Více

TV Barrandov vrátila vysílací licenci, obratem získala novou. Už pod Jaromírem Soukupem

Změna provozovatele televize Barrandov připomíná způsob, jakým se mění majitel pražské TV Metropol. Staronovou licencovanou společnost TV Barrandov už plně ovládá Jaromír Soukup.

„Nového“ provozovatele má celoplošná plnoformátová televize Barrandov. Dosavadní držitel vysílací licence, akciová společnost Barrandov Televizní studio, stávající oprávnění pro celostátní pozemní digitální vysílání vrátil. A obratem požádal o vydání licence nové, ale už jako firma ovládaná Jaromírem Soukupem, který TV Barrandov loni v září odkoupil od firmy Moravia Steel Tomáše Chrenka. Ke změně většinového vlastníka Barrandov Televizní Studio nemohlo dojít beze změny vysílací licence, protože podle zákona nemůže licencovaný subjekt do pěti let od získání licence ovládnout někdo jiný.

K TÉMATU: TV Barrandov mění majitele, od Tomáše Chrenka ji kupuje Jaromír Soukup

Společnost Barrandov Televizní Studio tak 2. května požádala Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) o možnost vrátit původní licenci TV Barrandov z roku 2011 a zároveň o vydání licence nové. Rada oběma žádostem vyhověla. Původní licence Barrandova zanikla k 13. květnu a ve stejný den začala platit licence nová, opět na 12 let. V případě televize Barrandov jde již o třetí oprávnění pro vysílání – vůbec první získala v roce 2008 na základě tzv. diginovely vysílacího zákona jako kompenzační licenci platnou do konce televizní digitalizace. Poté předloni požádala o řádnou vysílací licenci na 12 let.

ČTĚTE TAKÉ: TV Barrandov stále patří Třineckým železárnám, nikoli Jaromíru Soukupovi

Loni v říjnu licencovanou společnost TV Barrandov ovládlo vydavatelství Empresa Media podnikatele Jaromíra Soukupa. Fakticky ale televize nadále zůstávala v rukou původního majitele Tomáše Chrenka, protože změně většinového vlastníka licencovaného subjektu bránil zákon. Empresa Media po dnešním rozhodnutí RRTV oznámila, že dokončila transakci převzetí 99,971 procenta akcií společnosti Barrandov Televizní Studio. Tu podle svého vyjádření zahájila loni 21. prosince podpisem smlouvy o převodu cenných papírů.

“Po splnění podmínek smlouvy přešly akcie 14. května 2013 do vlastnictví Empresa Media,” sdělila firma. “Empresa Media se jako nový většinový vlastník bude nadále podílet na úspěšném rozvoji TV Barrandov a výrobě zpravodajských a publicistických pořadů, které již dnes dodává do vysílacího schéma (především Hlavní zprávy, Bez cenzury, Otázky dne a další),” dodala. Vydavatelství Empresa Media patří i několik tištěných titulů: zpravodajský časopis Týden, společenský týdeník Instinkt, časopisy Top Dívky a Popcorn.

“Společnost Barrandov Televizní Studio a.s. pravděpodobně vzhledem k finanční situaci a novým investicím dlouhodobě plánovala změnu investora. Jednalo se o změnu majoritního akcionáře ze společnosti Moravia Steel a.s. na společnost Empresa Media, a.s.,” sdělila na dotaz serveru DigiZone.cz předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová. “Taková změna, jak bylo provozovateli sděleno, byla ovšem vzhledem k současné právní úpravě nepřijatelná za trvání stávající licence z roku 2011. U každé licence zákon stanoví povinnost zachování minimálně 66 % podíl na společnosti osobám, které byly společníky ke dni udělení licence, po dobu 5 let.”

“Z uvedených důvodů nebyla pro provozovatele Barrandov Televizní Studio a.s. jiná možnost, než stávající licenci vrátit, čímž zanikla její platnost, a podat žádost o udělení zcela nové samostatné licence k provozování tohoto programu s novou majetkovou strukturou. V předmětné věci bylo nejprve vydáno souhlasné stanovisko Úřadu na ochranu hospodářské soutěže a následně žadatel po zaplacení správního poplatku 90 000 Kč absolvoval standardní licenční řízení a byla mu udělena nová licence. Program Televize Barrandov ovšem v souladu s původním záměrem zůstává totožný,” dodala Kalistová.

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 16. 5. 2013 17:09

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+