Více

Špatný rok pro majitele Šlágr TV: loni skončil v několikamili­onové ztrátě

Předloni přitom vydavatelství Česká Muzika, které je stoprocentním vlastníkem Šlágr TV, vykázalo zisk šest milionů korun. Na dramatickém propadu se podepsal zejména start druhého televizního kanálu.

Příliš drahý pokus o druhý kanál

Loňský rok nebyl příliš úspěšný pro majitele lidové Šlágr TV, hudební vydavatelství Česká Muzika. Zatímco předloni vykázal zisk šest milionů korun, za rok 2014 skončil ve vysoké ztrátě, v níž se odrazil neúspěch s uvedením druhého celoplošného programu Country no. 1 do pozemního televizního vysílání. Stanice, která nabízela country a v dopoledních hodinách blok dětského vysílání TV Písnička, vydržela v celoplošném DVB-T necelý rok. Loni 6. června startovala v multiplexu 4 ostravského podnikatele Radima Pařízka, distribuci v něm pak ukončila ke konci letošního dubna. Podle majitele České muziky Karla Peterky stanice nesplnila očekávání ohledně sledovanosti a tudíž i prodeje reklamních časů, které byly vázány právě na dosaženou sledovanost.

widgety

Zatímco Šlágr TV denně oslovuje v průměru 1,5 procenta dospělého publika staršího 15 let, Country no. 1 se pohybovala v řádu setin procentního bodu. Distribuční poplatky za šíření signálu ve čtvrtém celoplošném multiplexu tak provozovatel nedokázal pokrýt z reklamních výnosů a musel je dotovat. Situace byla dlouhodobě neúnosná, proto Country no. 1 letos v květnu odešla z pozemního vysílání a zůstala pouze v kabelových rozvodech a nabídkách poskytovatelů IPTV. Padl i původní plán na osamostatnění stanice TV Písnička, která měla být třetím televizním kanálem skupiny Šlágr. Výdělečná tak zůstává pouze Šlágr TV, která je nejvýznamnějším klientem agentury Atmedia, prodejce reklamních časů na více než třicítce tematických televizních kanálů v České republice.

Nová podoba loga stanice "TV Písnička a Country no.1"

Repro foto: DigiZone.cz

Pokus s druhým teleshoppingovým kanálem v DVB-T hudebnímu vydavatelství Česká Muzika nevyšel

Ztráta ve výši desítek milionů korun

Pokračování článku čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+