Více

UPC testuje příjem kabelové televize přes aplikaci v chytrých televizorech Panasonic

Digitální kabelovou televizi mohou prostřednictvím widgetu UPC Business přijímat i lidé, kteří nejsou v dosahu sítí UPC, ale mají internet od jejího lokálního partnera

Jen přes internet od lokálních partnerů UPC

Příjem kabelové televize UPC už nebude podmíněn dosahem kabelové přípojky od této společnosti. Největší český kabelový operátor testuje službu UPC Business, jejímž prostřednictvím lze kabelovou televizi přijímat přes widget chytrých televizorů značky Panasonic. Podmínkou je připojení televize k internetu, jehož poskytovatel je lokálním partnerem UPC a přeprodává její internetové služby. Firma testování aplikace veřejně potvrdila, novou službu ale zatím nechce nijak komentovat. A to ani poté, co se k odběru této služby už registrovaly desítky lidí.

„Aplikace je přípravou na pilot nového technologického řešení pro obsahové služby. Aktuálně provádíme testovací provoz,“ odpověděla UPC prostřednictvím svých internetových stránek jednomu ze zákazníků, který aplikaci objevil ve svém televizoru Panasonic a zajímal se, k čemu je určena. Později UPC dodala, že o nové aplikaci bude komunikovat jen s těmi zákazníky, kteří si ji už aktivovali a jsou registrovaní: „Klienty, kteří se zaregistrovali k odběru této služby, máme v plánu následně kontaktovat. Jelikož se jedná o zkušební provoz, nemůžeme ještě poskytnout bližší informace.“


Foto: Panasonic

Ukázka menu služby UPC Business, kterou lze od 26. března stáhnout jako aplikaci zdarma do chytrých televizorů značky Panasonic

Služba funguje už měsíc, ale je ticho po pěšině

UPC Business je v televizorech Panasonic dostupná od 26. března, vývoj aplikace ale trval o mnoho měsíců déle. Na rozdíl od klasické digitální kabelové televize, která využívá pro šíření signálu standard DVB-C, tato služba funguje po IP – je tedy bližší IPTV, nejbližšímu konkurentu digitálních kabelovek. Sama UPC ale o plnohodnotném IPTV nemluví. „Aplikace nabízí širokou škálu televizních programů všech žánrů od nejsledovanějších televizních stanicích v síti kabelové televize UPC Česká republika,“ charakterizuje aplikaci společnost Panasonic ve svém Viera Connect Apps, tedy nabídce aplikací pro chytré televizory této značky.

O moc sdílnější není ani mluvčí české UPC Juraj Gerbery. V oficiální odpovědi na dotaz serveru DigiZone.cz v podstatě opakuje větu z internetové verze zákaznického centra: „Aplikace je přípravou na pilot nového technologického řešení pro obsahové služby digitální televize.“ A co tento pilot vlastně obsahuje? Den po uvolnění aplikace bylo možné jejím prostřednictvím přijímat bez registrace dva programy České televize: rodinnou ČT 1 a zpravodajskou ČT 24. Náhledy ve Viera Connect Apps ukazují i další volně šířené televizní stanice: ČT 2, ČT Sport, Primu family, Primu Cool, Primu love, Novu, Novu Cinema a TV Barrandov.


Zdroj: Panasonic

Základní informace o aplikaci UPC Business na Viera Connect Apps – nabídce aplikací pro chytré televizory od Panasoniku

Přijdou placené programy? A které?

Jenom těmito programy by ale UPC Business moc velkou díru do světa neudělala, protože jde o televize, které vysílají celoplošně v DVB-T a rozhodně je lze naladit takřka všude jednodušeji než přes internetovou přípojku. UPC si na nich spíš testuje samotný provoz služby, než do ní nasadí placené kanály. Otázkou zůstává, jaké to budou, zda nabídka bude kopírovat balíčky klasické digitální kabelové televize – tedy služby UPC Digital – nebo půjde jen o výběr. A také zda se mezi nabízenými programy objeví i stanice v HD rozlišení, což by mohl být na příjmové straně problém, pokud nepůjde o internetovou přípojku s patřičnou kapacitou a rychlostí.

Česká UPC ale spuštěním tohoto pilotního provozu ukazuje, že spíš než na multimediální službu UPC Horizon, s níž narazila v mateřském Nizozemí, spoléhá na jiné řešení alternativního příjmu kabelovky. UPC Horizon měla umožnit sledovat digitální kabelovku na všech chytrých mobilních zařízeních a zároveň nabídnout zpětný kanál pro video on demand, ale také možnost nahrávání a zpětného pouštění pořadů, které diváci nemohli sledovat v reálném čase. Zákazníci ale potřebovali speciální multimediální set-top-box, který se od začátku potýkal s poruchami, stejně jako celý systém nahrávání pořadů.


Foto: Panasonic

Programová nabídka UPC Business zatím obsahuje jen volně šířené programy známé z DVB-T

Česká UPC nechce riskovat s Horizonem

Nizozemští klienti UPC si také stěžovali na nepřehledné menu doplňkových služeb a složitý způsob proklikávání přes několik tlačítek na dálkovém ovladači. Operátor proto musel provést dálkovou úpravu softwaru všech multimediálních set-top-boxů a distribuovat zcela nová dálková ovládání, na nichž lze většinu oblíbených služeb spustit zmáčknutím jediného tlačítka. Těmto potížím se česká UPC zavedením aplikace pro chytré televizory Panasonic vyhne. Na druhou stranu lze jen těžko odhadnout, kolik lidí napojených na partnerské regionální internetové providery bude chtít touto cestou přijímat kabelovou televizi.

Placené televizní služby v Česku totiž prožívají stagnaci, ne-li pokles. Lidé, kteří chtěli sledovat placené programy a nejsou v dosahu kabelových sítí UPC, si už mohli najít jinou alternativu, ať už v podobě místního kabelového operátora, IPTV nebo satelitní televize. Oč by musela být nabídka UPC zajímavější a levnější, aby zvítězila v konkurenci těchto společností? Ale třeba nás UPC něčím mile překvapí.

Anketa

Zaujala vás aplikace UPC Business?

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 4. 2013 11:25

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+