Více

Výzkum Hermesu: Tři čtvrtiny Čechů nechtějí interaktivní služby

Kvalita obrazu, více programů a lepší zvuk. To jsou podle prvních výsledků marketingové studie občanského sdružení Hermes výhody, které si Češi spojují se zemskou digitální televizí. Zájem o interaktivní služby má asi jen necelá čtvrtina diváků. Nejvíce respondentů, přes sedmdesát procent, si od digitálního vysílání slibuje lepší obraz.

Česká populace nejraději sleduje zpravodajství a české filmy. Jedenašedesát procent lidí má negativní postoj k televizní reklamě. Nejvíce informovaným o digitálním vysílání je Liberecký kraj, naopak nejméně jsou lidé informovaní na Ústecku, tvrdí Hermes. Právě Ústecko přitom může být po Praze, Brně a Ostravě další lokalitou, kde dojde k zahájení řádného digitálního vysílání a zřejmě i částečného vypnutí analogových kmitočtů. Vynutí si to vzájemné rušení analogové frekvence televize Nova na Bukové hoře a digitálního rozhlasu ze sousedního Německa.

Digitální vysílání přijímá podle Hermesu 22,5 procenta televizních diváků, z toho čtrnáct procent ladí televizi přes pozemní vysílače v Praze, Brně a Ostravě. Přejít na digitální vysílání chce polovina domácností až v roce 2009, tedy s avízovaným přechodem z analogového na digitální vysílání. Optimální měsíční platba za placený televizní program je sto padesát korun, zjistilo sdružení. Na výzkumu, který sleduje chování potenciálních zákazníků na trhu s digitální televizí, se podílela společnost Respond a Co.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+