Hlavní navigace

V prosinci se dařilo České televizi a konkrétně programu ČT1

3. 1. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: ČT
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ MĚSÍCE – Veřejnoprávní jednička si meziměsíčně polepšila i o více než pět procent.

Meziměsíční vývoj (vs. listopad 2016)

Cílová skupina 15+

Ve srovnání s listopadem si v prosinci nejvíce polepšila ČT1, které přibylo 4,44 procenta obecné cílové skupiny. Další nárůsty už nebyly zdaleka tak dramatické, druhý veřejnoprávní program svůj podíl navýšil o 0,61 procenta a třetí největší nárůst vykázal Fanda, jehož podíl narostl o 0,18 procenta. V opačném gardu pak nejhůře dopadla hlavní Nova, která oproti listopadu ztratila 1,71 procenta obecné divácké skupiny. Nedařilo se ani hlavní Primě, které ubylo 1,44 procenta diváků starších patnácti let. Filmová Prima Max pak přišla o podíl ve výši 0,51 procenta.

MINULÝ MĚSÍC: TV Barrandov se nové pořady vyplácí, v listopadu oslovily její kanály více než osm procent diváků

Z pohledu televizních skupin si polepšila pouze Česká televize, jejíž podíl se zvýšil o 4,65 procenta na celkových 32,88 procenta. Největší meziměsíční propad vykázaly programy Primy, které přišly o podíl ve výši 2,79 procenta a celkem oslovily 19,63 procenta diváků starších patnácti let. Takřka o polovinu méně ztratily kanály Novy, které ztratily 1,38 procenta a sledovalo je tak 28,89 procenta obecné cílové skupiny. Podíl ve výši 0,52 procenta odepsaly stanice TV Barrandov, které celkem vidělo 7,65 procenta diváků starších patnácti let.

TOP 10 všechny stanice (prosinec 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny je vývoj velmi podobný té všeobecné, nejlépe z meziměsíčního srovnání vyšla ČT1, které přibylo 6,15 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Druhý veřejnoprávní program si pak polepšil o 0,43 procenta a Nově Cinema přibylo 0,06 procenta mladší cílové skupiny. Naopak nejhorší výsledek vykázala hlavní Nova, která přišla o 1,83 procenta své primární obchodní skupiny. Nedařilo se ani kanálu Prima Cool, který odepsal 1,09 procenta mladší divácké skupiny. Třetí největší pokles vykázala Prima Max, když ztratila podíl ve výši 0,59 procenta.

MINULÝ ROK: V prosinci si polepšila Česká televize. Nově i Primě podíly klesaly

Výrazné jsou i poklesy trendů u televizních skupin. Jediným, kdo vykázal růst, byly stanice České televize, jejichž podíl narostl o 5,89 procenta na konečných 29,11 procenta. Největší pokles pak vykázaly programy Primy, které přišly o 2,8 procenta a celkem oslovily 20,1 procenta mladší cílové skupiny. Podíl kanálů skupiny Nova poklesl o 2,08 procenta na finálních 33,97 procenta. Pokles potkal i programy TV Barrandov, jejichž podíl klesl o 0,73 procenta na celkových 4,76 procenta.

Kanály – průměrné podíly (prosinec 2016)
Graf podílu kanálů (prosinec 2016)
Graf podílu skupin (prosinec 2016)

Meziroční vývoj (vs. listopad 2015)

Cílová skupina 15+

Z meziročního srovnání vyšly nejhůře kanály sdružené v rubrice Ostatní, jejichž podíl poklesl o 1,85 procenta. Druhou největší ztrátu vykázala hlavní Prima, která přišla o 0,54 procenta obecné cílové skupiny. Podobný pokles potkal i Telku, která ztratila 0,52 procenta obecné divácké skupiny. Naopak nejlépe dopadl Barrandov Plus, který si meziročně polepšil o 0,56 procenta. Nova Cinema pak svůj podíl navýšila o 0,53 procenta a hlavní Nova nabrala 0,51 procenta skupiny diváků starších patnácti let.

Z pohledu televizních skupin se všechna sledovaná uskupení dočkala růstu, toho nejmenšího pak Česká televize, jejíž podíl vzrostl o 0,01 procenta. O 0,02 procenta si polepšily programy FTV Prima. Kanály skupiny Nova navýšily svůj podíl o 0,78 procenta. Vítězem se staly stanice TV Barrandov, jejichž podíl narostl o 0,79 procenta.

Tipy C

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladší cílové skupiny se nejhůře vedlo kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, které meziročně ztratily podíl ve výši 2,05 procenta. Další dva největší poklesy potkaly Primu a Primu Cool, prvně jmenovaná přišla o 0,85 procenta a druhá o 0,92 procenta podílu u mladší cílové skupiny. Naopak nejlépe si vedla Nova Cinema, jejíž podíl meziročně narostl o 1,07 procenta. Dařilo se i stanicím z mediazastupitelství Media Club, které svůj podíl navýšily o 0,89 procenta. Navýšení vykázala i ČT1, jejíž podíl se meziročně zvýšil o 0,79 procenta.

Mezi televizními skupinami se nejhůře vedlo Primě, která jako jediná vykázala pokles, když přišla o podíl ve výši 0,77 procenta. Naopak nejlépe se dařilo Nově, která svůj podíl navýšila o 1,17 procenta. Programy České televize si polepšily o 1,07 procenta. Mírného navýšení se dočkaly i kanály TV Barrandov, jejichž podíl se navýšil o 0,13 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).