Více

SuperStar přitahuje více mladých Slováků než Čechů, Markíza vede

UVNITŘ DATA SLEDOVANOSTI Ačkoli má Slovensko jen polovinu obyvatel oproti České republice, Česko Slovenská SuperStar má na Slovensku více diváků než v tuzemsku. Alespoň tedy v lukrativní cílové skupině mladších, na kterou Nova s Markízou, jež SuperStar vysílají, prodávají reklamu. V neděli přitáhla Markíza na SuperStar průměrně 630 tisíc diváků ve věku od 12 do 54 let, zatímco Nova o 60 tisíc méně (ve skupině diváků od 15 do 54 let).

TABULKA: Sledovanost jednotlivých dílů Česko Slovenské SuperStar 2011 na Nově a Markíze

Výsledky mohou být částečně zkreslené rozdílným vymezením věkové hranice cílových skupin. V České republice jsou základní skupinou dospělých všichni lidé starší 15 let a zúženou, na kterou Nova prodává reklamu, diváci od 15 do 54 let. Na Slovensku se za dospělé diváky považují všichni lidé starší 12 let a užší skupinu tvoří diváci od 12 do 54 let. Přesto je mezi sledovaností SuperStar na Nově a na Markíze markantní rozdíl.

K TÉMATU: Úvod SuperStar se Nově nepovedl. Viděl ho necelý milion diváků

Nejvíce je vidět na podílech obou televizí na publiku u zmíněných mladších cílových skupin. Zatímco Markíza v neděli zaujala 45,4 procenta publika, Nova pouze 24,67 procenta. Pro Markízu šlo o nadprůměrný výsledek, který jí zvyšoval celodenní podíl na publiku, pro Novu o velmi podprůměrné číslo, které jí naopak celodenní i večerní průměrné podíly kazí. Nově se se SuperStar nedaří ani v široké cílové skupině všech dospělých, tedy starších 15 let.

KOMENTÁŘ: SuperStar: velké varování pro Primu

Ačkoli Nova v absolutních číslech u dospělých diváků vede (v neděli vidělo SuperStar průměrně 892 tisíc dospělých Čechů), v podílu na publiku se propadla ještě níž než u mladších diváků: na průměrných 20,30 procenta. Na Markíze sledovalo v neděli SuperStar průměrně 854 tisíc dospělých diváků, což televizi zajistilo podíl na publiku v průměrné hodnotě 40,3 procenta.

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 3. 2011 16:06

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+