Více

Svoboda a Kasalová: dva překvapivě rychlé odchody z vedení České televize

Deset a sedm měsíců vydrželi v nejvyšším vedení ČT manažeři, jejichž volbou generální ředitel Petr Dvořák loni překvapil odbornou veřejnost. Oba měli ambice obsadit post nejvyšší.

Jak překvapivě a rychle nastoupili do vedení České televize, tak rychle ho zase opustili. Marketingový a obchodní ředitel ČT Jan Svoboda a ředitelka vývoje programových formátů Jana Kasalová vydrželi v managementu Petra Dvořáka jen několik měsíců. Jejich volbou přitom Dvořák na sklonku loňského roku všechny překvapil. Svoboda totiž proti němu kandidoval ve volbě generálního ředitele ČT a probojoval se až do finále, Kasalová byla v minulosti finalistkou volby šéfa ČT dokonce dvakrát.

KOMENTÁŘ: Svoboda a Kasalová – na Kavkách se začala splácet volba ředitele

Výběrem Svobody coby šéfa marketingu a obchodu Dvořák loni překvapil i z toho důvodu, že před finální volbou generálního ředitele v rozhovoru pro DigiZone.cz vyloučil, že by v případě svého vítězství v ČT angažoval některého z svých soků. „Nevidím tam zatím nějakou velkou skrytou kvalitu. Myslím, že by to ani nebylo moc fér, protože ti lidé vstupují do tendru s nějakou vlastní myšlenkou a v momentě, kdy by měli přecházet na nějakou nižší pozici, popírali by tím sami sebe,” řekl tehdy budoucí šéf ČT.

K TÉMATU: Ředitelka vývoje programových formátů Jana Kasalová odchází z České televize

Později ale Dvořák pro DigiZone.cz připustil, že kromě Svobody zvažoval i angažmá dalšího z finalistů konkurzu, bývalého výkonného ředitele hudební televize Óčko Hynka Chudárka. Právě mezi ním a Svobodou se podle svých slov rozhodoval při obsazování postu obchodního a marketingového ředitele. Svobodu zvolil proto, že byl “víc dravější”. Za deset měsíců ve funkci ale stihnul splnit pouze jedno zadání: připravit redesign korporátní identity ČT a všech jejích programů.

ČTĚTE TAKÉ: Českou televizi po jednačtyřiceti letech opouští její technický ředitel Rudolf Pop

Paradoxní je, že nové korporátní logo, nová loga všech programů i vizuály začne ČT používat den poté, co ji Svoboda opustí. S Petrem Dvořákem se dohodl na odchodu k 30. září, novou vizuální podobu začne ČT používat od 1. října. Přesto, že Svoboda svůj odchod zdůvodňuje “zajímavou pracovní nabídkou”, v oboru se spekuluje spíše o jeho roli v kauzách pražského dopravního podniku, kvůli kterým nedávno padla trestní oznámení. Šlo o pochybné zakázky z doby, kdy Svoboda vedl marketingové oddělení dopravního podniku.

NAPSALI JSME: Techniku povede v České televizi další matador, její bývalý šéf na Nově Ivo Ferkl

Rovněž u Jany Kasalové, která se rozhodla z ČT odejít ke konci června po pouhých sedmi měsících, není zcela jasné, proč na Kavčích horách skončila tak rychle. Oficiálním důvodem mělo být její osobní rozhodnutí “z osobních a rodinných důvodů”. Faktem je, že Kasalová odešla jen krátce předtím, než ČT začala jmenovat šéfy více než dvaceti tvůrčích skupin, které zavedla po vzoru někdejšího producentského systému prvního ředitele ČT Iva Mathé.

DÁLE: Nástupce Jany Kasalové v ČT zároveň působí v soukromé produkční společnosti

Zatímco o nástupci Kasalové bylo jasno už v době, kdy ČT oznámila její odchod – ve funkci ji nahradil Jan Maxa – o novém marketingovém a obchodním řediteli Kavčí hory zatím mlčí. Neoznámily ani, jakým způsobem chce Petr Dvořák tuto funkci obsadit, zda případného adepta přímo osloví, nebo vypíše výběrové řízení.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+