Více

Topfun a Ivio: dva příběhy se stejně špatným koncem

Pohled na dvě české videoslužby, které se pokusily prorazit bez silného média za zády a podle toho také dopadly. Jak vypadalo hospodaření Topfunu a kolik lidí navštěvovalo Ivio?

Ambice by tu byly...

30. červen 2015 se zapíše černým písmem do dějin českých internetových videoték. K tomuto datu oficiálně skončily hned dvě podobné služby – Topfun, která byla jednou z nejstarších video-on-demand služeb v Česku (startovala ještě před vznikem nováckého zábavního videoportálu Voyo), a Ivio, které naopak patřilo mezi nejmladší a sázelo na trochu odlišnou strategii než většina obdobných videoték. Obě služby byly velmi ambiciózní a očekávaly, že se poměrně rychle etablují na trhu. Což se asi dá říci o Topfunu, který dle oficiálně sdělovaných čísel doháněl v počtu předplatitelů Voyo, méně však už o Iviu, jež vsadilo na poskytování filmů zdarma doplněných o videoreklamu. To se ale v době, kdy se dají na mnoha úložištích stáhnout stejné filmy rovněž zdarma a nepřerušované reklamou, ukázalo jako poněkud utopické.

widgety

Topfun byl bezesporu službou, o které bylo za její téměř desetiletou historii slyšet mnohem víc než o Iviu. Jeho provozovatel, společnost Topfun Media vlastněná slovenskou investiční skupinou J&T (majitel slovenské televizní skupiny JOJ), nepodceňoval marketing a dával o Topfunu patřičně vědět nejen v klasických reklamních kampaních, ale i na řadě odborných konferencí. V neposlední řadě pak vsadil na úzkou spolupráci s výrobci chytrých televizorů, takže aplikace Topfunu se dostala do řady přijímačů známých značek mnohem dříve než konkurence (za kterou lze považovat hlavně Voyo). Dařilo se mu také dříve než ostatním uzavírat smlouvy s velkými hollywoodskými studii na využívání jejich knihoven. Co však Topfunu citelně chybělo, byla podpora nějakého velkého média, jakou se může pochlubit Voyo v případě televize Nova.

 

Foto: DigiZone.cz

Topfun byl svého času nejprogresivnější českou videoslužbou z hlediska vyjednávání s výrobci chytrých televizorů o umístění aplikace této videotéky do jejich nabídek

Proč se Topfun nespojil s Jojkou?

Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+