Více

Slovensko dá na informační kampaň k digitalizaci 1.66 mil. eur

Naši východní sousedé už znají částku, která půjde na informační kampaň k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání. Bude to 1.66 mil. eur a jejím realizátorem se stane společnost B.M.A., s.r.o. Informuje o tom agentura SITA, která dodává, že smlouva s rezortem dopravy, pod kterou digitalizace spadá na Slovensku, byla podepsaná minulý týden. SITA upozorňuje, že původně se přitom počítalo s částkou až 4,15 mil. eur.

Změnil se také harmonogram informační kampaně, a to z pěti na tři roky. Změna časového a finančního harmonogramu informační kampaně nastala vzhledem k vzniklé situaci v procesu výběru provozovatele digitálního multiplexu, konstatovalo Ministerstvo dopravy, pošt a telekomunikací v dokumentu Předběžné vyhodnocení plnění koncepce informační kampaně ve vztahu k digitalizaci televizního vysílání. Kampaň by měla být celoplošná, věcná, má pracovat s pravdivými a odbornými informacemi ve vztahu k digitální technologii a musí flexibilně reagovat na reálný vývoj situace a vzniklé požadavky.

Informační kampaň má čtyři fáze. První z nich je podpis smlouvy s jejím realizátorem. Samotná kampaň má odstartovat již v srpnu letošního roku a v letech 2009 a 2012 se mají realizovat její jednotlivé body. Skončit má přesně za tři roky tohoto měsíce. Ve stejném roce, tedy 2012, má dojít také nejpozději k nahrazení analogového televizního vysílání digitálním. Slovensko si stejně jako Česká republika slibuje od tohoto procesu větší konkurenci na trhu a hlavně zvýšení obrazové kvality jednotlivých kanálů.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+