Více

SuperStar a Talent 2015: jak se Nově s Primou vyplatila dvouletá přestávka show?

UVNITŘ GRAFY – Porovnali jsme sledovanost dosavadních castingových dílů letošních talentových show s předchozími ročníky z roku 2013. Jsou to poměrně překvapivá čísla.

Pokles zájmu o oba formáty se zastavil

Dva roky váhaly televize Nova a Prima, než do vysílání vrátily talentové show SuperStar a Česko Slovensko má talent. Naposledy tak učinily v roce 2013, ovšem tehdy se oba formáty nesešly ve stejném ročním období: SuperStar startovala v únoru a pokračovala po celé jaro, Talent byl hlavním podzimním programovým tahákem Primy. Letos se obě soutěže potkávají v hlavní podzimní sezóně, ale televize je nenasazují přímo proti sobě. Nova svoji SuperStar tradičně umístila do nedělního prime time, Prima se rozhodla experimentovat a Talent nasadila dvakrát týdně: ve středu a v sobotu večer v hlavním vysílacím čase. Obě opět vsadily na spolupráci se slovenskými partnery – Nova se sesterskou Markízou, Prima s televizí Joj, která nedávno oznámila, že s licenční společností FremantleMedia uzavřela smlouvu na vysílání Talentu do roku 2018.

widgety

Dvouletá přestávka obou soutěží se televizím vyplatila. Sledovanost Talentu, který se na českých obrazovkách objevuje po páté (na slovenských po šesté, poprvé jej vysílala Markíza jako Slovensko má talent), při každoročním nasazování nových řad klesala a podobné to bylo i se SuperStar. Zatímco první řadu Česko Slovensko má talent na podzim 2010 sledoval v průměru milion dospělých diváků, čtvrtá řada na podzim 2013 zaznamenala průměrnou sledovanost 600 tisíc diváků na epizodu. První „federální“ SuperStar sledovalo v roce 2009 v průměru 1,6 milionu dospělých diváků, tu zatím poslední jaře 2003 vídával pravidelně milion diváků. Rozjezd obou talentových show byl přede dvěma lety rozpačitý, obě vykazovaly sledovanost hluboko pod milionem dospělých diváků. Jak vychází porovnání s prvním měsícem vysílání letošního Talentu a SuperStar?

Talent 2015: rozpačitější start

Pokračování článku čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+