Hlavní navigace

V posledním loňském týdnu se nedařilo Nově, posílila TV Barrandov

4. 1. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Podíl ČT 1 poklesl o téměř pět procent, skupina Nova oslabila o tři procenta. Naopak Barrandov o dvě procenta posílil. ČT Sport pomohl hokej.

Mezitýdenní vývoj (vs. 52. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Sváteční tažení České televize skončilo, podíl kanálu ČT 1 ve věkové skupině diváků starších patnácti let poklesl v posledním letošním týdnu na 22,72 procenta, což ve srovnání s minulým týdnem znamená pokles o 4,9 procenta. O 3,4 procenta poklesl v mezitýdenním srovnání i podíl hlavního kanálu Novy, který vykázal podíl 15,4 procenta. Nárůstu podílu o 1,7 procenta se naopak dočkala ČT Sport, která se díky hokeji dostala na 3,2 procenta. Rovněž o 1,7 procenta poskočil i podíl TV Barrandov, kterou si poslední loňský týden naladilo 6,7 procenta diváků.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Vánoční týden zcela ovládla ČT 1, společně s Novou vymazaly Primu z obrazovek

Z pohledu televizních skupin si nejvíce polepšily právě stanice TV Barrandov, v mezitýdenním srovnání posílily svůj podíl o celá dvě procenta na 8,3. Naopak kanály TV Nova oslabily o tři procenta a vykázaly podíl 23,4 procenta. O 1,6 procenta poklesl i podíl stanic České televize, které si naladilo 36,64 procenta. Programy TV Prima dohromady sledovalo 17,07 procenta diváků starších patnácti let, což oproti minulému týdnu znamenalo posílení o 0,75 procenta.

Top 10 všechny stanice (1. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

Ještě výraznějšího poklesu se ČT 1 dočkala v cílové skupině diváků mladších 54 let, kde v mezitýdenním srovnání oslabila o téměř sedm procent a vykázala podíl 19,3 procenta. O to více se dařilo ČT Sport, který sledovalo 3,3 procenta diváků do 54 let, tedy o 1,9 procenta více než minulý týden. Významný pokles podílu zaznamenal i hlavní kanál Novy, který po poklesu o 2,4 procenta dosáhl podílu 18,8 procenta. V mladší věkové skupině naopak zaujala Nova Cinema, která oproti minulému týdnu posílila svůj podíl o 0,8 procenta na 5,6 procenta. Nárůstu se dočkal i hlavní kanál Prima TV, který díky téměř jednoprocentnímu přírůstku sledovalo téměř jedenáct procent diváků do 54 let.

MINULÝ ROK: Česká televize lídrem trhu i v prvním letošním týdnu, ČT 1 u dospělého publika nad Novou

Prima se dočkala nárůstu i z pohledu všech svých kanálů, ty sledovalo 19,58 procenta diváků ve věku 15 až 54 let, tedy o jeden a půl procenta více než minulý týden. O jedno procento stoupl i podíl stanic TV Barrandov, které si naladilo 5,25 procenta diváků dané věkové skupiny. Téměř o dvě procenta poklesl podíl České televize, jejíž kanály vykázaly podíl 31,41 procenta diváků. Podíl programů TV Nova pak oproti minulému týdnu klesl o jeden a půl procenta na 28,14 procenta.

Kanály – průměrné podíly (1. týden 2016)
Graf podílu kanálů (1. týden 2016)
Graf podílu skupin (1. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 1. týden 2015)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání nejvíce posílil kanál ČT 1, který svůj podíl navýšil o 1,4 procenta. Největší neúspěch pak utržil hlavní kanál TV Nova, který z meziročního porovnání vyšel oslaben o dvě procenta. Poklesu podílu o 1,4 procenta se dočkaly i stanice zastupované společností Atmedia. O necelé jedno procento oslabil i hlavní kanál Primy a Nova Cinema.

Z pohledu televizních skupin posílila svůj podíl Nova o více než tři procenta a Česká televize o 2,2 procenta. Kanály TV Barrandov sledovalo v tomto týdnu o 1,8 procenta více diváků než ve stejný čas loni a podíl stanic TV Prima poklesl o necelé jedno procento.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

I v mladší cílové skupině nejvíce posílila ČT 1, kterou si oproti loňskému roku naladilo minulý týden o 1,7 procenta diváků více. Významný pokles opět zaznamenal hlavní kanál Novy, jehož podíl klesl v meziročním srovnání o 2,65 procenta. Nova Cinema pak zaznamenala pokles o 0,89 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Ještě významnější je v této věkové skupině pokles kanálů mediazastupitelství Atmedia, který v meziročním srovnání činí 1,94 procenta.

Mezi televizními skupinami nejvíce oslabila Nova, jejíž kanály sledovalo o čtyři procenta méně diváků než ve srovnatelném týdnu před rokem. Na svém zůstala Prima, jejíž nárůst podílu činil přesně jednu setinu procenta. Významněji posílila Česká televize, jejíž podíl poskočil o 2,2 procenta, a také stanice TV Barrandov, které díky novým kanálům navýšily svůj podíl o 1,8 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).