nejinak na tom jsou kanály skupiny Ostatní, které v meziročním srovnání přicházejí o 0,86 procenta obecné divácké skupiny. Nejvíce posiluje stanice Prima, která si připsala 1,9 procenta, a nárůst o 0,49 procenta hlásí i Prima Cool. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 1,35 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela nejvíce Nova, a to poměrně výrazně – přišla o 4,03 procenta všeobecné věkové skupiny. Procento (1,01) ztratila i Česká televize. Naopak nejvíce stoupl podíl stanic FTV Prima, a to o 3,69 procenta. Díky spuštění nových kanálů si také poměrně významně polepšila skupina Barrandov, která si připsala 2,88 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Nejvýraznější ztrátu zaznamenala Nova Cinema, která má o 2,17 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let méně. Ztratila i Nova, která meziročně přišla o 1,06 procenta své primární cílové skupiny. Meziroční podíl se snížil i ČT 1, a to o 1,49 procenta. Naopak nárůst mezi mladšími diváky hlásí stanice Prima, a to o 1,17 procenta, a také Prima Cool, která stoupla o 1,3 procenta. O 0,39 procenta svůj podíl meziročně navýšila i stanice TV Barrandov.

Meziroční posuny skupin jsou relativně významné. Nejvíce ztrácela Nova, která přišla o 3,47 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si díky spuštění nových kanálů připisuje 1,66 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 4,4 procenta, navýšily kanály FTV Prima. Česká televize pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let klesá, a to o 1,7 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).