Více

Televize zůstává pro děti nejsledovanějším médiem

Televize stále zůstává pro české děti ve věku čtyř až 14 let nejsledovanějším médiem. Dítě stráví denně před obrazovkou v průměru 104 minuty. Vyplývá to z Výzkumu životního stylu (LSS) společnosti Mediaresearch, který má ČTK k dispozici. Na DVD nebo video se děti dívají 85 minut, hudbu poslouchají 52 minut. Četba knih skončila až na čtvrtém místě – děti čtou jen 39 minut denně, ačkoliv ve dvou pětinách dětských pokojíčků je knihovna. Stejný čas tráví poslechem rádia. Prohlížení webu děti věnují 34 minuty a časopisy čtou v průměru 24 minut denně.

Podle výsledků průzkumu je televize stále médium, o kterém děti nejčastěji hovoří se svými kamarády a také si ji nejčastěji vyberou, pokud chtějí zažít napětí, zahnat nudu nebo se dobře pobavit. Televizní přijímač patří k vybavení 48 procent dětských pokojů. Děti, které jej mají v pokojíčku, sledují televizi denně o dvacet minut déle než ostatní. Tři čtvrtiny českých dětí mají přístup na internet, počítačem s připojením na internet je vybavena více než čtvrtina dětských pokojů.

Obliba internetu je u dětí už srovnatelná s televizí. Děti jej považují za zdroj zábavy, komunikace a za hlavní zdroj aktuálních informací i rozšíření znalostí. V průměru stráví prohlížením webu 34 minut denně, u žáků druhého stupně ZŠ se jedná už o 56 minut, a pokud má dítě přístup k internetu v dětském pokoji, věnuje mu 72 minut denně. Podle průzkumu s narůstajícím věkem dětí klesá jejich zájem o sledování reklamy. Až polovina dětí ve věku od 13 do 14 let uvedla, že sledování reklamy nemá ráda.

Zdroj: ČTK

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+