Více

Studie: Američané stráví s televizí už průměrně třetinu dne

Američané měli v letech 2005 a 2006 zapnutý televizor v průměru osm hodin a 14 minut denně. To je rekord za dobu sledování těchto údajů. Společnost Nielsen se o statistiku opřela a postavila na ní vlastní studii. Její autoři tvrdí: Televize v osobním počítači a přístroje iPod ve skutečnosti rozšiřují diváckou obec televizních programů. Nielsen také zjistil, že širokopásmové připojení k Internetu má na příjem televizního vysílání pozitivní dopady, protože rozšiřuje možnosti jeho využití. Pořady se pak totiž dají sledovat nejen doma, ale i v kancelářích, kavárnách nebo na dalších místech, kde jsou přípojky Wi-Fi.

Lidé, kteří sledují televizi přes Internet, jsou atraktivnější rovněž pro zadavatele reklamy. Ti vynakládají na televizní reklamu zhruba 70 miliard dolarů (1,51 bilionu korun) ročně. Spotřebitel na Internetu je pro televizi opravdu tím pravým. Je mladší, bohatší, vzdělanější a umí to s moderní technikou, řekl manažer společnosti Nielsen Larry Gerbrandt.

U lidí, kteří mají rychlý Internet, existuje až čtyřikrát větší pravděpodobnost, že budou mít vysokoškolské vzdělání, než je tomu u lidí bez širokopásmových přípojek. Podle studie má asi 28 procent domácností s rychlým Internetem příjem nad 100 tisíc dolarů (2,16 milionu korun) ročně. Pro zadavatele reklamy spočívá výhoda i v tom, že reklamní bloky se na Internetu nedají přeskočit, zatímco reklamu v televizi může divák pomocí digitálního rekordéru snadno ignorovat.

Zdroj: ČTK

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+