Více

V předvánočním týdnu nejvíc posilovala ČT 1, naopak Prima family na ročním minimu

UVNITŘ GRAF A TABULKA Viditelný nárůst před vánočními svátky zaznamenal i hlavní kanál Novy a televize Barrandov. Nejvíc klesala ČT Sport.

Závěr roku jednoznačně prospívá prvnímu programu České televize. Už před vánočními žněmi, minulý týden, byla ČT 1 nejvíce rostoucí televizní stanicí z těch, které měří peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku polepšila o 0,98 procentního bodu na hodnotu 17,65 procenta. To je třetí nejlepší týdenní výsledek za celý letošní rok. Naopak nejvíce klesala ČT Sport (o 1,07 procentního bodu na hodnotu 1,30 procenta) a Prima family, která si oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,90 procetního bodu a dosáhla podílu 16,27 procenta – vůbec nejhoršího za celý rok.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012

Hlavní kanál Primy byl ale výjimkou, všechny ostatní plnoformátové televize, včetně Novy a Barrandova, minulý týden podle pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO) stoupaly, i když mírněji než ČT 1. Nova si polepšila o 0,73 procentního bodu na hodnotu 26,26 procenta – vůbec nejvyšší od letošního jara – a Barrandovu stoupnul týdenní podíl o 0,26 procentního bodu na hodnotu 5,11 procenta. Viditelný růst vykázaly i programy ČT 2 a ČT 24, větší pokles zaznamenala Nova Cinema.

K TÉMATU: Skokany předminulého týdne Nova a Nova Cinema, nejvíc se propadala Prima family

Z pohledu tří největších televizních skupin uhájila vítězství v kumulovaném průměrném celodenním podílu na dospělém publiku Nova Group, která oslovila 32,36 procenta diváků starších 15 let, kteří zrovna trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu si dokonce ještě polepšila o 0,31 procentního bodu. Na druhé pozici zůstala Česká televize se souhrnným podílem 28,87 procenta (nárůst o 0,57 procentního bodu) a třetí byla Prima Group s 21,88 procenty, která jako jediná oproti předminulému týdnu klesla (o 0,80 procentního bodu).


Zdroj: ATO – Mediaresearch

Celodenní průměrné podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Pětka, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.

V meziročním srovnání s 51. týdnem minulého roku si nejvíce polepšila ČT 2, jejíž týdenní podíl meziročně stoupnul o 1,46 procentního bodu (z loňských 2,97 na letošních 4,43 procenta). Naopak největší pokles vykázala Prima family, a to o celých 3,86 procentního bodu – z loňských 20,13 na letošních 16,27 procenta. Srovnání ale zkresluje fakt, že minulý rok vyšel 51. týden na vánoční svátky, kdežto letos Vánoce zasáhly až 52. týden.

Průměrné celodenní podíly televizí za 51. týden 2012 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 17,65 + 0,98 – 1,97
ČT 2 4,43 - 1,07 + 1,46
ČT Sport 1,30 + 0,04 – 0,31
ČT 24 5,49 + 0,32 + 0,08
Nova 26,26 + 0,73 + 0,23
Nova Cinema 4,75 – 0,46 – 0,11
Fanda 1,35 + 0,04 – nevysílal –
Prima family 16,27 - 0,90 - 3,86
Prima Cool 3,78 + 0,07 + 0,64
Prima love 1,83 + 0,03 + 0,35
TV Barrandov 5,11 + 0,26 + 0,52
Pětka – nevysílala –
Atmedia 2,92 – 0,03 + 1,09
ostatní TV 8,86 – 0,32 + 0,53

Zdroj: ATO – Mediaresearch

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 28. 12. 2012 22:20

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+