Více

Televizím bude hrozit za hlasitou reklamu až pětimilionová pokuta

Hlasitost filmů a ostatních pořadů být regulována nemá. Česká televize už se požadavkům diváků přizpůsobila, nyní je řada na komerčních stanicích. Ty mají na nápravu půl roku.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) bude moci udělit televizím až pětimilionovou pokutu za to, pokud hlasitost reklamy překročí hranici, kterou stanoví poslanecká novela zákona o vysílání. Informovala o tom agentura ČTK s odvoláním na dnešní jednání sněmovního výboru, jenž tuto novelu podpořil. Podle doporučení výboru má RRTV stanovit vyhláškou podrobnosti regulace. Novela bude regulovat pouze hlasitost reklamy a nikoliv celého vysílání.

Z ARCHIVU: Proč je reklama v televizi hlasitější než ostatní program? 

Nebude regulována hlasitost filmů a ostatních pořadů, potvrdil ČTK předseda sněmovního výboru a spoluautor novely Václav Mencl z ODS. Novela se má podle Mencla dotknout komerčních televizí, nikoliv veřejnoprávní. Server DigiZone.cz přinesl v minulosti na toto téma obsáhlý rozhovor s technickým ředitelem České televize Rudolfem Popem, který popisoval, jak celý proces probíhá. Veřejnoprávní televize se tedy inspirovala u „svých evropských kolegyň“ a řídila se v tomto směru doporučením vysílací unie EBU.

ROZHOVOR: Události nabídneme od dubna v HD, říká šéf techniky České televize

Výbor doporučil, aby komerční televize měla spolu s výrobci reklamy po přijetí novely půl roku na to, aby se novým pravidlům přizpůsobili. Předpokládá se, že zákaz hlasité reklamy by tak mohl začít platit zhruba v polovině příštího roku. Podle návrhu má být hlasitost vysílání stejná jako předcházející a následující pořad a tudíž by neměla diváka rušit. Jde o přelomové rozhodnutí, které si v průběhu let vymohli sami televizní diváci. Televize jim teď budou muset vyjít vstříc.

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 18. 9. 2012 0:23

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+