Více

Televizor po záruce nešel opravit, Samsung zákazníkovi dodal nový

Nový LCD televizor za více než čtyřicet tisíc korun poskytla zdarma společnost Samsung Jiřímu Košnarovi z Plzně, jemuž podobný typ televizoru téže značky vypověděl službu krátce po uplynutí záruční lhůty a pro odstranění závady nebyly na trhu náhradní díly. Košnar si pořídil nový LCD televizor s úhlopříčkou 102 centimetrů od Samsungu v srpnu 2007. Po dva a půl roku, kdy běžela záruční lhůta, přijímač fungoval bez problémů, krátce poté ale přestal fungovat.

NÁZOR K TÉMATU: Nůžky mezi zájmy výrobců televizorů a diváky se stále více rozevírají

Začal se samovolně vypínat a zapínat. Obraz ztrácel barvy, popsal Košnař Plzeňskému deníku, který případ zveřejnil. V autorizovaném servisu v Plzni majiteli televizoru sdělili, že je neopravitelný, protože náhradní díl, signálová deska v ceně dvou až tří tisíc korun, se již k tomuto typu televizorů nevyrábí. A zpočátku prý nepomohl ani sám výrobce, podle něhož požadovaný díl nebyl v České republice k dostání.

Po zveřejnění případu se podle Deníku přístup výrobce k zákazníkovi změnil. Nakonec se mi ozval právník Samsungu s tím, že se se mnou chtějí dohodnout a to se skutečně podařilo, takže teď mám doma novou televizi. Je to jiný typ, než jsem kupoval původně, ale má stejné parametry, řekl Plzeňskému deníku Košnar. Podle marketingového manažera Samsungu Marka Pšeničného by firma dospěla ke stejnému závěru, i kdyby se o případ nezačala zajímat média a řešit ho začala ještě předtím, než o něm psal Plzeňský deník.

Je pro nás zcela standardní postup, že v případě, když naši servisní technici neseženou požadovaný díl v námi stanovené nenárokové lhůtě třiceti dní, poskytneme zákazníkovi individuálně adekvátní kompenzaci. Pan Košnař od začátku bušil na otevřené dveře a odmítal počkat několik dnů, abychom ověřili, zda je náhradní díl k dispozici či nikoliv a rozhodl se vydírat médii. Nakonec mu byla ve standardní lhůtě poskytnuta adekvátní náhrada jako kterémukoli jinému zákazníkovi, uvedl Pšeničný.

Přístup Samsungu pochválil ředitel České obchodní inspekce pro Plzeňský a Karlovarský kraj Milan Javorský, podle něhož by firma nemusela po uplynutí záruční lhůty poskytnout zákazníkovi žádnou kompenzaci. Zákon jí to totiž neukládá. Košnar však navrhuje, aby se zákonem prodloužila doba, po kterou by měli výrobci elektroniky vyrábět náhradní díly k vlastním výrobkům.

40 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 8. 5. 2010 6:43

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+