Více

SPIR vyhodnotil nabídky na crossmediální měření, postaví na nich tendr na NetMonitor

Výběrové řízení na novou vlnu auditu návštěvnosti českého internetu vypíše Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) již letos na podzim. Nová data mají být k dispozici od roku 2017.

Šestice návrhů na řešení crossmediálního měření zásahu různých typů médií, které na vlastní výzvu obdrželo od pětice výzkumných agentur a jednoho mobilního operátora Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), poslouží jako podklad pro zadání výběrového řízení na realizátora příští vlny auditu návštěvnosti českého internetu NetMonitor. Tendr chce SPIR vypsat ještě letos na podzim, informoval dnes v oficiální tiskové zprávě. Návrhy na řešení crossmediálního měření sdružení obdrželo od agentur GfK, Median, STEM/MARK, Nielsen Admosphere a TNS Aisa společně s comScore, Kantar Media a mobilního operátora O2.

K TÉMATU: Crossmediální měření pro SPIR by chtělo navrhnout šest společností, včetně O2

Vyhodnocování nabídek provedl SPIR ve svých výkonných orgánech a za spolupráce dalších oborových asociací – Unie vydavatelů, rozhlasové sekce SKMO a Asociace měření venkovní reklamy. Výzva splnila svůj účel, máme v ruce výborný přehled o aktuálních možnostech monitoringu mediální konzumace, od něhož se odrazíme při vyhlášení výběrového řízení na novou podobu NetMonitoru, jejímž základem se má stát komplexní pohled na digitální prostředí napříč platformami a obrazovkami, uvedl předseda Výkonné rady SPIR Ján Simkanič, který je zároveň ředitelem společnosti Internet Info, provozovatele serveru DigiZone.cz.

widgety

ROZHOVOR: Kateřina Hrubešová: Crossmediální měření nemusí znamenat konec stávajících mediálních výzkumů

Harmonogram výběrového řízení by měl být podle SPIR naplánovaný tak, aby již v roce 2017 mohla být k dispozici data z nové vlny měření NetMonitor. SPIR vyjadřuje veliký dík za dosavadní spolupráci všem zúčastněným stranám, spolupracujícím profesním asociacím a crossmediální pracovní skupině, která odvedla velký kus práce, stejně jako participujícím výzkumným agenturám za jejich zaslané reakce, dodalo sdružení. Vlastní cestou při crossmediálním měření se vydala Asociace televizních organizací (ATO), která plánuje v rámci nové vlny elektronického měření sledovanosti televizí započítávat i sledovanost videoobsahu na internetu.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+