Více

TipTV musí zaplatit sto tisíc korun za vědmy, padla ale i téměř půlmilionová pokuta

Čtyřsettisícovou pokutu dostal klamavý teleshopping na bývalé Primě family. Produkt GS Condro podle regulátora sliboval léčebné účinky, které nemohl garantovat.

Provozovatel teleshoppingového a prodejního kanálu TipTV, společnost TipTV marketing services, dostal od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) stotisícovou pokutu za pořad Vědmy radí. Podle regulátora se dopustil porušení zákona tím, že průvodkyně pořadem využila motivu strachy volající divačky, což bylo v rozporu s dobrými mravy. Jedná se konkrétně o vydání, které bylo odvysíláno 19. května 2013, tedy v době, kdy ještě byla stanice šířena v multiplexu 3 Českých Radiokomunikací a nikoliv multiplexu 4 Radima Pařízka. TipTV přerušila vysílání začátkem června 2013, do éteru se vrátila o rok později.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Konec Active TV? Rada pro vysílání jí uložila pokuty za víc než milion korun

Moderátorka v pořadu diagnostikovala vážnou nemoc osoby blízké volající. Po sdělení závažné domnělé diagnózy moderátorka volající slibuje pomoc a vyzývá ji, aby ji opět kontaktovala. Lze předpokládat, že na základě velmi závažného sdělení o zdravotním stavu přítele bude volající vystrašena. Na základě strachu a obavy o zdraví svého přítele nemusí být volající schopna rozlišit zištnost chování moderátorky a bude akceptovat její výzvu k opakovanému kontaktování za další úplatu, čímž se volající příjem služby výrazně prodraží, informoval v tiskové zprávě regulátor.

CIF16

Z ARCHIVU: Inzertní televize Tip začne přidávat další pořady, termín startu stanovený nemá

Vyšší pokutu, konkrétně 400 tisíc korun, ale dostala od vysílací rady společnost Green-Swan Pharmaceuticals CR, a to za reklamu/teleshopping na GS Condro, který byl odvysílán v rámci Nedělního receptáře Extra na Primě family dne 31. března 2013. Firma porušila zákaz, který neumožňuje mimo jiné, jak sdělila rada, uvádět diváky v omyl přisuzováním potravině vlastností prevence a ošetřování, léčby nebo vyléčení lidských onemocnění, neboť v předmětné reklamě jsou užity prvky a tvrzení, které deklarují léčebné účinky při onemocnění artrózou. Léčebné účinky byly taktéž doprovázeny grafikou. U diváka pak takováto reklama vyvolávala dle regulátora oprávněná spotřebitelská očekávání.

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 16. 4. 2015 15:13

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+