Více

Týden rekordů: Nova Cinema, ČT 4 a ČT 24 s historicky nejvyššími podíly

UVNITŘ GRAF A TABULKA Převrat v televizní sledovanosti přinesl minulý týden, a nezpůsobila ho jen svatba prince Williama s Kate a začínající hokejový šampionát na Slovensku. Hned tři malé televize dosáhly nejvyšších průměrných týdenních podílů na dospělém publiku. Vedle zpravodajské ČT 24 a sportovní ČT 4 také Nova Cinema, která poprvé překonala hranici pětiprocentního podílu na trhu a zároveň porazila o jeden procentní bod konkurenční televizi Barrandov.

Skokanem týdne je bezesporu sportovní kanál ČT 4, na který Česká televize soustředila všechny zápasy MS v hokeji. Minulý týden jen po celý den sledovalo v průměru 6,59 procenta dospělého publika, což bylo o 3,45 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Čtyřka se stala čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si polepšila až na 9,03 procenta. Obojí je dosavadní rekord ČT 4. A dosavadního rekordu dosáhla v celodenním podílu i zpravodajská ČT 24, již sledovalo v průměru 5,98 procenta dospělého publika. To je o 1,55 procentního bodu více než minule. Během prime time ale její podíl klesl na 3,12 procenta.

Opačným směrem se vydal program ČT 1, který pro změnu vykázal vůbec nejhorší týdenní výsledek v historii: celodenní podíl 13,59 procenta. To je o 2,42 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, což Jedničku pasovalo na propadák týdne. V hlavním vysílacím čase dopadla ČT 1 podobně: podíl 13,63 procenta je nejhorší v historii. Na svém zůstal program ČT 2, který si v celodenních číslech pohoršil o dvě setiny procentního bodu na 3,21 procenta a v prime time se udržel na uspokojivých 2,69 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Hokejový šampionát se promítnul i na mírném poklesu hlavního programu Novy, který si v celodenních číslech pohoršil oproti předminulému týdnu o 1,21 procentního bodu na hodnotu 29,76 procenta, zatímco v hlavním vysílacím čase vykázal podíl 33,42 procenta. Raketový nárůst ale předvedla Nova Cinema, která hlavně díky populárním českým komediím z 80. let poprvé přeskočila TV Barrandov i pětiprocentní hranici celodenního podílu. Po celý den ji sledovalo v průměru 5,25 procenta dospělého publika, což je o 0,44 procentního bodu více než minule. Během prime time vystoupala až na 5,82 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Naopak pokles se nevyhnul oběma dosud měřeným programům Primy (týdenní data za Primu love budou k dispozici od tohoto týdne). Hlavní program Primy si v celodenních číslech pohoršil o 0,48 procentního bodu na 16,73 procenta, což mu však díky poklesu ČT 1 stačilo na pozici druhé nejsledovanější televize v zemi. Během prime time si Prima polepšil až na 17,57 procenta. Velký pokles potkal Primu Cool jejíž diváci dávali přednost hokejovému šampionátu. Cool se propadl o 0,86 procentního bodu na 2,76 procenta, což je nejhorší týdenní podíl v letošním roce, a během prime time až na 2,39 procenta.

Propad na nejhorší týdenní výsledek letošního roku potkal i TV Barrandov, kterou navíc předběhly Nova Cinema, ČT 24 i ČT 4, takže se rázem odsunula na pozici šesté nejsledovanější televize v zemi. V celodenních číslech dosáhla průměrného podílu 4,25 procenta, což je o 0,73 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Slavnější to nebylo ani ve večerních časech, kdy podíl Barrandova klesl na průměrných 3,66 procenta a na konkurenční Novu Cinema mu scházely více než dva procentní body.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,68 procenta, což je o 0,37 procentního bodu méně než minule a nejméně za letošní rok. Během prime time vykázaly podíl 1,05 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 10,20 procenta, o 0,65 procentního bodu více než minule a vůbec nejmíň v letošním roce. Ve večerních časech dosáhly podílu 7,62 procenta.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 5. 2011 17:22

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+