Hlavní navigace

Spor o reklamu v Polské televizi: Nový kanál TVP Rozrywka chce přerušovat pořady

19. 4. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zákon veřejnoprávní Polské televizi zakazuje přerušovat pořady reklamou, výslovně ale zmiňuje pouze analogově šířené programy. TVP Rozrywka je nový digitální kanál.

Do sporu se Zemskou radou pro rozhlas a televizi o výklad zákona ohledně vysílání reklamy se dostala veřejnoprávní Polská televize (TVP). Její nově spuštěný zábavný kanál TVP Rozrywka totiž přerušuje pořady reklamou, což zákon veřejnoprávní televizi striktně zakazuje. Podle vedení TVP se ale ustanovení přímo vztahuje pouze na analogově šířené stanice TVP 1, TVP 2, regionální vysílání TVP a vysílání TVP Polonia určené Polákům v zahraničí. Právě tyto programy totiž zákon přímo zmiňuje.

K TÉMATU: Diváci v polském příhraničí si mohou naladit novou stanici, veřejnoprávní TVP Rozrywka

Tipy C

TVP Rozrywka je novou digitální stanicí, která zahájila vysílání toto pondělí 15. dubna. Od 1. května začne vysílat reklamu přímo v přerušovaných pořadech a prodávat ji bude podle dosažené sledovanosti, tedy naprosto stejně jako komerční televize. Proti tomu ale protestují soukromí provozovatelé, protože TVP má kromě reklamních příjmů stálý příjem z koncesionářských poplatků. TVP Rozrywka ale podle Polské televize nevysílá ze zákona, vysílací licenci získala jako kterákoli komerční televize od polské rady pro vysílání.

„Zatím nepodnikneme žádné kroky, dokud nenastane situace, kdy budou pořady skutečně přerušovány reklamou,“ řekla serveru Wirtualnemedia.pl mluvčí polské vysílací rady Katarzyna Twardowska. Polská televize prostřednictvím své mluvčí vyloučila, že by stejný způsob prodeje a umisťování reklamy plánovala i u jiných svých programů.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).