Více

Studie Ericssonu: klesá zájem o “neživé” pořady v televizi, lidé chtějí živé přenosy

UVNITŘ DOKUMENT – Filmy a seriály diváci sledují spíš na internetu a ve chvíli, kdy oni sami chtějí. K televizi je lákají živé sportovní přenosy a události “tady a teď”.

Zájem televizních diváků se přesouvá od filmů a seriálů k živým přenosům, ať už jde o sportovní zápasy nebo mimořádné zpravodajství. Vyplývá to ze studie TV and Media report 2013, kterou zveřejnila společnost Ericsson. Průzkum také potvrdil změny chování při sledování videí na internetu. Zatímco dříve si lidé vybrané pořady z internetu stahovali a teprve poté si je přehrávali, nyní si je častěji přehrávají přímo na internetu. V zemích, jichž se výzkum týkal (Česká republika mezi nimi není), sleduje streamovaná videa 63 procent respondentů každý týden.

K TÉMATU: Češi nejsou ochotni platit za video obsah na internetu, víc než polovina to odmítá

“S příchodem „on-demand“ služeb se sledování filmů a seriálů více přesouvá na internet, u klasické televize se tak dostávají do popředí živé přenosy, zejména sportovní, ale i kulturní, či jiné společenské akce,” konstatuje studie. Diváci navíc upřednostňují jejich sledování ve společnosti dalších lidí, případně o nich diskutují na sociálních sítích. Stoupá také zájem o uživatelská videa na internetu, 82 procent respondentů je sleduje alespoň jednou měsíčně. Streamovanému obsahu na webu dávají přednost zejména mladší uživatelé ve věku 16 až 34 let (tři čtvrtiny z nich pořady nestahují, ale streamují).

ČTĚTE TAKÉ: Tři procenta Čechů si denně pouští na internetu pořady ze záznamu

“Rapidně ale roste podíl sledování online videa u starších věkových skupin. Například lidé starší 60 let před dvěma lety nesledovali tato videa vůbec, zatímco dnes už si je pouští více než 40 procent z nich. Zajímavé je také zjištění, jak se učili sledovat online obsah – metodou „pokus-omyl“ zjišťovali, jak sledovat zajímavé pořady. Tak se naučili je sledovat online, streamovaně,” vysvětluje Ericsson. Lidé se podle reportu už tolik nevážou na televizní programy a sami si hledají svůj pořad, který je zajímá. Sice nadále funguje prime time, kdy je televizní sledovanost nejvyšší, v tuto dobu je ale také nejčastěji sledován video obsah na internetu.

“Křivka sledovanosti videa na internetu se ale zplošťuje: lidé sledují stále více streamované video i přes den, kdy si klasickou televizi nezapnou,” upozorňuje průzkum. O sledovaných videích a televizních pořadech lidé stále častěji diskutují na sociálních sítích, kde také hledají inspiraci pro sledování video obsahu, který by se jim mohl líbit. “Není to ale záležitost jen mladší generace, která se takto chová již dlouho, ale i stále starších věkových skupin,” dodává Ericsson. Průzkumu se zúčastnilo 17 300 respondentů z 15 zemí světa, např. Francie, Německa, Kanady nebo Brazílie.

TV and Media report 2013 by potucek793

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 8. 10. 2013 13:10

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+