Hlavní navigace

UPC bude muset zaplatit milionovou pokutu za klamavou reklamu, ČTÚ zamítl odvolání

2. 6. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Sankce se týká nabídek na ceny programových balíčků, které měly být „napořád“, ale firma později ceníky upravila. Za podobný prohřešek ČTÚ v minulosti pokutoval i Skylink a CS Link.

Odvolání největší tuzemské kabelové společnosti UPC Česká republika proti milionové pokutě, kterou jí loni v prosinci uložil Český telekomunikační úřad (ČTÚ) za klamavou reklamu na „jedinečné ceny napořád“, nepadlo na úrodnou půdu. ČTÚ ho podle vyjádření předsedy rady telekomunikačního úřadu Jaromíra Nováka zamítl. Úřad k tomu vedl mimo jiné fakt, že důvody, kterými firma odůvodňovala pozdější navyšování ceníků, neodpovídaly realitě. Ceny energií v té době nestoupaly a UPC nehrozilo, že její hospodaření skončí v mínusu či hůře než v předchozích letech.

BRAND24

K TÉMATU: UPC dostala milionovou pokutu od ČTÚ za kampaň k „jedinečné ceně napořád“

Firma se podle regulátora provinila tím, že slibovala ve své kampani, která běžela od září 2011 do září 2012, „jedinečnou cenu, která platí napořád“. Od 1. ledna roku následujícího přitom firma přestala tuto politiku realizovat a přešla opět na standardní ceník. Historicky jde o jednu z největších pokut, kterou ČTÚ subjektu podnikajícímu v oblasti elektronických komunikací udělil. Ještě vyšší pokuty ČTÚ udělil provozovateli satelitních služeb Skylink a CS Link, který sliboval základní programovou nabídku navždy zdarma, a posléze na ni zavedl servisní poplatek 29 korun měsíčně. Firma ale namítla, že nesídlí v České republice a nepodléhá tedy regulaci ČTÚ.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).