Více

Na českých obrazovkách je příliš násilí, zjistila televizní kampaň RRTV

Televizní kampaň Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost, kterou české plnoformátové televize vysílaly od září letošního roku, přinesla zjištění, že 98 % rodičů považuje za důležité kontrolovat, na co se děti dívají. 94 % rodičů se domnívá, že v televizi je v současné době příliš násilí a 88 % rodičů si myslí, že děti mají tendenci napodobovat to, co vidí v televizi.

K TÉMATU: Největší české televize spouští drsnou kampaň RRTV na ochranu dětí

Za tu dobu, co kampaň probíhá, přišla řadu pozitivních i negativních reakcí a zjistili jsme, že pořady, které jsou vysílány, tak i když jsou určeny pro děti, jsou proloženy reklamou, která je leckdy agresivní a rodičům vadí, konstatovala předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) Kateřina Kalistová. S tím souvisí i další zjištění kampaně – 70 % rodičů si myslí, že televize dostatečně nedbají na to, aby před 22. hodinou nevysílaly nic nevhodného.

ČTĚTE TAKÉ: KiWi Junior má od ledna přitáhnout k Barrandovu zvídavé děti

Kampaň byla hodnocena jak jako celek, tak i za jednotlivé spoty. Dotazováno bylo okolo 600 respondentů, kteří mají děti do 15 let. 80 % respondentů během vysílání kampaně zaznamenalo, že byla do českých plnoformátových televizí nasazena. Šlo většinou o matky. 88 % lidí se o kampani dozvědělo z televizní obrazovky, velký zásah měla ale i na internetu. Nejviditelnějším spotem byla Půlnoc. Nejvíce působila na muže Oslava, ženy naopak šokovalo Metro. Kampaň byla zhodnocena jako účinná. Deklarovaný zásah byl podle průzkumu na 70 %.

7 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 11. 2011 15:55

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+