Potvrzuje to tzv. Zaváděcí výzkum dělaný společností Nielsen Admosphere pro Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu Asociace televizních organizací (ATO).
V českých domácnostech sice stále přibývají nová a nová digitální zařízení, na nichž lze sledovat videoobsah, ale nejvyšší zastoupení má v nich stále televizor. Najdeme ho v 95 % domácností. Průzkum pro ATO mj. také ukázal, že téměř každá pátá domácnost má televizor připojený k internetu a že druhou nejčastější „obrazovkou“ je notebook nebo stolní počítač. Ten najdeme v 7 z 10 domácností. Na třetím místě je pak chytrý telefon, který je ve více než polovině z nich.
ČTĚTE TAKÉ: Průzkum na téma HbbTV
České domácnosti kupují televizory se stále větší úhlopříčkou
Druhé čtvrtletí 2017 nastolilo u spotřební elektroniky mírný růst. Nikoli u televizorů
Dominantní postavení televizoru stvrzuje i čas, který s ním trávíme. Zaváděcí výzkum ukázal, že videoobsah na něm denně sledujeme v průměru 3 hodiny 16 minut. Z toho jsou 3 hodiny 8 minut věnované sledování živého televizního vysílání a archivů televizních stanic a jen 8 minut tvoří sledování jiných videí – z internetu nebo nahraných na záznamové zařízení. Žádná další „obrazovka“ se ve sledování videoobsahu nemůže televizoru rovnat: na počítači sledujeme videa průměrně 8 minut denně, na mobilu jen 2 minuty a na tabletu dokonce pouze minutu.
Zaváděcí výzkum pro nový Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu (PCEM 2018–2022) byl realizován v první polovině roku 2017 na vzorku 15 199 domácností a 33 728 jejich členů.
Asociace televizních organizací (ATO) je zájmové sdružení, které od roku 1997 zajišťuje realizaci a koordinaci společného výzkumu elektronického měření televizního vysílání v České republice metodou TV metrů – čili tzv. Projekt elektronického měření. Členy asociace jsou Česká televize, FTV Prima, s. r. o., CET 21, s. r. o., Asociace mediálních agentur (ASMEA), mediální zastupitelství Atmedia Czech, s. r. o., a Stanice O, a. s. Přidruženými členy jsou společnost Barrandov Televizní studio, a. s., a Asociace producentů v audiovizi (APA). Obchodními partnery jsou společnosti Šlágr TV, s. r. o., a Regionální televize CZ, s. r. o.