Více

V březnu nejvíc stoupal hlavní kanál Novy, naopak největší propad měla Prima Zoom

UVNITŘ TABULKY – Meziročně si v březnu nejvíc pohoršila Prima family, která v celodenním podílu klesla téměř o tři procentní body jak u diváků starších 15 let, tak u publika od 15 do 54 let

Náskok před Novou v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku z prvních dvou měsíců letošního roku v březnu neudržela Česká televize. V souhrnném podílu všech svých programů oslovila v průměru 29,07 procenta publika staršího 15 let, zatímco skupina Nova dosáhla kumulovaného podílu 31,05 procenta. Pro ČT to znamená meziměsíční propad o 1,40 procentního bodu, zatímco skupina Nova si bez čtyř setin polepšila o rovné dva procentní body. Skupina Prima zůstala na třetí pozici se souhrnným podílem 24,03 procenta, o 0,72 procentního bodu horším než v únoru.

K TÉMATU: Česká televize se v lednu i únoru držela nad Novou. Nepomohl Fanda ani Smíchov

Nova bodovala i mezi jednotlivými televizními stanicemi. Její hlavní kanál si v březnu oproti únoru polepšil nejvíc – o 0,62 procentního bodu na hodnotu 23,72 procenta. Růst přitom vykazuje stabilně již od ledna. Naopak největší meziměsíční pokles postihnul Primu Zoom. Nový dokumentární kanál skupiny Prima si pohoršil o 0,97 procentního bodu na hodnotu 2,37 procenta. V meziročním srovnání s březnem 2012 nejvíc rostla ČT 1, která si polepšila o 0,44 procentního bodu na podíl 16,15 procenta, naopak nejvíc klesala Prima family (o 2,90 procentního bodu na hodnotu 15,51 procenta).

ČTĚTE TAKÉ: Nova oponuje: v lednu i únoru jsme v naší skupině diváků od 15 do 54 let vedli

V meziročním srovnání výkonu televizních skupin v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let si polepšila pouze Česká televize, která rostla o 0,63 procentního bodu. Komerční skupiny Nova a Prima klesaly i přes to, že oproti loňskému březnu provozovaly o několik stanic víc (Nova o tři, Prima o jednu). Nejvíc klesala skupina Prima, a to o 0,62 procentního bodu, Nova vykázala pokles o 0,39 procentního bodu. V jejím případě nejvíc klesal hlavní kanál, který si meziročně pohoršil o 2,73 procentního bodu. Pokles o procentní bod vykázala i TV Barrandov.

Průměrné měsíční podíly televizí za březen 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Březen 2013 Oproti únoru 2013 Meziroční vývoj
ČT 1 16,15 – 0,72 + 0,44
ČT 2 4,04 – 0,47 + 0,18
ČT Sport 3,71 – 0,59 – 0,39
ČT 24 5,17 + 0,38 + 0,40
Nova 23,72 + 0,62 – 2,73
Nova Cinema 4,28 + 0,23 – 0,71
Fanda 1,33 0 – nevysílal –
Smíchov 0,86 + 0,25 – nevysílal –
Telka 0,86 – nevysílala – – nevysílala –
Prima family 15,51 - 0,18 - 2,90
Prima Cool 4,16 + 0,48 + 0,19
Prima love 1,99 – 0,05 – 0,28
Prima Zoom 2,37 - 0,97 – nevysílala –
TV Barrandov 4,27 + 0,12 – 1,01
Atmedia 1,96 – 0,02 + 0,07
ostatní TV 9,62 + 0,06 + 1,32

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Průměrné měsíční podíly televizních skupin za březen 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Televizní skupina Březen 2013 Oproti únoru 2013 Meziroční vývoj
ČT Group 29,07 – 1,40 + 0,63
Nova Group 31,05 + 1,96 – 0,39
Prima Group 24,03 – 0,72 – 0,62

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Z pohledu mladší cílové skupiny diváků od 15 do 54 let v březnu vedla a zároveň si nejvíc polepšila oproti únoru skupina Nova, pro niž je tento divácký segment hlavním publikem. Všechny programy Novy za minulý měsíc oslovily po celý den 36,21 procenta publika v této věkové kategorii, což bylo o 2,21 procentního bodu více než v únoru. Na druhou příčku se vyšvihla skupina Prima s kumulovaným podílem 23,89 procenta, která si ale oproti únoru pohoršila o 0,88 procentního bodu. Nejvíc klesala Česká televize: o 1,20 procentního bodu na hodnotu 23,61 procenta.

Pohledem jednotlivých televizních stanic v březnu nejvíc stoupal hlavní kanál Novy, a to o 0,74 procentního bodu na hodnotu 26,66 procenta. Naopak největší pokles vykázala stejně jako v cílové skupině D15+ Prima Zoom, která si pohoršila o 1,15 procentního bodu na podíl 2,67 procenta. Oproti únoru, kdy tento program zahájil vysílání, tak přišel o třetinu publika. Meziročně oproti březnu 2012 si v této cílové skupině nejvíc polepšila ČT 2, která rostla o 0,48 procentního bodu na hodnotu 3,89 procenta, naopak největší pokles zaznamenala Prima family – o 2,98 procentního bodu na hodnotu 12,27 procenta.

V meziročním srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let vedla a jako jediná si polepšila skupina Nova, která vykázala nárůst o 0,92 procentního bodu na hodnotu 36,21 procenta. Česká televize klesla o 0,10 procentního bodu na průměrný podíl 23,61 procenta a skupina Prima si pohoršila o 0,45 procentního bodu na hodnotu 23,89 procenta. Meziročně si pohoršily všechny plnoformátové televize s výjimkou ČT 1, která i v této „komerční“ skupině diváků vykázala mírný růst o 0,16 procentního bodu na hodnotu 12,73 procenta.

Průměrné měsíční podíly televizí za březen 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Březen 2013 Oproti únoru 2013 Meziroční vývoj
ČT 1 12,73 – 0,09 + 0,16
ČT 2 3,89 – 0,63 + 0,48
ČT Sport 4,19 – 0,51 – 0,63
ČT 24 2,80 + 0,03 – 0,11
Nova 26,66 + 0,74 – 2,34
Nova Cinema 5,55 + 0,12 – 0,74
Fanda 1,67 + 0,01 – nevysílal –
Smíchov 1,39 + 0,40 – nevysílal –
Telka 0,94 – nevysílala – – nevysílala –
Prima family 12,27 - 0,24 - 2,98
Prima Cool 6,45 + 0,66 + 0,26
Prima love 2,50 – 0,15 – 0,40
Prima Zoom 2,67 - 1,15 – nevysílala –
TV Barrandov 3,74 + 0,10 – 1,22
Atmedia 2,89 – 0,01 + 0,49
ostatní TV 9,66 – 0,22 + 1,39

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Průměrné měsíční podíly televizních skupin za březen 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Televizní skupina Březen 2013 Oproti únoru 2013 Meziroční vývoj
ČT Group 23,61 – 1,20 – 0,10
Nova Group 36,21 + 2,21 + 0,92
Prima Group 23,89 – 0,88 – 0,45

Zdroj: ATO – Mediaresearch

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 4. 2013 22:09

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+