Více

TV Public skončila v multiplexu 3, zanechala po sobě dluhy přes 300 milionů korun

Trpělivost s televizí Public, která dlužila desítky milionů korun za vysílání v celoplošném pozemním multiplexu 3, ztratily České Radiokomunikace, které loni v prosinci převzaly provozovatele této digitální sítě, společnost Czech Digital Group (CDG). Úderem včerejší 19. hodiny ukončily vysílání této televize v DVB-T, protože jim provozovatel televize Public, společnost TotalPress, dlužil přes 20 milionů korun. Firma na sebe navíc začátkem měsíce podala návrh na zahájení insolvenčního řízení, které by mělo vyústit v úpadek společnosti. Ten bude znamenat definitivní konec tohoto programu.

Konec v DVB-T, na satelitu a v kabelu Public pokračuje

Televize Public se v pondělí večer odmlčela pouze v pozemním multiplexu 3 a na internetu, kde se ztratil její živý stream na webu www.publictv.cz. Naopak na satelitní pozici 23,5 stupně východně, kterou využívají satelitní služby Skylink a CS Link, a v digitální kabelové televizi UPC tento program vysílal krátce před pondělní půlnocí dál. Skončil tedy jen nejdražší způsob šíření signálu televize Public, pozemní vysílání v multiplexu 3. Ostatně, program za něj neplatil celý minulý rok, ale pohledávku přes 60 milionů korun před prosincovým prodejem provozovatele multiplexu 3 převzali původní majitelé této firmy a uplatňují ji v insolvenčním řízení na firmě TotalPress.

Důvodem ukončení vysílání (v multiplexu 3, pozn. red.) je neplnění podmínek vyplývajících ze smlouvy uzavřené mezi společností TotalPress, provozovatelem TV Public, a společností CDG. Ukončení vysílání TV Public nijak nemění strategii společnosti CDG, ani zveřejněné smluvní nebo cenové podmínky. Ty jsou od okamžiku převzetí společnosti CDG společností České Radiokomunikace dne 13/12/2010 publikovány na webových stránkách společnosti CDG. Investice do výstavby třetího zemského multiplexu a jeho rozvoje v souladu s uzavřenými smlouvami a Technickým plánem přechodu budou pokračovat, komentovala vypnutí televize Public v multiplexu 3 společnost CDG.

TV Public - konec vysílání v multiplexu 3

Takový obraz nabízela televize Public v multiplexu 3 a na internetu krátce po včerejší 19. hodině (Foto: Petr Koumar)

Public dluží za vysílání v multiplexu 3 přes 83 milionů korun

Dluh provozovatele televize Public, společnosti TotalPress, za vysílání v celoplošném pozemním multiplexu 3, dosáhnul k 1. dubnu, kdy na sebe tato firma vyhlásila insolvenční řízení, částky 83,5 milionu korun. Z toho 64,4 milionu korun vyvedli původní majitelé CDG před prodejem této firmy Českým Radiokomunikacím na firmu GMF, kterou vlastní, a CDG pod novým majitelem narostl další dluh televize Public do výše 19,1 milionu korun. Vzhledem k tomu, že provozovatel televize vyhlásil sám nad sebou úpadek, který ještě musí stvrdit Městský soud v Praze, není žádná naděje, že by Public za vysílání v multiplexu 3 dokázal zaplatit.

Podle aktuálního ceníku CDG stojí vysílání v multiplexu 3 nejméně 3,5 milionu korun měsíčně. Takovou sumu ale provozovatel televize Public nedokáže dát dohromady, protože všem svým věřitelům dluží přes 134 milionů korun. Servisní organizace televize, společnost PublicCom, která pro televizi Public vyráběla původní pořady, nakupovala akvizici a zaměstnávala všechny pracovníky tohoto programu, má aktuálně dluhy ve výši 169 milionů korun. Celkově tedy televize Public dluží přes 300 milionů korun bez možnosti tento dluh reálně splatit. Servisní firma PublicCom přesto tvrdí, že se letos v září spojí s dalším připravovanou digitální televizí a bude dál produkovat pořady.

Mux 3 - pokrytí ČR k 8.3.2011

Aktuální pokrytí multiplexu 3. Tady všude už diváci na pozemní set-top-box televizi Public nenaladí. (Zdroj: České Radiokomunikace)

Spojí se zbytky TV Public s připravovanou TV Pohoda?

Oním tajemným partnerem, o kterém firma nechce říct nic bližšího, má být podle informací serveru DigiZone.cz projekt dětské TV Pohoda ostravského podnikatele Radima Pařízka. Jde o jednu z šesti digitálních televizí, které získaly už v roce 2006 první licenci pro celoplošné zemské digitální vysílání, o níž posléze přišla kvůli žalobám neúspěšných žadatelů o licence. Mezi nimi nechyběla ani televize Nova či Prima. Dětskou televizi Pohoda má provozovat majitel nejposlouchanějšího ostravského rádia Čas a spolumajitel rozhlasové sítě rádií Hey Radim Pařízek, který ohledně jejího startu už několikrát sliboval různé termíny, které nikdy nedodržel. Vysílání televize navíc chtěl financovat prostřednictvím úvěru od banky.

Televize Pohoda má nárok na takzvanou kompenzační licenci pro celoplošné zemské digitální vysílání, kterou jí přiznává novela zákona o rozhlasovém a televizním vysílání z roku 2007. Tato kompenzační licence ale platí jen do doby úplného vypnutí zemského analogového televizního vysílání v České republice, tedy do června příštího roku, kdy se televizní trh otevře všem dalším zájemcům o licence pro vysílání v DVB-T. Pokud tedy chce Radim Pařízek využít výhody, kterou mu dává zákon, musel by zahájit vysílání své televize Pohoda nejlépe ještě v letošním roce. Dosud však není jasné, zda na to má dostatek finančních prostředků, včetně peněz na pokrytí dosavadních ztrát společnosti PublicCom.

Radim Pařízek Rádio Čas

Vytáhne Radim Pařízek vedení televize Public z bryndy a spojí svůj projekt digitální televize Pohoda pro děti se servisní organizací PublicCom? (Foto: archiv rádia Čas)

TV Public dluží i za vysílání na satelitu

Odmlčení televize Public v multiplexu 3 sice zatím neznamená úplný zánik této televize, ale i na satelitu by nemusela vydržet o moc déle. Provozovatel Publicu, společnost TotalPress, totiž dluží přes 1,6 milionu korun firmě Czech DiVision, která pro ni zajišťuje zpracování a distribuci satelitního signálu. Firma je jedním z přiznaných věřitelů v insolvenčním řízení vůči společnosti TotalPress, provozující televizi Public. V kabelových sítích sice televize Public za šíření signálu nic neplatí, pokud však přijde o vysílací licenci, bude muset ukončit vysílání i tam. Shodou okolností právě dnes zasedá Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která by mohla o odejmutí licence televizi Public rozhodnout.

Zákon o vysílání totiž říká, že pokud je na majetek provozovatele vysílání vyhlášen konkurz (což se v nejbližší době provozovateli televize Public stane), může RRTV takovému provozovateli odebrat vysílací licenci. Může, ale nemusí. Záleží na rozhodnutí Rady, která je kolektivním orgánem a každý z radních se může rozhodnout jinak. Jisté je, že televize Public tak jako tak končí a deklarovaný projekt, na kterém by se měla podílet její servisní organizace PublicCom, je velkou neznámou, jež může skončit podobně jako velkolepé plány vedení „televize o nás“, tedy Publicu.

Anketa

Dokáže nový partner firmy PublicCom pokrýt její dluhy ve výši 169 milionů korun?

16 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 4. 2011 14:14

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+