Více

V českých domácnostech převládají LCD televizory nad plazmami

UVNITŘ PREZENTACE Češi významně více nakupují LCD televizory oproti plazmám. Vyplývá to z kontinuálního výzkumu společnosti Mediaresearch, který je doplňkem projektu elektronického měření sledovanosti českých televizí a jehož výsledky včera na kulatém stolu DigiZone.cz „Televizory nové generace: od HDTV přes internet k 3D“ prezentovala předsedkyně představenstva této firmy Tereza Šimečková.

PREZENTACE: Kontinuální výzkum chování českých diváků (PPT, 3,8MB)

Ve třetím čtvrtletí loňského roku bylo 22 procent českých domácností vybaveno LCD televizorem, zatímco plazmový televizor mělo pouhých sedm procent domácností. Ve stejném kvartálu o dva roky dříve mělo LCD televizor 11 procent českých domácností a plazmu dvě procenta. Ke třetímu čtvrtletí loňského roku vykazovalo 22 procent českých domácností vlastnictví televizoru, který dokáže reprodukovat obraz ve vysokém rozlišení obrazu (HDTV), ať už šlo o HD ready a Full HD přijímač.

K TÉMATU: Zbytečné 3D televizory? Bez nich by se v 3D vysílat ani nezačalo, namítají výrobci

Podle výrobců televizorů je podobné srovnávání vybavenosti domácností jedním nebo druhým typem širokoúhlých televizorů nepřesné, protože na trhu chybí plazmové televizory menších úhlopříček. U větších úhlopříček dosahujeme mnohem lepších prodejů, namítnul na včerejší konferenci Lukáš Holub ze společnosti Panasonic. Stejného názoru byl i produktový manažer společnosti LG Electronics Roman Klačko.

Manažer společnosti Samsung Ondřej Lukáč připustil, že plazmové televizory tvoří jen zlomek prodaných televizí této značky a že firma počítá s postupným útlumem výroby plazem na úkor modernější technologie LED a později i OLED televizorů.

55 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 4. 2010 11:04

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+