Více

Ultra HD: nový motor pro televizní technologie, nebo jen záležitost pro fanšmejkry?

Studie Big Broadcast Survey nepředpokládá, že start vysílání v rozlišení 4K spustí takovou revoluci jako přechod od standardního k vysokému rozlišení obrazu (HDTV).

Minule jsme se seznámili se základními tezemi studie společnosti Devoncroft Partners, jež proběhla v loňském roce a definovala několik nových trendů v televizním broadcastingu. Podívali se na lídry žebříčku v čele s multiplatformami, jež nám umožňují různými způsoby konzumovat videobsah. Dnes se vydáme k dalším trendům, které se umístily níže.

Ultra Hight Definition poprvé v žebříčku – a hned na 4. pozici

Trend, který se dostal na 4. příčku v globálním indexu BBS 2014, je "4K/UHD".
Loni to bylo poprvé, co se technologie 4K/UHD objevila v seznamu trendů BBS, a stalo se tak na základě zpětné vazby od klientů Devoncroftu, čtenářů a dalších zúčastněných stran. Skutečnost, že se tato technologie zařadila hned v prvním roce mezi nejmarkantnější trendy, svědčí o tom, že to byl krok správným směrem.

Skeptická předpověď?

Přestože je 4K/UHD stále ještě v počátečních fázích nasazení do běžného provozu, mnozí odborníci na vysílací průmysl vidí tuto technologii jako hlavní hnací motor pro modernizaci vysílací infrastruktury - podobně, jako tomu bylo při přechodu na HDTV před deseti lety. I když není pochyb o tom, že 4K/UHD je velmi důležité pro vývoj televize, autoři výzkumu jsou skeptičtí k tomu, že by měla mít stejný dopad na výrobu pořadů jako přechod na HDTV, který odstartoval masivní vlnu výdajů do modernizace vysílacích technologií, jež trvala po dobu více než deseti let.

Problém pro sport a zprávy

Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+