Více

Události ČT rok po změně poráží Zprávy FTV Prima a jsou druhé nejsledovanější

UVNITŘ DOKUMENTY – Za první čtvrtletí letošního roku sledovalo Události na ČT 1 a ČT 24 průměrně 966 tisíc dospělých diváků a každý čtvrtý člověk u televizní obrazovky

Porazit Zprávy FTV Prima a stát s druhou nejsledovanější hlavní zpravodajskou relací v zemi se rok po radikální proměně podařilo Událostem České televize. Za první čtvrtletí letošního roku (do 24. března) je denně sledovalo v průměru 966 tisíc dospělých diváků (součet za programy ČT 1 a ČT 24) v podílu na publiku dosáhly hodnoty 25,81 procenta. Zprávy FTV Prima oslovily průměrně 920 tisíc dospělých diváků s podílem 25,54 procenta, nejsledovanější Televizní noviny na Nově 1,851 milionu dospělých diváků s podílem 46,90 procenta (45,78 procenta u publika od 15 do 54 let).

K TÉMATU: Průzkum: Události ČT jsou nejdůvěryhodnější hlavní zpravodajskou relací v Česku

„Obecně platí, že Události těží z významných politických událostí. Lidé vnímají relaci jako nejdůvěryhodnější v zemi a obracejí se na ni vždycky v době, kdy potřebují relevantní, aktuální a profesionální zpravodajský servis. To se bezpochyby dělo během nedávných krajských, senátních a později prezidentských voleb. Za klíčové pro hodnocení Událostí ovšem považuji, že noví diváci u Událostí už zůstávají,“ prohlásil generální ředitel ČT Petr Dvořák, který na kritice podoby Událostí do značné míry postavil svoji předloňskou kandidaturu na šéfa ČT.

ČTĚTE TAKÉ: Událostem stoupá sledovanost na ČT 24, oproti loňsku jim přibylo 50 % diváků

Nová podoba Událostí odstartovala právě před rokem, poprvé se na obrazovce objevila 1. dubna 2012. Zpočátku čelila kritice, zejména kvůli křečovitému používání sloganu “Jasné a spolehlivé,” od kterého televize po doporučení Rady ČT ustoupila. Nejmarkantnější byla změna studia, ale částečná obměna moderátorů, přechod od sedící dvojice moderátorů k jednomu stojícímu, používání velké plazmové obrazovky pro doplňující informace, ale i předtáčené spojováky a upoutávky na další reportáže. ČT také Události více propojila se sportovním zpravodajstvím a vytvořila kompaktní zpravodajskou hodinu mezi 19. a 20. hodinou.

NAPSALI JSME: Události už nebudou tolik „jasné a spolehlivé“, ČT omezí používání tohoto hesla

„Pokud jsou významné politické události impulsem ke zvýšení sledovanosti Událostí, je to dobré znamení, protože Události mají nabízet aktuální a relevantní souhrn toho nejdůležitějšího z politického, ekonomického a kulturního dění v Česku i zahraničí. Rostoucí sledovanost a spokojenost diváků vnímám současně jako signál, že lidé začínají hodinovou zpravodajskou relaci přijímat jako součást svého denního mediálního programu. Zájem o Události tak přičítám i formě, ve které se snažíme být maximálně srozumitelní a atraktivní, aniž bychom sklouzli klíbivosti, podbízivosti nebo zábavnosti,“ míní ředitel zpravodajství ČT Zdeněk Šámal.

Hodnocení zpravodajství ČT od TNS Aisa by potucek793


Zdroj: Česká televize

Vývoj sledovanosti Událostí ČT od ledna 2011 do března 2013 (kliknutím obrázek zvětšíte)

I když byly Události v prvním letošním čtvrtletí sledovanější než Zprávy FTV Prima, v březnu byla jejich průměrná sledovanost o něco nižší než za celý kvartál – 938 tisíc dospělých diváků (podíl 25,18 procenta), počítáno do 24. března. I tak jde o meziroční nárůst o 80 tisíc diváků a víc než jeden procentní bod v podílu na dospělém publiku. „Pozice druhé nejsledovanější zpravodajské relace je zavazující a udržet si ji bude vyžadovat další intenzivní práci. Události vysílají na delším časovém úseku než ostatní televize, čímž roste i riziko odchodu diváků,” říká šéfredaktor zpravodajství ČT Petr Mrzena.

Události ČT si podle Mrzeny navíc musí vystačit bez příspěvků, které jsou spíše zajímavé či zábavné, než významné a užitečné. “To může část diváků odradit, ovšem takové jsou naše mantinely zpravodajství veřejné služby,“ dodává. Proti tomuto tvrzení ale stojí kritické hlasy, podle nichž v Událostech po loňské změně přibylo líbivějších zpráv bez jasné informační hodnoty a aktuálnosti, jako například nedávná reportáž o oblékání prvních dam v historii Československa a České republiky. Častým terčem kritiky je i způsob řazení příspěvků v Událostech.

Analýza Událostí ČT – Media Tenor 2012 by potucek793

22 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 6. 4. 2013 9:42

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+