Více

Slovenská TA 3 má prý seznamy firem, o kom informovat a o kom ne

Slovenská zpravodajská televize TA 3 čelí nebývalému skandálu, který může vážně ohrozit její důvěryhodnost. Server Mediálne.sk zveřejnil „bílý“ a „černý“ seznam firem, podle kterého se mají řídit redaktoři TA 3 při výběru témat. Firmy zapsané na bílém seznamu mohou na obrazovku, společnosti na černém nikoli.

Seznamy mají brát novináři v potaz při oslovování respondentů pro zpravodajské a publicistické programy. V praxi to funguje tak, že novináři z oddělení, kterých se to týká a kteří seznam ještě nemají v „oku“, si tipy na oslovování respondentů chodí zkontrolovat podle seznamu „na šéfově stole“. Týká se to i zvaní hostů do diskusních pořadů, napsal server.

TA 3 se nejprve nechtěla k existenci seznamů vůbec vyjádřit, stanovisko vydala až poté, co se informace objevila na serveru Mediálne.sk. Televize TA3 odmítá existenci seznamů zveřejněných na portále Mediálne.sk a v plné míře odmítá, že se ve zpravodajství dá zaplatit prezentace jakýchkoli firem. Zpravodajství a publicistika TA 3 jsou podle relevantních institucí nejobjektivnější a nejvyváženější a TA 3 odmítá zpochybňování objektivnosti prostřednictvím zmanipulovaných seznamů, stojí v tiskovém prohlášení.

Údajným seznamům spřátelených a naopak odmítaných firem v televizi TA 3 se věnuje i dnešní vydání deníku Sme a ekonomický týdeník Trend, který patří stejnému vydavatelství jako server Mediálne.sk. TA 3 patří společnosti Grafobal podnikatele Ivana Kmotríka, který tuto televizi odkoupil od investiční skupiny J&T.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+