Více

Tryzna za Havla posílila menší televize: hlavně Novu Cinema a Barrandov

UVNITŘ TABULKA Čeští diváci pietní změnu programu hlavních televizí po úmrtí prvního českého prezidenta Václav Havla příliš neocenili. Podíly tří největších televizních stanic, které v neděli večer mimořádně zařadily do vysílání vzpomínkové pořady na Havla, klesly pod obvyklý nedělní průměr. Naopak stoupal zájem o menší televize, které o skonu exprezidenta vůbec neinformovaly a zachovaly si původně plánovaný program.

K TÉMATU: Neděli ovládly filmy Odcházení a Občan Havel, překvapil Barrandov

Z výsledků elektronického měření sledovanosti od společnosti Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací (ATO) vyplývá, že nejsledovanější televizi Nova v neděli sledovalo po celý den v průměru 22,71 procenta dospělého publika. V cílové skupině diváků od 15 do 54 let to bylo o něco více – 24,17 procenta – ale i tak jde o čísla jasně podprůměrná. Pohoršila si i ČT 1, která svoje nedělní vysílání změnila nejradikálněji ze všech plnoformátových kanálů. Oslovila 15,26 procenta dospělého publika a 12,07 procenta publika ve věku od 15 do 54 let.

ČTĚTE TAKÉ: Odchod Václava Havla televize nezaskočil. S výjimkou Barrandova obstály

Prima se u dospělých diváků v neděli propadla až na třetí příčku za ČT 1, když dosáhla celodenního podílu 14,26 procenta. U mladší cílové skupiny lidí od 15 do 54 let si s Jedničkou prohodila pozici, ale podíl 13,49 procenta je pro ni rovněž silně podprůměrný. Naopak zpravodajská ČT 24, která po oznámení Havlova skonu zahájila mimořádné vysílání, zaznamenala nadprůměrný zájem diváků. Zejména tedy dospělého publika, u kterého v neděli dosáhla celodenního podílu 5,19 procenta, kdežto u lidí od 15 do 54 let „jen“ 3,96 procenta.

NAPSALI JSME: Václav Havel změnil program polské televize TVP Info i rakouské ORF 2

Výrazně silnější podíly na divácích ale vykázaly televize, které se piety k úmrtí Václava Havla neúčastnily. Zejména Nova Cinema a televize Barrandov dosáhly velmi nadprůměrných výsledků. Nova Cinema oslovila v průměru za celý den 8,66 procenta dospělého publika a 10,65 procenta publika ve věku od 15 do 54 let, čímž se v této cílové skupině přiblížila nedělnímu výkonu ČT 1.

Televize Barrandov vykázala celodenní podíl 7,05 procenta u dospělého publika a 6,31 procenta u diváků od 15 do 54 let, kteří zrovna trávili čas u televize. Nad průměrem se držela i Prima Cool, jež oslovila 4,17 procenta dospělého publika a 5,36 procenta publika ve věku od 15 do 54 let, a zejména sportovní ČT 4 s podílem 4,80 procenta na dospělém publiku a 5,43 procenta na publiku od 15 do 54 let. Jen mírně pak stoupnul výkon Primy love.

Nedělní podíly televizí na publiku starším 15 let (%)

Nova – 22,71
ČT 1 – 15,26
Prima – 14,26
Nova Cinema – 8,66
TV Barrandov – 7,05
ČT 24 – 5,19
ČT 4 – 4,80
Prima Cool – 4,17
ČT 2 – 3,59
Prima love – 1,75

Nedělní podíly televizí na publiku od 15 do 54 let (%)

Nova – 24,17
Prima – 13,49
ČT 1 – 12,07
Nova Cinema – 10,65
TV Barrandov – 6,31
ČT 4 – 5,43
Prima Cool – 5,36
ČT 24 – 3,96
ČT 2 – 2,56
Prima love – 2,08

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 19. 12. 2011 22:21

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+