Více

Televizních časopisů se vzdáváme i kvůli EPG, potvrdil Ringier

Dvanáct televizních časopisů v České republice, na Slovensku, v Rumunsku a Švýcarsku prodává vydavatelství Ringier. V tuzemsku se transakce týká hned pěti titulů: Týdeníku Televize, TV Max, TV Plus a TV Revue. Ringier nyní poprvé veřejně přiznal, že prodej těchto titulů souvisí s jeho obavami, jaký vliv bude mít na celý segment programových časopisů digitální televize a konkrétně elektronický programový průvodce (EPG).

Elektronická média jako EPG staví trh před velké výzvy. Informace o programech se stále více přesouvají z tištěné roviny na čistě elektronické platformy. Technicky i finančně je to však velice náročné. S tímto vývojem dokáží držet krok pouze velké podniky, prohlásil v podnikovém časopisu Ringieru Alexander Theobald, vedoucí projektu prodeje programových titulů vydavatelství.

EPG nabízí divákům přehled televizních pořadů až na týden dopředu přímo na televizní obrazovce. Kromě názvu pořadu EPG nabízí také krátkou noticku k pořadu, fotografii, výčet herců nebo autory pořadu. Kvalitnější digitální přijímače dokáží filtrovat pořady podle jejich autorů, herců, žánru nebo klíčového slova v jejich názvu. Tomu tištěné časopisy nemohou konkurovat.

Švýcarské programové tituly Ringieru získá německé vydavatelství Axel Springer, české, slovenské a rumunské mediální dům Heinrich Bauer Verlag. Objem transakce přesáhl 100 milionů euro.

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 7. 2007 21:07

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+