Více

Týdenní revize ve znamení rekordní sledovanosti ČT 24 a satelitní TV pro menšiny

Koncem minulého týdne hostila Česká republika nejznámější celebritu světa - prezidenta Spojených států amerických Baracka Obamu. To se zákonitě muselo podepsat na sledovanosti některých televizí. Tentokrát se to dotklo zpravodajského kanálu ČT 24, který zaznamenal historicky rekord a dosáhl v jednu chvíli dokonce vyššího podílu než celoplošné kanály ČT 1 a ČT 2. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila licenci prvnímu českému kanálu určenému menšinám a vyjádřila se i k obsahu pornografického kanálu Hustler TV.

Kanál ČT 24 dosáhl rekordu

V rámci speciálu Obama v Evropě, kdy se Česká televize věnovala návštěvě amerického prezidenta také v České republice, zaznamenal zpravodajský kanál ČT 24 historický úspěch. Program překonal v celotýdenním podílu rekord sledovanosti z minulého týdne 2.45 % a s hodnotou 3.61 % podílu ve skupině 15+ dosáhl nejvyšší hodnoty za svoji existenci. „V sobotu 4. dubna měla ČT 24 v celodenním podílu 4.77 % a v neděli 5. dubna neuvěřitelných 8.09 %,“ konstatoval při této příležitosti mluvčí České televize Ladislav Šticha. Celkově vysílání Obamovy návštěvy v ČR zasáhlo 1 753 000 diváků starších patnácti let, přičemž v tomto čísle jsou započítání všichni, kteří sledovali pořad alespoň tři minuty kontinuálně. „Celý sobotní přímý přenos od 14 do 20 hod. měl sledovanost v průměru 127 tisíc dospělých diváků, kteří mají možnost příjmu kanálu ČT 24,“ dodal Šticha. V neděli pak sledovalo speciál Obama v Evropě 216 tisíc diváků při podílu na publiku 17.06 %.

Lukáš Polák: ČT 24 překonala díky návštěvě Baracka Obamy v Praze rekord
Redakce: Přenosy z návštěvy Baracka Obamy šly do stovky zemí

ČT 24 screenshot

Česko by mohlo mít na satelitu první kanál pro menšiny

Kanál pro menšiny v Česku by se mohl brzy objevit na satelitu. Jak vyplývá z posledního zasedání Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), tento orgán udělil licenci kanálu Ethnic TV, jehož provozovatelem by měla být společnost Huku, s.r.o. Podle obchodního rejstříku firma podniká v pronájmu nemovitostí, bytů a nebytových prostor. Jedním ze členů představenstva je také Duy Hung Vu. Není proto překvapením, že televize se chce v první fázi specializovat právě na vietnamskou menšinu. Podle předsedy RRTV Václava Žáka bude program vysílat 12 hodin denně prostřednictvím satelitu Hotbird na pozici 13 st. vých. Ve svém schématu nabídne např. filmy a zábavní pořady, publicistiku nebo dětské a sportovní pořady. Objevit by se tu měly také vzdělávací relace.

Lukáš Polák: Menšiny v Česku budou mít svou satelitní televizi

Příprava satelitu Astra 1 KR ke startu

Foto: archiv SES Astra

TV7 chystá start

Nová digitální televize TV7, která dle licence má zahájit vysílání nejpozději v průběhu května, požádala Radu pro rozhlasové a televizní vysílání o změnu časového rozsahu vysílání spočívající ve snížení denního vysílacího času až do doby, než bude tento program pokrývat alespoň 70 % populace dle harmonogramu stanoveného Technickým plánem přechodu. V praxi to tedy může znamenat, že se provozovatel stanice, společnost EBD, s.r.o., definitivně rozhodla spustit program, na který má nárok dle kompenzační licence. Kanál TV7 vzniká díky podpoře regionálních studií RTA, bude se rozjíždět postupně po jednotlivých regionech. „Provozovatel uvedl, že chce začít pokrývat postupně jednotlivé regiony a proto požádal o přechodné snížení časového rozsahu vysílání. Podobné žádosti podaly u nás i další vznikající televize, nevidím v tom problém,“ uvedl pro Digizone.cz předseda RRTV Václav Žák. Po dosažení pokrytí 70 procent obyvatelstva by měla televize TV7 přejít na 24 hodinové vysílání.

Lukáš Polák: TV7 se zřejmě rozběhne, zatím s omezeným programem

Stručně

Nejen klasická hvězdička v rohu obrazovky, ale malé obrázky symbolizující násilí, sex, užívání drog či hrubou mluvu by brzy mohly upozorňovat diváky, jakých nepříjemných scén se mohou v televizním pořadu dočkat.

Redakce: Označení nevhodných pořadů se možná změní
Lukáš Polák: Nevhodné pořady pro děti by mohl označit varovný symbol

Vlastníte televizor a nemáte možnost digitálního příjmu? Pak i vás se bohužel týká placení koncesionářského poplatku. S odvoláním na redaktora Štěpána Jandu z tiskového oddělení České televize o tom informovala zpravodajská agentura Mediafax.

Lukáš Polák: Za TV musíte platit, i když nebudete sledovat digitální vysílání

RRTV dospěla k názoru, že nebyl porušen zákon tím, že někteří operátoři šíři pornografický kanál Hustler TV. Rada zkoumala, zda program vyobrazoval hrubé sexuální násilí ve svém vysílání, a proto otevřela správní řízení se všemi společnostmi, které tento kanál šíří.

Redakce: RRTV nebude sankcionovat kabelovky za šíření pornografické Hustler TV

Česko-slovenská satelitní platforma Skylink si v průběhu posledních tří měsíců připsala dalších 100 tisíc zákazníků, celkem jich má přes 600 tisíc. Společnost to oznámila prostřednictvím tiskové zprávy. Skylink je jednou ze dvou platforem, které poskytují příjem základních českých a slovenských programů bez měsíčních poplatků.

Redakce: Skylink překročil hranici 600 000 abonentů

Necelá čtvrtina českých domácností má televizní příjem vyřešený i po skončení terestrického analogu. Přibližně 24 procent českých domácností již přijímá televizní vysílání přes satelit. Vyplývá to z dat Národní koordinační skupiny.

Redakce: Televizi přes satelit přijímá 24 % českých domácností

Televize Nova, resp. společnost CET 21, si podle ekonomického deníku E15 vzala od České spořitelny dva velké úvěry, jejichž výše se vyšplhala téměř k miliardě a půl. Přesná částka je 1.45 mld. Kč. K dispozici by pak měla mít ještě další úvěr, který čítá částku 300 milionů korun. Dalším zdrojem příjmů by mohly být reklamy, které se začaly objevovat na internetu.

Lukáš Polák: Nova načerpala úvěry za téměř miliardu a půl
Redakce: Nova zařazuje reklamu už i do videí na internetu

MTV Ukraine - ident

Screenshot ukrajinské verze hudebního kanálu MTV. Foto: Lukáš Polák, DigiZone.cz

Hudební televize MTV, kterou chce v České republice provozovat TV Nova, vyvěsila ve středu na svůj web videa se zájemci, jež se chtějí ucházet o post moderátora v této televizi. Prezentací je dvě stě a za tímto účelem změnila hlavní stránka televize na adrese www.mtv.cz také mírně svůj vzhled. Zmizela např. pozvánka na castingy.

Lukáš Polák: České MTV vyvěsilo na web videa 166 zájemců o post moderátora
Lukáš Polák: Snídaně s Novou prozradila podrobnosti o nových tvářích pro MTV

Informace na téma rodičovství nabídne nová internetová televize, která v úterý zahájila svou činnost. Na webové stránce www.babytelevize.cz přinese rady, tipy a zajímavosti určené těhotným ženám i rodičům malých dětí. Internetová televize s tematikou rodičovství nabídne reportáže, poradny a další formáty.

Lukáš Polák: Odstartovala internetová televize zaměřená na rodičovství

Čtenáři serveru DigiZone.cz, kteří jsou zároveň diváky nového seriálového a filmového kanálu Prima Cool určeného především mladším mužům, nejsou spokojeni s tím, v jakém obrazovém formátu tento program vysílá většinu pořadů.

Lukáš Polák: Diváci nejsou spokojeni s formátem obrazu u Primy Cool

Slovenská televize Joj plánuje zvýšit podíl pořadů se skrytými titulky nad průměrnou úroveň 10 procent ještě v tomto roce. Slovenská legislativa v souvislosti s přechodem na digitální vysílání přitom požaduje desetiprocentní hranici až od roku 2010. Do skrytých titulků ale slovenské televize příliš neinvestují. Slovenští neslyšící proto radši sleduji české televize.

Redakce: Joj rozšíří skryté titulky, má jich méně než české televize

Slovenský veřejnoprávní sportovní kanál STV Trojka se nemusí dožít konce roku 2009. I když má STV již schválený rozpočet pro letošní rok, který počítá s provozem všech tří kanálů, zároveň počítá i se ztrátou ve výši 6 milionů eur. Pokud se nepodaří situaci vyřešit další státní dotací, nastanou restrikce a znovu se otevře případná existence Trojky.

Redakce: Slovenská STV Trojka ještě není zachráněna

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+