Více

Týden rekordů: Barrandov 4,23 %, Nova Cinema 2,63 %. O Nově nemluvě

UVNITŘ GRAF A TABULKA Televizi Barrandov se minulý týden podařilo překonat dosavadní rekord v průměrném týdenním podílu na sledovanosti u diváků starších patnácti let. První březnový týden se teprve podruhé od zařazení do elektronického měření sledovanosti přehoupla přes hranici čtyř procent. Největším skokanem týdne ale byla Nova, jejíž podíl po ukončení Zimních olympijských her ve Vancouveru poskočil o více než sedm procentních bodů.

Barrandov minulý týden sledovalo po celý den v průměru 4,23 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 1,21 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin sice Barrandov tak vysoký podíl neudržel, průměrně jej ale sledovalo 3,59 procenta dospělého publika. Barrandov chce v letošním roce dosáhnout průměrného celodenního podílu na sledovanosti okolo šesti procent.

Nárůst sledovanosti větší než celkový podíl Barrandova zaznamenala minulý týden televize Nova, jejíž výsledky v druhé polovině února negativně ovlivňovala olympiáda. Po celý den Novu sledovalo v průměru 37,56 procenta dospělého publika, což je o 7,42 procentního bodu více než minule. Během prime time vzrostl průměrný podíl Novy na 46,37 procenta. Filmový kanál Nova Cinema dosáhl v celodenních číslech týdenního rekordu: 2,63 procenta (to je o 0,44 procentního bodu více než předminulý týden). Ve večerních časech dokonce 2,82 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Mnohem hůře dopadla televize Prima. Sice se jí podařilo po olympiádě mírně zvýšit podíl na publiku, celodenní průměrný podíl 14,85 procenta je ale nižší než ze začátku letošního roku. Oproti předminulému týdnu si Prima polepšila o 1,47 procentního bodu. Během prime time ale tuto televizi sledovalo pouze 12,13 procenta dospělého publika. Lépe se vedlo Primě Cool, která si v celodenních číslech polepšila o 0,16 procentního bodu na 1,74 procenta, a v hlavním vysílacím čase ji sledovalo v průměru 1,60 procenta dospělého publika.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Sledovanost České televize se po olympiádě „normalizovala“. Nejlépe se dařilo programu ČT 1, který dosáhl průměrného celodenního podílu 18,40 procenta, což je o 1,13 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech to bylo ještě o dvě setiny procentního bodu více. Radikální, ale očekávaný pokles postihl ČT 2: pád o 10,97 procentního bodu na 5,44 procenta vypadá opravdu děsivě. Během prime time Dvojka dosáhla podílu 4,36 procenta a uhájila čtvrté místo v žebříčku nejsledovanějších českých televizí před pátou TV Barrandov.

Konec olympiády srazil sledovanost také sportovnímu kanálu ČT 4. Po celý den Čtyřku sledovalo 1,46 procenta dospělého publika, tedy o 2,82 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time průměrný podíl ČT 4 ještě klesl na 1,33 procenta. Polepšila si však zpravodajská ČT 24. V celodenních číslech o 0,19 procentního bodu na 2,53 procenta, v hlavním vysílacím čase ale její průměrný podíl na dospělém publiku tradičně klesl, tentokrát na 1,62 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,35 procenta, což je o 0,64 procentního bodu více než minule. Během prime time jejich průměrný podíl klesl na 1,56 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,81 procenta (nárůst o 1,13 procentního bodu), v hlavním vysílacím čase pak oslovily 6,20 procenta dospělého publika.

12 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 3. 2010 15:00

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+