Více

Týdenní revize o TV 7 i Pavlu Zunovi

Důvodem, proč neodstartovala prozatím digitální televize TV 7, nemusí být jen cena, na kterou se nedohodla s operátorem multiplexu, společností Czech Digital Group, ale také nepřistoupení této firmy na možnost vysílat prozatím pouze v Brně, a poté rozšířit program do dalších lokalit. Hodně se hovořilo také o televizi Prima v souvislosti s odchodem šéfredaktora zpravodajství a moderátorem Pavlem Zunou. Ten totiž nechtěl šetřit ještě více, než po něm požadovala televize.

Proč TV 7 neodstartovala?

Nová digitální televize TV 7, kterou na základě kompenzační licence připravuje společnost EBD, chtěla zahájit vysílání v první fázi pouze v Brně. Na to ale nepřistoupil provozovatel digitálního multiplexu 3, společnost Czech Digital Group, která nabídla vysílateli celoplošné šíření signálu. Sama TV 7 má být podle licence celoplošnou televizí, na které se budou podílet regionální programy. „TV 7 jsme nabídli celoplošné vysílání, jenže tato televize měla zájem začít vysílat zatím pouze v Brně. Pro nás to není možné, protože provozujeme a platíme za celou síť, proto jsme na to nepřistoupili,“ uvedl pro Digizone.cz výkonný ředitel CDG Tomáš Vlček. Provozovatel TV 7, společnost EBD se obrátila na Český telekomunikační úřad, který bude řešit nedohodu CDG a EBD jako obchodní spor. Zatím ale není jasné, kdy by měl rozhodnout. Na verdikt čeká i provozovatel multiplexu, toto rozhodnutí by mohlo ovlivnit i jednání s dalšími vznikajícími televizemi.

Juraj Koiš: TV 7 chtěla začít vysílat pouze v Brně, CDG ji nabídla celoplošnost
Lukáš Polák: ČTÚ bude řešit problém RTA vs. CDG jako obchodní spor

Prima - budova

Okolo televize Prima je v poslední době poměrně rušno. Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Pavel Zuna skončil na Primě

Televizi Prima opustil šéfredaktor zpravodajství Pavel Zuna. Mluvčí stanice Jana Kocová odůvodnila jeho odchod snahou o šetření nákladů. „V souvislosti se zvyšováním efektivity v období ekonomické krize se vedení televize Prima dohodlo na ukončení spolupráce s Pavlem Zunou, šéfredaktorem zpravodajství a publicistiky, a to ke dni 21. května,“ uvedla Kocová v krátké tiskové zprávě. Zuna odchod z Primy potvrdil a několika médiím řekl, že byl vedením televize odvolán, protože odmítl ještě více šetřit na nákladech redakce zpravodajství. „Vedení po mně požadovalo, aby, přestože jsem již ve zpravodajství milióny korun ušetřil, šetřil dále. To jsem považoval za nemožné, nemohl bych v tom případě garantovat kvalitu zpravodajství. Bylo mně však vedením televize řečeno, že kvalita není důležitá, důležitější jsou úspory. Přitom jsem již srazil ekonomický rozpočet ze 160 miliónů korun na nějakých 128 miliónů korun. Dál by to opravdu bylo na úkor kvality,“ řekl Zuna deníku Právo.

Jan Potůček: Pavel Zuna končí na Primě, televize po něm chtěla, aby více šetřil
Lukáš Polák: Prima už hledá za Pavla Zunu intenzivně náhradu
Lukáš Polák: Zuna odešel z Primy, protože nechtěl, aby došlo na propouštění

Návštěva TV Barrandov - 15

Budova plnoformátová televize Barrandov. Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Třinec spustil multiplex s jediným kanálem – televizí Barrandov

Třinec se stal po Praze dalším městem, které má speciální nabídku DVB-T odlišnou od jiných lokalit. Zatímco v hlavním městě je dvakrát vysílán multiplex 3, který obsahuje na 46. kanálu navíc vysílání TV Noe a Primy HD (obraz přepočítávaný ze standardního rozlišení), Třinec vysílá multiplex 2 pouze s plnoformátovou TV Barrandov. Program odstartoval v tomto městě na 57. kanálu v pátek 22. května ve 12 hodin. Přístup k digitálnímu signálu této televize by tak mělo mít teoreticky dalších 93 tisíc diváků. „Vysílání TV Barrandov z Třince přinese divákům digitální příjem tohoto programu takřka o jeden rok dříve, než bylo v plánu podle Technického plánu přechodu,“ upřesnil ředitel pro transformaci Českých Radiokomunikací Kamil Levinský. Ten sám uvedl, že jde o nadstandardní řešení. Připomeňme, že z Třince je i majitel Barrandova, ocelářský boss Tomáš Chrenek.

Lukáš Polák: Multiplex 2 odstartuje v Třinci pouze s TV Barrandov už zítra

Stručně

Reprezentativní průzkum Národní koordinační skupiny pro digitální vysílání – NKS potvrdil, že občané Prahy byli na vypínání analogového vysílání z vysílače Praha Žižkov velice dobře připraveni a dostatečně informováni. Výsledky potvrdily ohlasy na infolince i předchozí průzkumy.

Juraj Koiš: Pražané podle průzkumu NKS zvládli digitalizaci na výbornou
Juraj Koiš: Petr Dvořák: Připravenost Pražanů na digitalizaci nás překvapila
Juraj Koiš: Polovina Pražanů přijímá terestriál, 40 procent kabel a satelit

Televize Nova by v budoucnu mohla vysílat více terestrických digitálních kanálů. Nové programy chce spouštět v kooperaci s mediálním obrem Time Warner. Generální ředitel televize Petr Dvořák řekl, že jeho společnost má zájem o další terestrické licence, protože spouštění programů jen na kabelu nebo přes satelit by se nevyplatilo.

Juraj Koiš: Nova má zájem o další terestrické licence, na nových kanálech má kooperovat Time Warner
Juraj Koiš: Nova má zájem na řádném HD vysílání v Praze
Juraj Koiš: Nova nechce platit za přenastavení analogových dokrývačů

Lifestylová televize Public připravuje od června novou programovou skladbu i novou grafiku ve svém vysílání. Současný vizuál bude doplněný o nové znělky, upoutávky a selfpromotion. Televize zároveň potvrzuje své setrvání v DVB-T multiplexu 3 a jedná o prodloužení své smlouvy.

Juraj Koiš: Public TV připravuje nové programové schéma, grafiku i pořady
Lukáš Polák: Televize Public v DVB-T vysílat chce, ale ne za každou cenu

Křesťanská televize Noe i nadále zůstává v pražském DVB-T multiplexu společnosti Czech Digital Group – CDG na kanále 46. O ukončení terestrického vysílání se sice mluví již od ledna, nicméně televize má snahu zůstat v multiplexu co nejdéle dokud má dostatek prostředků na financování terestrického vysílání.

Juraj Koiš: TV Noe zůstane v pražském DVB-T dokud to půjde

Ke svým dvacátým narozeninám si nadělil panevropský kanál Eurosport dárek, který potěší všechny jeho diváky. V některých platformách se tento program objevil se zvukem Dolby Surround. Jednou z nich je např. satelitní Skylink. Ke stejnému kroku přistoupil také program History HD.

Lukáš Polák: Dárek Eurosportu k 20. narozeninám, zvuk Dolby Surround
Lukáš Polák: History Channel HD začal vysílat s Dolby zvukem

Televize tvb, s jejímž vysíláním se mohli v roce 2006 seznámit také obyvatelé Prahy, kdy tehdy ještě jako brněnská 1 experimentovala v tehdejším multiplexu C společnosti Telefónica O2, začala vysílat digitálně hned v několika krajích, a to prostřednictvím kabelové sítě společnosti UPC Česká republika.

Lukáš Polák: Bývalá brněnská 1 expanduje

V Brně došlo k demontování jednoho z vysílačů, který je určen pro šíření digitálního vysílání multiplexu 4. Konkrétně jde o ten v ulici Jana Babáka. Čtenář DigiZone.cz Zdeněk Fučík napsal: Na budově O2 v Brně, ul. Jana Babáka, byl demontován anténní systém vysílače DVB-T (červený tubus). Přesný termín však neznám.

Lukáš Polák: Telefónica O2 demontovala anténu pro multiplex 4 v Brně

V rámci přechodu vysílače Jihlava – Javořice z analogového na digitální terestrické šíření signálu připravil web tamního DX klubu článek k této problematice, jehož autorem je jeho člen a čtenář DigiZone.cz Lubomír Čumpl.

Lukáš Polák: Fotografie a informace o vysílači Jihlava – Javořice na webu JIDXC
Lukáš Polák: Zhoršení příjmu z jihlavské Javořice se věnovala i reportáž ČT

ČT24 budova

Budova zpravodajství České televize. Foto: Lukáš Polák, DigiZone.cz

Česká televize a Český rozhlas se v souvislosti s blížícími volbami do Evropského parlamentu dostávají do potíží. Způsobila jim je kandidující Národní strana tím, že dodala předvolební spoty, které mohou podněcovat k násilí nebo ke spáchání trestného činu.

Juraj Koiš: ČT a ČRo neodvysílají spoty Národní strany
Lukáš Polák: Ředitel Janeček pozastavil vysílání rasistického spotu v ČT

Česko-slovenská satelitní platforma Skylink rozšiřuje možnosti úhrady za své služby. Klienti si mohou nyní objednávat placené programy on-line a hradit je pomocí kreditní nebo platební karty popřípadě přímo u obchodních partnerů sítě. Podobnou možnost nabízí i konkurenční CS Link.

Juraj Koiš: Skylink nabízí nové možnosti úhrady za služby
Juraj Koiš: I CS Link spustil on-line platby kartou za programy

Podle informací slovenského deníku SME by se měl druhý kanál televize Markíza objevit na slovenském trhu již v srpnu. Sama Markíza má přitom výročí svého startu 31. srpna. Nový kanál nazvaný TV Doma bude vycházet z rumunského vzoru TV Acasa, a měl by kromě vlastní produkce a akvizicí úzce spolupracovat i s Novou.

Juraj Koiš: Druhý kanál Markízy by měl začít koncem léta, v přípravě i další

Slovenský telekomunikační úřad (TÚ SR) na svém webu zveřejnil vyhodnocení veřejné diskuse k tzv. digitální dividendě, tedy využití kmitočtového spektra po vypnutí analogového terestrického vysílání. Server DigiZone.cz na to upozornil mluvčí tohoto regulačního orgánu Roman Vavro. Na devět předložených otázek odpověděly tři fyzické a pět právnických osob.

Lukáš Polák: TÚ SR zveřejnil připomínky k digitální dividendě na Slovensku

26. května bude na některých vysílačích rakouských programů ORF 1 a 2 zahájeno vysílání informační lišty, která bude domácnosti ve Štýrsku upozorňovat na to, že je nutné se vybavit pro příjem digitálního signálu. Od 16. června se tu totiž budou vysílat programy ORF a ATV pouze digitálně.

Lukáš Polák: Červnové novinky v rakouském DVB-T

Od roku 2012 by měl být britský zpravodajský kanál BBC World News (dříve BBC World) nabízen ve verzi s vysokým rozlišením obrazu (HDTV). V rozhovoru pro server DiGITAL fernsehen to uvedl ředitel zpravodajství této stanice Richard Porter.

Lukáš Polák: BBC World News od roku 2012 pravděpodobně v HDTV

Anketa

Má podle vás vysílání TV Barrandov v Třinci smysl?

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 5. 2009 15:42

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+