Více

TV Metropol se nepřejmenuje, ani nezanikne. Pětka TV vznikne vedle ní

Celoplošná Pětka TV odstartuje v první polovině října, do tří let chce dosáhnout stejného podílu na trhu, jaký má dnes TV Barrandov. Zaměří se výhradně na českou zábavu.

Pětka míří za Metropolí do multiplexu 3

Nikoli jednu, ale hned dvě televize bude od poloviny října vlastnit podnikatel Luboš Měkota, spolumajitel Mostecké uhelné. Vedle pražské a středočeské TV Metropol zakládá i celoplošnou televizi Pětka. Ta bude zcela samostatným programem, nikoli přejmenovanou Metropolí, jak dosud prezentovala média včetně serveru DigiZone.cz. „Televize Metropol bude zachována a nadále bude regionální stanicí pro Prahu a střední Čechy. Nedojde k jejímu přejmenování ani zániku, Pětka TV vznikne vedle ní jako samostatný projekt,“ přiblížil našemu webu generální ředitel TV Metropol Marek Vítek.

Obě televize mají shodného provozovatele a budou vysílat ze stejného studia ve Francouzské ulici na Praze 2. „Metropol se víc zaměří na pražské zpravodajství a publicistiku, ale zmizí z ní některé pořady, které mají přesah do dalších žánrů. Pětka se bude věnovat především české zábavě. Podařilo se nám domluvit s několika známými televizními baviči, z nichž mohu jmenovat například Zdeňka Izera,“ prozradil Vítek. Pětka tento týden získala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) licenci pro celoplošné zemské digitální televizní vysílání, v první polovině října plánuje start v multiplexu 3, v němž už vysílá TV Metropol.

"U Ranního ladění se tento poměr po čtyřech měsících neukázal jako úplně ideální" uvádí důvod ke zrušení ranního vysílání generální ředitel stanice Marek Vítek.
Foto: Ondřej Hošt, DigiZone.cz

Marek Vítek by chtěl s televizí Pětka do tří let dosáhnout stejné sledovanosti, jakou má dnes TV Barrandov

Původně mělo jít o společný projekt s regiony

Pětka měla ambici stát se novým centrálním programem pro větší regionální televize, které se letos pod vedením pražské TV Metropol sdružily do Asociace krajských televizí (AKT). Nakonec se s nimi ale nedohodla na podmínkách spolupráce. Zatímco Pětka chtěla oživit dřívější model Primy, kdy regionální stanice dostávaly omezený prostor v ranních a podvečerních časech, a chtěla jim za sdílení programové pozice v multiplexu 3 nabídnout i část celoplošných reklamních časů, regiony požadovaly výraznější prostor ve vysílání a společný centrální program chtěly mít označený vlastními logy. Na to ale Pětka odmítla přistoupit.

„Pětka bude vysílat bez regionů, bude to čistě celoplošná televize, která má ambici stát je pátou velkou televizí. Jejím názvem dáváme najevo, že bychom se chtěli dostat na pátou pozici u dálkových ovladačů televizních diváků,“ vysvětlil Marek Vítek. Pětka má vysílat celodenně, s výrobou pořadů začala už během léta. Předtáčené zábavné relace budou vznikat v pronajatých studiích, živé vysílání stanice odbaví ze současného studia TV Metropol ve Francouzské ulici, o které se bude s pražskou stanicí dělit. Společné budou i managementy obou televizí a veškerá provozní oddělení. „Výrazně nám to zlevní náklady na provoz TV Metropol,“ říká Vítek.


Foto: archiv DigiZone.cz

Část nezpravodajských pořadů TV Metropol se od října přesune na novou televizi Pětka

Pětka chce do konce roku podíl 0,3 %, do tří let až 5 %

Od společného provozu dvou televizí si Vítek slibuje lepší programming a výhodnější výrobu a nákup pořadů. Podobným způsobem už dělí náklady na obsah svých kanálů Nova, Prima nebo Česká televize. Díky Pětce se navíc Metropol dostane k inzerentům, na které dosud nemohla jako televize, která není měřena peoplemetry, dosáhnout. „Chtěli jsme s Metropolí vstoupit do peoplemetrů, ale ukázalo se, že v Praze a středních Čechách je tak málo domácností zapojených do panelu elektronického měření sledovanosti, že by takové výsledky neměly příliš vypovídající hodnotu. Proto jsme od toho upustili a do peoplemetrů vstoupíme pouze s Pětkou,“ řekl Vítek serveru DigiZone.cz.

V peoplemetrech bude Pětka od začátku svého vysílání, tedy od poloviny října. Ve stejnou dobu vstoupí do elektronického měření sledovanosti i Fanda, nedávno spuštěný pátý kanál televize Nova. Pětka ale nepočítá se vstupem do Asociace televizních organizací (ATO), k datům se dostane prostřednictvím agentury Atmedia, s níž podepsala smlouvu na zastupování při prodeji reklamních časů. „Zatím ji máme do konce letošního roku, pak se rozhodneme, zda v ni budeme pokračovat,“ řekl Vítek. Ohledně sledovanosti má Pětka poměrně ambiciózní plány. „Do konce roku chceme mít podíl 0,3 procenta, za tři roky pak pět procent,“ přiblížil její ředitel.


Foto: Mediaresearch

Pětka má být hned od října v peoplemetrech, naopak pražská TV Metropol elektronické měření sledovanosti vzdala

Sledovanost jako Barrandov? Bude to těžké

Pětiprocentní podíl na trhu má v současné době televize Barrandov, která se k němu dopracovala právě po třech letech (poslední dva roky se na něm drží, ale už téměř nestoupá). Stálo jí to ale velké investice do programu, který netvoří jen původní zábavní pořady, s nimiž počítá Pětka. Faktem ale je, že zábavné pořady patří mezi její nejsledovanější. Na čelních příčkách žebříčku původních formátů Barrandova je například Vtip za stovku, jehož druhou řadu televize nyní vysílá, nebo Barrandovský videostop. Spolumajitelé Pětky ze společnosti A-News, kterou založil mj. i Marek Vítek, v minulosti produkovali zábavný formát se Zdeňkem Izerem pro Primu.

„Nechali jsme si vytáhnout data z té doby a ukazuje se, že tento formát nezajímal jen starší diváky a muže, ale publikum tvořily z poloviny ženy a zastoupení v něm měli i mladší diváci,“ konstatuje Vítek. Izerův pořad Skečbar sice Primě nedělal pěkná čísla, pro novou televizi Pětka by ale byla jeho tehdejší sledovanost vynikající. Pětka však musí počítat s tím, že bude startovat do mnohem konkurenčnějšího prostředí než TV Barrandov před třemi a půl lety. Od té doby vznikla Prima Cool, Prima love, Fanda, do celoplošného pozemního vysílání vstoupila hudební televize Óčko a výrazně se rozšířila dostupnost Novy Cinema. Pravdou ale je, že ze všech televizí kromě ČT 1 zmizela většina zábavných studiových pořadů.

Televizní diváci se Zdeňka Izera nezbaví. Vlastní pořad Skečbar měl naposledy před dvěma lety na Primě, kde mu sekundovala herečka Nela Boudová. Ještě poměrně nedávno byl také tváří satelitního operátora CS Link. Svoje vtipy a skeče v minulosti předváděl i divákům České televize.
Foto pro DigiZone.cz: Ivana Dvorská

Jednou z tváří televize Pětka má být bavič Zdeněk Izer. Spolumajitelé Pětky z agentury A-News s ním už jeden zábavný pořad připravovali pro Primu.

Grafiku Pětky připravuje studio Oficina. Stejné jako u Primy Cool

Vizuální podobu Pětky si nechala TV Metropol zpracovat od grafického studia Oficina, které je podepsané pod grafickým obalem Primy Cool, ale také Novy Sport, ČT 24, ČT 2 nebo již zaniklé televize Z1.  Jak bude vypadat Pětka, zatím její majitelé nezveřejnili, u patentového úřadu si ale už nechali registrovat její logo, které je velmi jednoduché. Tvoří ho tučná číslice 5. Plnou podobu svojí grafiky nová televize zřejmě ukáže až v zavádějící reklamní kampani, kterou plánuje zahájit dva týdny před svým startem, tedy na přelomu září a října. Najala si pro ni agenturu Ogilvy.

Už v létě však Metropol a připravovaná Pětka doznaly určitých personálních změn. Dosavadního programového ředitele Denise Gaidoše nahradil Václav Kutil, který dříve působil v produkci i jako tvůrce v televizích Nova a Prima. Do programového oddělení zamířil i první šéf programu TV Barrandov Přemysl Svora. Výrobu vlastních formátů má na starosti Andrea Žbodáková, která předtím působila na Primě, a šéfem zpravodajství je někdejší šéfeditor portálu tn.cz David Černý.

Anketa

Má podle vás Pětka šanci do tří let dosáhnout stejné sledovanosti, jakou má dnes TV Barrandov?

36 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 10. 2012 11:19

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+