Více

V boji o vysílací práva přituhuje, diváci z něj příliš radost nemají

TÝDENNÍ REVIZE – Exkluzivita na fotbalovou Ligu mistrů operátorem O2 tentokrát televizní diváky příliš nepotěšila. Hledání alternativních cest v kabelu a IPTV jim nevyšla.

Operátoři blokují zahraniční TV kvůli Lize mistrů

Operátoři placené televize v České republice museli začít blokovat vysílání Rozhlasu a televize Slovenska (RTVS), konkrétně jeho prvního okruhu Jednotka, a dalších zahraničních programů ve chvíli, kdy svým divákům nabízí přímé přenosy z fotbalové Ligy mistrů UEFA. Operátorů na Slovensku se tato skutečnost netýká. Za aktivitou stojí společnost O2 Czech Republic, která drží exkluzivitu pro nejprestižnější ligovou soutěž pro naši republiku a formou takzvané multidimenze ji nabízí svým předplatitelům. Zákazník O2TV si tak sám může vybrat, který zápas bude na kanálu O2 Sport sledovat.

Operátoři placených služeb exkluzivitu O2 porušit nesmí, od majitelů práv hrozí za každé kolo Ligy mistrů žaloby na náhradu škody v řádech miliónů korun. Exkluzivitu přenosů UEFA Champions League na území České republiky pro operátora O2 potvrdil toto úterý Městský soud v Praze formou předběžného opatření. Podle pozorování redakce serveru DigiZone.cz se operátoři k znepřístupnění kanálu Jednotka (RTVS), který Ligu mistrů UEFA vysílá, postavili různě. Předplatitelé satelitní služby Skylink měli například černou obrazovku, O2TV a UPC (kabel) vysílali v danou chvíli textovou informaci doplněnou případně o grafiku.

Lukáš Polák: Operátoři blokují Slovenskou televizi kvůli Lize mistrů, O2 si vymohla exkluzivitu

Regionální síť 8 s novým vysílačem i televizí

O den dříve, než bylo původně plánováno, spustily České Radiokomunikace vysílání Regionální sítě 8 ze středočeského vysílače Praha-Cukrák. Tato lokalita bude fungovat ve stejné jednofrekvenční síti jako Praha – Mahlerovy sady, tedy na 51. kanálu. Součástí multiplexu bude nově i Regionálnítelevize CZ, která komplexně pokrývá dění v jednotlivých krajích České republiky. Součástí sítě tak bude nově sedm programů a pro vysílání ve standardním rozlišení zde zbývá už jediná programová pozice. Pokrytí se zvýší na přibližně 57 % populace.

Je to pro nás významný krok, díky kterému získáme potenciálně více než 3 miliony nových diváků a posunuje nás na pozici lídra v oblasti regionálního televizního vysílání. V souvislosti s tím jednáme s ATO o zařazení do peoplemetrového měření tak, abychom od počátku r. 2016 disponovali denními daty. Je to jasný signál pro naše stávající i potenciální reklamní partnery, že spolupráce s námi má smysl, uvedla pro DigiZone.cz ředitelka Regionálnítelevize CZ Eva Stejskalová.

Lukáš Polák: Regionální síť 8 startuje dnes z Cukráku, nabídne i Regionálnítelevizi CZ

Odvolá Rada ČRo šéfa Rozhlasu?

Generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan porušil v minulosti Zákon o Českém rozhlasu, když zaměstnával v této veřejnoprávní instituci svého syna Andreje Duhana. Zaznělo to na středečním zasedání Rady ČRo. Musím konstatovat, že osoba blízká generálního ředitele byla zaměstnána v Českém rozhlasu, řekl René Zavoral, Duhanův náměstek pro program a provoz. Samotný generální ředitel veřejnoprávního rozhlasu se dnešního setkání ze zdravotních důvodů neúčastnil. Andrej Duhan byl zaměstnancem Českého rozhlasu do konce srpna letošního roku.

Předseda Rady Českého rozhlasu Michal Stehlík konstatoval, že do tohoto pátku by si měli členové kontrolního orgánu od vedení vyžádat tuto informaci písemně, následně pak předpokládá svolání mimořádné schůze Rady Českého rozhlasu, která by měla proběhnout příští středu. Stehlík připomněl, že zaměstnávání osob blízkých v tomto veřejnoprávním médiu se týká nejen vedení, tedy generálního ředitele, jeho náměstků a dalších, ale i samotných členů Rady Českého rozhlasu. Dodržování zákona je předpokladem fungování Českého rozhlasu, připomněl Stehlík.

Lukáš Polák: Šéfovi rozhlasu Petru Duhanovi hrozí odvolání, zaměstnával syna


foto: archiv DigiZone.cz

Pod generálním ředitelem Českého rozhlasu Peterem Duhanem se začala houpat židle

Stručně

Společnost Markíza Slovakia získala na posledním zasedání Rady pro vysílání a retransmisi (RVR), tamní obdoby české Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), licenci pro svůj chystaný kanál Markíza Passion. Informoval o tom regulátor.

Lukáš Polák: Slovenská Markíza spustí další televizi, získala licenci pro stanici Passion

Slovenská Rada pro vysílání a retransmisi (RVR) udělila na svém posledním zasedání digitální celoplošnou licenci kanálům Arena Sport 1 a Arena Sport 2. Jejich provozovatelem bude společnost TV Central. Další informace ohledně chystaných programů nejsou známy. V minulosti se objevily spekulace, že oba programy by mohly nahradit vysílání stávajících televizí Slovak Sport.TV.

Lukáš Polák: Kanály Arena Sport 1 a 2 získaly licenci od slovenského regulátora

Placený tematický kanál H2, který doposud není lokalizován, bude do budoucna vysílat v češtině. Serveru DigiZone.cz to potvrdila mediální manažerka Erika Luzsicza, jejíž společnost Axocom tuto stanici na našem a slovenském trhu zastupuje při jednání s operátory.

Ukázka z vysílání stanice H2, sesterského kanálu stanice History Channel
Autor: repro foto H2 UK

Ukázka z vysílání stanice H2, sesterského kanálu stanice History Channel

Lukáš Polák: Placená televize H2 bude vysílat v češtině, o termínu rozhodne zájem operátorů

Provozovatel satelitní služby Skylink, lucemburská skupina M7 Group, se nedohodla se společnosti Sony Pictures Television Network (SPTN) na další distribuci tematického kanálu AXN. Tato skutečnost má za důsledek, že Skylink oficiálně k 30. září vyřadil program ze své nabídky.

Lukáš Polák: AXN už nebude v nabídce Skylinku, operátor se nedohodl s jeho provozovatelem

Z pražského okruhu Český rozhlas Regina bude od listopadu čistě digitální stanice. Pod názvem ČRo Regina DAB Praha ji budou moci zájemci naladit v digitálním rozhlasovém multiplexu na kanálu 12C z vysílače Žižkov a také na internetu prostřednictvím webové stránky reginadabpraha.rozhlas.cz.

Lukáš Polák: Z pražské Reginy bude digitální stanice, ustoupí Českému rozhlasu Plus

Překvapivé rozuzlení má budoucnost situační zábavné show Partička. Pořad se přesouvá po čtyřech letech z televize Prima na plnoformátovou TV Barrandov. Formát, který se na komerční dvojce objevil poprvé v roce 2011, na Slovensku o dva roky dříve, se bude na druhém zmiňovaném programu vysílat poprvé 12. října pod názvem La Parta.

Lukáš Polák: Partička na Primě definitivně skončila, divákům ji nabídne od října TV Barrandov

55 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 10. 2015 17:10

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+