Nekonečné vztahové seriály jsou zkrátka sračky určené pro starší a tupší lidi, kterým nevadí, že vlastně koukají stále na to samé. Ovšemže takové odpadové seriály natáčí například i v Americe, jenže v Americe nechybí ani opravdu kvalitní seriály, a my nedokážeme udělat ani pořádný sitcom, anebo třeba dobrou sci-fi. Poslední slušný sci-fi seriál z naší tvorby byli snad komunističtí Návštěvníci.
Pokud je pravdou, že mladší diváci na TV vůbec nekoukají, stačí jim cokoliv stažené z webu, co by za to komerční stanice asi daly, kdyby je opravdu sledovali všichni důchodci? Viz : "Praha - V České republice ke konci loňského roku (2011) žilo přes 2,87 milionu lidí pobírajících starobní, invalidní a pozůstalostní důchod. Jejich počet přitom meziročně vzrostl o 53.911. Celkem bylo v prosinci vyplaceno více než 3,5 milionu penzí. Vyplývá to z údajů České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ)."
A počet důchodců neustále stoupá. Možná by se s důchodci díval na televizi i někdo nedobrovolně, žijící s nimi ve společné domácnosti a potom 3 miliony diváků je tak dominantní divácká skupina, že by se mohlo ušetřit za nákup a výrobu "zbytečných" pořadů pro mladé..... :-))
Opravdu mě mrzí, že se naše televize nezmůžou na nic jiného než nekonečné telenovely na vymývání mozků.
Chápu, že to produkují, protože to má sledovanost. A je to na výrobu asi také nejlevnější. Nicméně, jsou to seriály v podstatě o ničem.
Pokusy o jiný žánr - kriminálka - tu byly. Nicméně jich bylo a je poměrně málo. Natočit něco koukatelného a uvěřitelného nějakou tu práci a čas dá.
Přesto mám pocit, že naše stanice obecně - nemluvím nyní pouze o vlastní produkci - téměř nic jiného kromě telenovel, kriminálek a soutěží (zpěv/vaření) neznají. Jsou jich všude mraky a už roky se neustále rojí další - ať už z tuzemska či zahraničí. Druhou úchylkou je potom sport a na třetím místě jsou dokumenty, které lezou na výsluní. Na ostatní žánry se už zapomíná. Tematické stanice s nízkým podílem to moc nezachrání. Také nedokážou pojmout zcela všechno, co je k dispozici.
Kdy jsme naposledy natočili nějaký sci-fi seriál? Nemluvě o filmu...
Kdy jsme naposledy vyrobili nějaký slušný kreslený seriál?
Kdy jsme naposledy natočili nějaký slušný hororový seriál?
Kdy jsme naposledy natočili nějaký fantasy seriál?
Atd., atd., atd...
Jak to, že před nějakými 30-50 lety - když byly omezené prostředky a možnosti - to šlo a dnes je to problém? Kde se stala chyba?!
Nejsem sice tak starý, abych si tu dobu pamatoval, ale když se na ty filmy a seriály divám zpětně, mají hlavu a patu a nějakou úroveň. Dnes je to bez fantazie, plné lží, bludů a zkreslených nesmyslů. Nemluvě o kýčovitosti. Dříve možná vypadaly některé přístroje a scény legračně, ale alespoň působily autenticky a měly duši. Dneska to je jak na běžícím páse, díl za dílem, herec za hercem a akorát to snižuje divákům inteligenci. Možná budu znít staromódně, ale chce to návrat ke kořenům anebo rovnou restart. Spoustu současných věcí a moderností mám rád, ale to, co běží v televizi, opravdu ne. Venku to sice není o moc lepší, ale alespoň je velký výběr. U nás - nebýt pár stanic - není ani výběr a je to na jedno brdo. Už mě to neba.
Jo je to pravda, do těch nekonečných seriálů narvou samé kvalitní herce, chlubí se tím, jak natáčí v HD, ale pořád mi přijde, že jsou někde v dobách Esmeraldy apod. Všichni odsuzují jihoamerické telenovely, ale viděl někdo, jakým směrem se tam vyvíjí? V interiérech se točí minimálně, snaží se natáčet i jiné žánry - o kartelech, komedie plné humoru, krimi. A nenatáčí jen telenovely, ale i dost kvalitní seriály. Stokrát radši si nechám "vymýt" mozek něčím z Latinské Ameriky, protože vím, že to po 120 dílech skončí a nebude mě to otravovat dalších 5let, podívám se na krásnou přírodu a nebudu muset vidět ty samé obličeje do kola.
Markíza poslední dobou dost zainvestovala, ale není to tak dávno, co měla problémy při přechodu na 16:9.
Samozřejmě nejšílenější kousky se vyskytují v STV, kde je jedno studio nové a hned vedle se ještě jelo v Palu.
I přechod Novy do HD byl na začátku spojen s dost problémy - HD zdrojů bylo málo a tak docházelo ke konverzím SD-HD-SD. Výsledek pak byl horší, než kdyby celé studio jelo v SD.
Pro mě jsou tyhle seriály srovnatelné s domácím tříděným odpadem; horší už jsou jen ty turecké plečky (smíšený odpad) a úplně nejhorší věštby (hnijící biologický odpad). Ano, mám k těm všem Nekonečným (i) seriálům averzi. Jejich herce beru jako špatné - prostě ty, co nemají šanci to dotáhnout alespoň na nějaký solidní film. Daleko více si vážím herců pouze divadelních; nicméně chápu, že i "seriáloví" herci se musejí nějak uživit. Proto se na Primunovu nijak nezlobím, neb ovladač má tlačítek dost.
U nás je hlavně problém, že se směšují žánry soap opera a telenovela, přitom jsou to dva úplně odlišné žánry.
Soap opera vznikla v USA, ještě v předtelevizních dobách, jako rozhlasové série na pokračování, vysílané v dopoledním nebo krátce popoledním čase, určené zejména pro ženy v domácnosti a prokládané nejčastěji reklamami na prací prášky. Odtud název soap opera. Tyto seriály jsou často vysílány mnoho let, pouze s prázdninovými pauzami, ačkoliv jsou i případy neúspěšných soap oper, které nedosáhly ani na jednu celou sezónu. U nás jediným skutečným zástupcem takového žánru jen Ulice, ačkoliv i ona se vymyká vysíláním prakticky v primetimu, ale berme jistá lokální specifika. Ostatně třeba v Německu se seriály tohoto typu také umějí vysílat v podvečer, takže až taková rarita nejsme.
Telenovela je úplně jiný žánr. Pochází z latinské Ameriky, i když dnes se natáčí i v jiných koutech světa. Jak jste sama napsala, telenovela má určitý počet dílů, během nichž se osudy hrdinů zauzlí, aby se ke konci rozuzlili. Žádná další nekonečná pokračování nevznikají.
A teď, kam zařadit Cesty domů a Ordinaci? Je zjevné že ani do jednoho žánru nepatří. Nepatří ani do žánru rodinných ság, jako Dallas nebo Dynastie, protože se v nich neřeší osudy dvou soupeřících rodin. A nepatří ani mezi lékařské seriály, protože lékařství je v nich (ano, i v té Ordinaci) odsunuto na vedlejší kolej. Jsou to prostě žánrově nezařaditelné seriály, neboli česky paskvily¨XD
na Slovensko
na Markízu, nebo taky na JOJ, obě televize připravily pro diváky seriály, o kterým se českému divákovi odchovaném na papundeklech ani nesnilo
Markíza - Horká krev
- 32-dílný (1. řada) velký dramatický rodinný seriál
- kvalitní námět a scénář
- 75% scén v exteriérech na farmě v Rakousku
- herecké obsazení nejvyšší kvality
- v HD
JOJ - Pod povrchem
- 52-dílný vztahový seriál
- natáčení v reálních exteriérech i interiérech, žádné papundekly
- neotřelé obsazení
tyhle nekonečné seriály mě strašně štvou, takhle to je i se seriály, které měly mít třeba jednu dvě řady, ale proč by se naše TV snažily a končily, když se na to lidi dívají. Pak to ztrácí kvalitu a je z toho nastavovaná kaše. Chtělo by to nějaký kvalitní seriál s mladými neokoukanými herci a neotřelým nápadem. Bohužel tady v Čechách chybí odvaha i peníze :(
Pit0mče, částečnou pravdu máte pouze u invalidů a mladých koček, které si ze zištných důvodů berou starce a potom po nich berou starobní důchod.
Nebo je nutné pátrat po přesných číslech? Jistou proporcionalitu může nabídnout původní článek, ze kterého jsem čerpal :
"Nárůst je dán především tím, že přibylo starobních důchodců, a to o více než 80.000 na 2,34 milionu. V ostatních kategoriích tak počet penzistů klesal. "Do zvýšení počtu starobních důchodců se promítá skutečnost, že invalidnímu důchodci, který dosáhne věku 65 let, se podle zákona o důchodovém pojištění vyplácený invalidní důchod automaticky transformuje na starobní důchod," uvedla mluvčí ČSSZ Jana Buraňová.
Průměrný věk penzistů pobírajících starobní důchod byl ke konci roku 68 let - muži 69 a ženy 67 let.
Nově přiznaných důchodů, jejichž trvalá výplata byla zahájena v roce 2011, bylo celkem přes 245.200, z toho bylo asi 164.800 starobních, 32.800 invalidních a 47.600 pozůstalostních." Čili opět významně vedou starobní před invalidními a pozůstalostními, kde většina vdov opět nepatří do kategorie mládeže.
Pokud je nějakých 40% podíl na rozpočtu minimum, tak potom se asi těžko k něčemu dobereme.
A k tomu prodeji. Na prodej je vpodstatě všechno, otázka je za kolik. Kdyby J&T šáhla pořádně do šrajtofle dávno vlastní slavnou Primu. Nova je na prodej už dávno a také pomalu mění majitele. Metropol má koupit Babiš, který neuspěl u Chrenka. Óčko změnilo majitele už několikrát....
jo, ordinace, ulice, cesty domů jsou nekonečné seriály. Ale Vyprávěj ne. Nyní bude poslední 5.řada, ale je to o tom jak se žilo od roku 1964 do současnosti, jo je to i trochu vztahové, ale hezky natočené a nesledují to jen ženy. Bylo to naplánované dohromady nějak kolem 100 dílů, a každá řada byla max. pul roku - jen 1x týdně. Přes 100 dílů mají jiz ted Cesty domů, přes 500 Ordinace, ulice 2200 dílů. Ale myslím 104 dílů za časové období 5 let není nekonečný seriál...
Ovšemže takové odpadové seriály natáčí například i v Americe
Lenže v USA idú iba ako vyplnenie "hluchého" obdobia medzi rannými show a popoludňajšími správami - defacto vysielanie pre dôchodcov, matky na materskej a nezamestnaných. Nasadenie napr. Days of our Lives do primetime by bola samovražda. U nás to ľudia hltajú aj ako hlavný večerný program.
Mám možnosť chytať aj maďarské tv. Tam pôvodné soap opery vysielajú len dve hlavné tv: RTL klub (Medzi priateľmi) a TV2 (V dobrom a zlom), ale ostatné komerčné tv majú pokúpené hádam celú latinsko-americkú telenovelovú produkciu. A tých staníc chytám dosť. Story4, PRO4, FEM3, COOL, Prizma, Reflektor. Maďarská verejnoprávna tv v tomto zašla ešte ďalej. Tá vysiela už aj juhokórejskú,čínsku a indickú produkciu. Výnimku medzi tymito TV je Viasat3 tam dávajú väčšinou len americkú akvizičnú tvorbu.
Tak teraz neviem čo je horšie. České a Slovenské tv by mali radšej natáčať vlastné seriály, alebo vysielanie zaplniť takýmto latinskoamerickým bordelom.
Nekonečné vztahové seriály jsou zkrátka sračky určené pro starší a tupší lidi, kterým nevadí, že vlastně koukají stále na to samé.
To, že starší 60ti let jsou úplně blbí, jste napsal vy, a ne já. A už vidím, jak většina důchodců stahuje z netu filmy a seriály, hledá k nim titulky, kopíruje je na flashku nebo na disk a to připojuje k televizi, nebo k nějakému přehrávači. Ale to nevypovídá nic o inteligenci, ale o tom, že důchodcům zkrátka trapné seriály stačí. Tupšimi lidmi jsem myslel ty mladší, kteří si dokáží obstarat lepší obsah, ale raději sledují tyto srágory.
Já vím, že je to risk, ale když se podaří tak je to pecka. Vždyť se tady dříve natáčela celkem povedená dílka. Kam se to umění ztratilo? Já jenom, že je mi z těch dnešních seriálů fyzicky nevolno a když vidím, jak ta samá herečka hraje v Ulici, přepnu na Primu a tam hraje v Cestách domů...no nic, máš asi pravdu, když to lidi žerou, tak těžkou příde nějaká změna
To co píšeš o mladých kočkách je sice možná pravda, ale věz, že vdovské a sirotčí důchody se mnohdy berou i po obětech automobilových nehod, kterých taky není zrovna málo. Stejně jako obětí po různých pracovních/sportovních úrazech apod. Takže radši zůstaň pouze u těch skutečně starobních důchodců, protože tam je to jasná věc :-)
Sorry, ale dle mého soudu nekonečný seriál má neomezené dispozice k neustálemu rozšiřování své podstaty a děje, což se týká pořadu typu ordinace, Ulice a podobné, zatímco vyprávěj bylo původně tamýšleno jako seriál s několika díly, pak se rozšířil o další serii a o osudy. Tím to skončilo, takže nechápu pointu toho, že jsem tě vyprovokoval k čemukoli. Byl to jen můj názor, že autor přiřadil neprávem tento seriál k nekonečným kravinám, které jsou specialitou privatních tv. Podívej se na produkci ČT, nikde nemají nekonečné kraviny, které vysílají jine tv
A ještě, sledoval jse někdy pořádně tento seriál a uvažoval jsi o pointě tohoto seriálu? Není o komunistech, ale o době před rokem 1989, kdy byli komunisté u moci a hlavně o lidech co museli v té době žís a stím bojovat a nějak přežívat, tak zapoj své mozkové závity a neplácej tady hned první,byť nesmyslnou věc
Jako i v jiných odvětvích průmyslu, výroby atd. i zde v zábavním a mediálním resortu je alfou a omegou zisk. Takže s co nejnižšími náklady vytvořit něco, co zisk (sledovanost, reklamní časy atd.) přinese. A dokud je zisk vytvářen, je nesmysl investovat více. Že tím trpí kvalita, tyto "výrobce" zas až tak netrápí, dokud je zisk generován. Akcionáře a majitele zajímá výdělěk a ne kvalitou uspokojený zákazník. Ten, dokud platí, nakupuje, konzumuje, je vše v pořádku. Až teprve výnos poklesne, je třeba se zamyslet, jak a čím ho opět (za co nejnižší náklady) zvýšit. Stejné je to v bankách, ty vždy nabídnou jen takový produkt, na kterém vydělají. Jak na tom budou zázazníci je nepodstatné, pokud hlavně platí.
Ještě jste nic z toho neviděl a už na to kydáte špínu, jenom proto, že to poběží na Primě. Nic o tom nevíte, tak to prosím nekomentujte (nebo vy jste byl u výroby těch seriálů?). Jste opravdu zvláštní člověk.
Co se týče článku:
Opravdu mě udivuje, že nekonečné seriály ještě vůbec mají náměty. Dějové linky a témata se začínají opakovat. Vztahy, vztahy, vztahy. Pořád dokola. Poslední seriál, na který já jsem se vydržel dívat až do konce byl Spartakus: Krev a písek, který měl, zaplaťpánbůh, jen 13 dílů a bohatě to stačilo! Nepotřebuji 150 řad po 500 dílech!
Jsem rád že se Barrandov neúčastní tohohle šíleného zachvátu natáčení nekonečných sračkoidních seriálů, jakými nás zaplavuje Nova s Primou. Komentovat Ulici, Ordinaci nebo Cesty domů by bylo zbytečný ztrýta času.
Z rádobynových počinů tipuji že největší hráza bude Prima Obchoďák, kde to bude prošpikované product placementem v regálech a výlohách a to je taky asi jediný důvod proč vzniká. Palmovce došly prachy a tak se uchyluje k těmhle zoufalostem. Možná tam budou pročítat z bulváru články jak Ruda na Óčku v Selebritách .
Ale pánové proč tu záměrně lžete?
Barrandov natáčel s Jojkou poměrně nákladný seriál Odsouzené, Prima s Novou se na podobnou látku nikdy nezmohli a místo toho točí lacinné nekonečné telenovely, obklopené papundeklem.
Na podzim poběží na Barrandově Recept na bohatství. A snad si nemyslíte že Janis je tak skvělý obchodník že by zahraniční licenci nakoupil levněji než Palmovka? A moc dobře víte, že s licencí dostanete kuchařku, takže ani na výrobě moc neušetříte. A až uvidíte modifikované Splněné sny dojde vám která TV peníze má a která ne.
A k těm kupcům TVB, nehledá se nový majitel, ale strategický spoluvlastník. Proto Babiš odešel s prázdnou.
no, to jsem moc rád, že jsem opět v jednom zamindrákovaném blábolovi probudil známy komplex - že dnes jsou to Slováci a slovenské TV, které určují trendy ve střední Evropě
české TV, to jsou dnes jen zaprděné papundekly, archivní estrády, vařící Mařky a normalizační filmy/seriály
nemluvě o tom, jak daleko před českýma jsou slovenské TV v oblasti grafiky, proma nebo kvalitě výroby
aby jsme tentokrát opravdu byli oběktivní - novácký Gympl toho taky moc "neodpapundekloval", ovšem je pořád asi tak 10 tříd nad Základkou
ovšem Obchoďák alias velice levný odvar Dokonalého světa, to je primácký papundekl nejvyšší kvality... že to vlastně nebylo Vladykovi trapné, chlubit se, že tohle je nejdražší Primácká produkce, když v konečném důsledku je to vlastně opět jenom papundkl s pozlátkem
Papundeklové seriály nezavrhuji. Mnozí lidé se nedokáží vymanit ze stereotypů a hlavně, nemají rádi změnu. Pro takové jsou přímo ideální "nekonečné seriály". A hlavně...mají se na co těšit. Vždyť oni se mnohdy cítí být součástí velké seriálové rodiny. Osobně sleduji Ulici, ale jen jako kulisu a relativně pravidelně Prostřeno! Ale pravidelně usedat v osm hodin k nějakému seriálu mi připadá jako ztráta času.
Pro Pavel P: Psal jsem to již jednou, ale klidně to zopakuji...i několikrát. Nikdo na původní slovenskou tvorbu není tady v Čechách zvědavý. Pro nás jsou tamní hvězdy absolutně nezajímaví řadoví herci. A hooodně slovenských herců hraje u nás, ale protože mluví česky, tak vlastně ani nevíme, že jsou z chudého východu a odešli za prací na západ, tedy k nám. Pokud se u nás náhodou objeví nějaká východní produkce, tak ji musí nadabovat, aby se vůbec někdo díval. Hold, slovenština netáhne.
Ale ono to je úplně jinak. Barrandov by hodně rád taky nějaký sračkoidní nekonečný seriál, jenže na český nemá prachy. Nemá prachy ani na to, aby platil včas hercům za dabing, tak kde by vzal prachy na to, aby natočil alespoň nějakou původní hranou tvorbu. Od počátku se plácá v obrovských dluzích, Chrenek zoufale hledá, komu by jej střelil a tak se tam místo českých nekonečných papundeklových seriálů objevují německé, rakouské, ukrajinské, rumunské, turecké a další telenovely, které jsou ovšem ještě daleko většíma sračkama. Navíc jsou levné a odabovat je stačí 3-4 hlasy. Ne, jediný klakující fanoušek Barrandova opravdu není ten, kdo by si tu měl vyskakovat.
Ty jsi teda taky komik k pohledání, možná bys mohl vykládat vtipy v tom vašem vtipu za stovku a možná by se i taky někdo zasmál, jako já tomu tvému blábolu o Odsouzených. Ty samozřejmě celé oddřela Jojka a Barrandov tam měl jen minimální podíl v tom, že angažoval Vágnerovou s Křížem a pár štěků tam mělo i několik dalších herců, protože na větší role prachy neměl. Konec už Joj financovala sama.
Báchorky, že se hledá strategický spoluvlastník si nech tak akorát pro ovčí babičku. Až se náhodou najde nějaký kupec pro tuhle úpadkovou televizi, tak mu to Chrenek ještě rád střelí a honem uteče. Pak konečně dostane vyhazov i Sidopulos a tahle televize bude mít šanci jít nahoru.
Souhlas, kvalitní hororovej seriál by tu klidně mohl vzniknout. Kvalitní scénář, třeba duchařská tematika, aby to nebylo úplně odtržené od reality, klidně to spojit s nějakými příběhy dle skutečných událostí, chladná mrazivá atmosféra, skvělá hudba a máme tu luxusní původní seroš. Chce to jen odvahu, peníze a lidi by tu na vytvoření hororového seriálu byly. Je jasné, že s fantasy a sci-fi už by to šlo hůř, aby to nepůsobilo v našich podmínkách směšně.
Mistrem papundeklu je Nova - její Ordinace, hlavně z počátku, to ani nebyl papundekl, to byly scény jak někde z kosmické lodi, absolutně neodpovídaly realitě, jak kdyby naházeli levnej nábytek z IKEY nahromadu. Prima s Rodinnými pouty a VKV aspoň měla v ateliéru postavené přízemí vily se schody nahoru a působilo to věrohodněji. Jsem rád, že Obchoďák bude mít aspoň jedno plus a to všechny scény v exteriérech, což je v případě českých telenovel premiéra. Jinak jsou samozřejmě tyhle seriály blbost pro ženský. Kéž by radši naše televize víc investovaly do kvalitních soutěží a reality show, aby si zpátky nalákaly mladší diváky. Je jasné, že důchodcům novácké papundekly stačí.