Více

V dubnu klesala Nova i Prima, rostly programy České televize. I meziročně

UVNITŘ GRAF A TABULKA Česká televize v součtu průměrných celodenních podílů všech svých programů dohnala u publika staršího 15 let skupinu Nova

Nejvíce rostoucí televizí v Česku byl v dubnu sportovní kanál ČT 4. Oproti březnu letošního roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let polepšil o 0,79 procentního bodu na hodnotu 4,89 procenta. Dařilo se ale všem programům České televize. Oproti březnu si nepatrně pohoršila jen ČT 2, meziročně oproti dubnu loňského roku pak zpravodajská ČT 24. Největší pokles oproti březnu letošního roku zaznamenal hlavní program Novy, který si pohoršil o 0,66 procentního bodu na hodnotu 25,79 procenta.

K TÉMATU: V březnu nejvíc posilovala Prima family, i meziročně. Naopak ztrácela ČT 1

Nova také s přehledem obsadila pozici největšího meziročního propadáku. Oproti dubnu 2011 si pohoršila o 5,02 procentního bodu, což představuje podíl, kterého dnes běžně dosahuje televize Barrandov. Největší meziroční růst, o 1,40 procentního bodu, zaznamenal hlavní program Primy, který letos v dubnu vykázal celodenní podíl 18,07 procenta. Oproti letošnímu březnu si ale Prima family pohoršila, stejně jako Prima Cool. Rostla pouze Prima love.

ČTĚTE TAKÉ: V únoru nejvíc posilovala Nova, naopak ztrácela ČT 1 a Nova Cinema

Televize Barrandov se v dubnu držela na stejných číslech jako v březnu – denně ji v průměru sledovalo 5,28 procenta dospělého publika. Oproti loňskému dubnu si ale polepšila o 0,33 procentního bodu. Oproti tomu Nova Cinema klesala jak v porovnání s výsledky z letošního března (o tři setiny procentního bodu), tak meziročně oproti loňskému dubnu (o 0,27 procen­tního bodu).


Zdroj: ATO – Mediaresearch

V porovnání kumulovaných měsíčních podílů tří největších televizních skupin v Česku v dubnu zvítězila Nova Group (30,51 procenta) těsně nad ČT Group (30,01 procenta). Prima Group obsadila třetí místo s podílem 24,32 procenta. Oproti letošnímu březnu si tak Nova Group pohoršila o 0,93 procentního bodu a Prima Group o 0,32 procentního bodu, naopak ČT Group stoupla o 1,57 procentního bodu. V meziročním srovnání s dubnem 2011 nejvíc stoupla Prima Group (o 4,19 procentního bodu – loni se jí ale ještě nezapočítávala Prima love), poté ČT Group (o 2,11 procentního bodu), zatímco Nova Group klesla o 5,05 procen­tního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za duben 2012 u skupiny D15+ a srovnání (%)
Program Duben 2012 Březen 2012 Rozdíl Program Duben 2012 Duben 2011 Rozdíl
ČT 1 16,11 15,71 + 0,40 ČT 1 16,11 15,45 + 0.66
ČT 2 3,70 3,86 – 0,16 ČT 2 3,70 3,10 + 0,60
ČT 4 4,89 4,10 + 0,79 ČT 4 4,89 3,99 + 0,90
ČT 24 5,31 4,77 + 0,54 ČT 24 5,31 5,36 – 0,05
Nova 25,79 26,45 - 0,66 Nova 25,79 30,81 - 5,02
Nova Cinema 4,72 4,99 – 0,27 Nova Cinema 4,72 4,75 – 0,03
Prima family 18,07 18,41 – 0,34 Prima family 18,07 16,67 + 1,40
Prima Cool 3,90 3,97 – 0,07 Prima Cool 3,90 3,46 + 0,44
Prima love 2,35 2,27 + 0,08 Prima love 2,35 ještě neměřena
TV Barrandov 5,28 5,28 0 TV Barrandov 5,28 4,95 + 0,33
Atmedia 1,84 1,89 – 0,05 Atmedia 1,84 2,07 – 0,23
ostatní TV 8,04 8,28 – 0,14 ostatní TV 8,04 9,39 – 1,35
3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 16. 5. 2012 12:48

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+