Více

Stanislav Mottl: Do pár let bude v HbbTV převažovat programatický nákup reklamy

Reklama v prostředí hybridní televize je zatím stále v plenkách, i tak už ale vznikají platformy, nabízející pokročilé způsoby nákupu nebo plánování.

Společnost R2B2 už realizovala první programatické kampaně v prostředí hybridní televize, konkrétně si je zadal Vodafone, Jo´s bar a Sazka. O úskalích a možnostech RTB reklamy v prostředí HbbTV jsme mluvili se Stanislavem Mottlem, manažerem výkonnostní reklamy. Média jsou podle něj zatím opatrná a řídí se spíše pravidly pro televizní reklamu. Ale to je spíše jistá opatrnost, počítají pro jistotu s tou horší variantou. Oproti klasickým kampaním uplatňujeme třeba dvojité schvalování. Inzerent připraví kreativu, která pak prochází schválením u nás i u média. Nemůžeme třeba použít formáty, které je možné zpětně měnit, jako jsou rotátory nebo dynamické bannery. Proto se zatím využívá jen klasická displejová reklama. Z našeho pohledu je ale hybridní televize spíše internetem, protože vše probíhá stejně jako na internetu, prostředí se řídí internetovými principy, fungují tam cookies a i používané jednotky jsou stejné jako na internetu, vysvětluje základní zásady Mottl.

V současnosti existují dvě varianty reklamy v hybridní televizi. Ta první, u které se zobrazují jen čistě bannery, byla využita i u kampaní již zrealizovaných skrze R2B2. Na deset vteřin se zobrazil banner, který neumožňoval žádnou další akci nebo proklik. Druhá varianta pak umožňuje se po prokliku dostat na zvolenou microsite nebo aplikaci, ve které je možné zadat váš mail, promítnout video, objednat testovací jízdu nebo třeba zobrazit QR kód. Tuto možnost jsme ale zatím v programaticky zakoupené kampani nerealizovali, i když takto koncipované kampaně už v prostředí české hybridní televize proběhly, popisuje Mottl.

widgety

Hlavní výhodou programatického nákupu by podle Mottla měla být bezprostřední kontrola nad kampaní a možnost přesného cílení, kdy si může zadavatel vybrat, koho chce zasáhnout, jak často ho chce oslovit, kdy a kde. Pracujeme na přesnějších datech pro následné cílení, ale narážíme na problém, kdy televize, které jsou k dostání na trhu, nepodporují nejnovější protokoly, tvrdí Mottl.

Pokračování článku čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+