Více

České Radiokomunikace představily vizi budoucnosti pozemního vysílání

UVNITŘ PREZENTACE – Aktuální online zpravodajství serveru DigiZone.cz z tiskové konference Českých Radiokomunikací k firemní strategii pro následující dva roky, jíž se účastní nejvyšší vedení.

11:06 – Tisková konference končí. Čtenářům našeho on-line zpravodajství děkujeme za pozornost.

11:01 – „Digitální vysílání doposud nebylo liberalizováno. Český rozhlas potřebuje získat frekvence pro svůj multiplex,“ uvedl ředitel pro regulaci Marcel Procházka. „Jako lídr na trhu máme zájem rozvíjet tuto platformu. Individuální oprávnění chceme využít a chceme našim zákazníkům nabídnout nový model. Nepočítáme ale s tím, že by to mělo nějaký velký ekonomický efekt,“ dodal Gebauer. Server DigiZone.cz nicméně z vedení Českých Radiokomunikací dostal, že v souvislosti s individuálními oprávněními pro DAB by se mělo začít něco dít již v horizontu dnů. Více nechtěli manažeři ČRa prozradit.

10:57 – „Má stát zájem o digitalizaci rozhlasu? Stát je první, kdo by na to měl odpovědět. Neexistuje žádný projekt, který by vznikl bez podpory státu,“ uvedl zástupce generálního ředitele ČRa.

10:56 – „V této situaci uvažujeme, jak se k digitálnímu rozhlasu postavit. Chceme o tom dále diskutovat. Naše poznatky jsou rozporuplné. Jsou tu země, které digitální rozhlas podporují, například Velká Británie. Vidíme, že penetrace digitálního rozhlasu byla podporována státem. Nevidíme žádnou zemi, kde by se podařilo projekt uchopit. Nalezení business modelu je pro tuto službu klíčový. Problém je, že rádia, která dostávají prostor v sítích, dostávají prostor zdarma. Pokrytí je nyní děláno lowcostovým způsobem. Rozhlasové stanice jsou pod velkým tlakem. Pokud by tyto stanice měly vyrábět další kontent, tento proces by nemohl fungovat. Do čela mise se postavil Český rozhlas. Říkáme, pojďme o tom diskutovat. Role státu je v tomto absolutně nezastupitelná,“ konstatoval Gebauer.

10:46 – Na řadu přišly dotazy novinářů.

10:44 – „Je potřeba rozpoutat diskusi, protože přemýšlení ČTÚ viditelně nahrává internetu a broadbandu,“ konstatoval Gebauer. „Připomínky, které existují ke strategii správy spektra, jsou vesměs stejné, respektive se opakují,“ doplnil generální ředitel Českých Radiokomunikací Michal Čupa.

10:43 – „Musí tu být stanoven souběh sítí v DVB-T a DVB-T2. Tento souběh bude muset být několikaletý. Pokud se v roce 2015 rozhodne o tom, že se přejde na DVB-T2, není možné to učinit ze dne na den. Navíc máme kmitočty až do roku 2021 a 2022,“ uvedl zástupce generálního ředitele Českých Radiokomunikací Martin Gebauer.

10:41 – Gebauer: „Zaznamenali jsme negativní ohlasy od více subjektů, kterých se to týká. Jmenujme Českou televizi, Český metrologický institut a další. Většina institucí návrh ČTÚ odmítla. Pokud by terestrická platforma jako jediná zmizela, znamenalo by to, že by řada domácností by byla od příjmu televize odříznuta.“

10:39 – „Česká republika žádá od spektra výrazně méně než ostatní státy platformy. Velká část spektra by se přesunula k mobilnímu broadbandu. Snažíme se vyvolat už nyní společenskou diskusi. Zpětně už nebude možné po roce 2015 na nastalou situaci reagovat,“ apeloval Gebauer. Zájemci najednou problematiku popsanou ve slidu „Co hlava nebere…“ a dále.

10:35 – Přichází na řadu prezentace pro novináře, kteří se příliš neorientují v problematice Digitální dividendy. Gebauer si postěžoval, že Radiokomunikace přišly o kanály 60 a výše, II. Digitální dividenda by znamenala ořezání televizního pásma o kanály 49 až 60. Na řadu pravděpodobně přijde kritika Českého telekomunikačního úřadu.

10:33 – Po vyjmenování řady kladů, které přinášejí České Radiokomunikace, si vzal slovo zástupce generálního ředitele operátora Martin Gebauer. Odpověď na budoucnost zemského vysílání by měli najít politici.

10:30 – „Máme dva problémy. Nejsme schopni uspokojit projevený zájem. Nemáme dostatek kmitočtů. Terestrická platforma je ohrožena. Na hlavní vině je regulátor,“ uvedl Michal Čupa a dodal: „Pokud by plán ČTÚ měl být realizován, znamenalo by to zánik terestrické platformy.“ 

10:28 – „Jsme neutrálním hráčem. Nejsme kontentový hráč a nejsme v konkurenčním vztahu k libovolnému zákazníkovi,“ řekl generální ředitel ČRa.

10:27 – Generální ředitel Českých Radiokomunikací jmenuje výčet technologií, které jsou připraveny pro využívání budoucích platforem televizních společností. „Máme síť, která je specializována na to, aby dostala technologii co nejblíže k zákazníkům,“ konstatoval Čupa. 

10:25 – „Sledujeme ověřená řešení, která fungují v zahraničí. Nevymýšlíme něco "made in garáž“. Vytvořili jsme jednotku, která obsahuje jak pracovníky naše, tak i pracovníky ze zahraničí a právě ti se věnují vývoji technologií pro budoucnost. Máme unikátní postavení na trhu, abychom zvítězili. Byli jsme na samém počátku televizního vysílání. Nyní ustavujeme nový tip businessu a nemáme před sebou žádný jiný cíl, než být vítězem," uvedl Čupa.

10:23 – „Cítíme, že jsme v takové pozici, abychom byli velmi dobrými hybateli. Našim zákazníkům dáváme k dispozici otevřenou platformu, která jim umožňuje expanzi do internetového prostoru,“ uvedl generální ředitel Českých Radiokomunikací Michal Čupa.

10:21 – „V České republice je podle našich odhadů tři až pět procent televizorů, které jsou schopny připojit se k technologii HbbTV,“ konstatoval Procházka a dodal: „Televize Óčko se na základě tohoto úspěchu rozhodla pokračovat ve vývoji dalších aplikací. Velmi úzce s nimi v tomto směru spolupracujeme.“

10:20 – „Televize Óčko má zájem o provázání svého vysílání s internetem. Je to logické, protože jde o mladé lidi, kteří akceptují nové technologie. Óčko se s námi rozhodlo jít prostřednictvím služby HbbTV,“ uvedl ředitel pro rozvoj Českých Radiokomunikací Marcel Procházka, který vysvětluje, jak tato technologie funguje.

10:17 – „Nejen, že tento trend vnímáme, ale udělali už jsme konkrétní kroky k tomu, jak se bude svět do budoucna vyvíjet,“ konstatoval Čupa. Jako příklad zástupci Radiokomunikací uvedli mediální skupinu Nova a hudební televizi Óčko. U Novy jde o službu Nova Plus. Obsah Nova Plus je streamován z prostor Žižkovského vysílače.

10:15 – „Svět reklamy a internetu se nám z hlediska výnosů začne propojovat. Čtyřicet procent tweetů v pátek večer má ve Spojených státech nějakou spojitost s televizí,“ konstatoval generální ředitel ČRa.

10:14 – Čupa: „Trh OTT služeb nám do roku 2020 vzroste třikrát, možná čtyřikrát.“

10:13 – „Televizní společnosti mají čím dál tím větší zájem do internetového prostoru. Tuto expanzi chceme provozovatelům umožnit. Pro diváka je to výhoda, protože si může pustit, co chce, kdy chce. Co se týká televizních společností, mají autorská práva, mají k tomu prostředky a chtějí vytvořit další možnosti svých výnosů,“ konstatoval Čupa.

10:11 – Diváci podle Čupy tráví u televize čím dál tím více času. „Deset nejsledovanějších kanálů se šíří prostřednictvím multiplexů Českých Radiokomunikací,“ pochválil si Čupa.

10:09 – „Růst platformy pozemního vysílání má některé logické důvody. Platforma je snadno dostupná a je zde široká programová nabídka. Divák dnes může přijímat bezplatně okolo 40 programů,“ řekl generální ředitel Českých Radiokomunikací a dodal: „V posledním roce se objevilo v DVB-T okolo 10 celostátně šířených programů.“

10:07 – Michal Čupa si jako generální ředitel Českých Radiokomunikací pochvaluje, že zemská platforma zůstává nadále vedoucí, ba co víc, dokonce posiluje. „Myslím si, že tento trend jen tak něco nezvrátí. Obhospodařuje asi 2,7 milionu domácností,“ uvedl Čupa.

10:05 – U stolu sedí i šéf marketingové a vnější komunikace ČRa Jiří Grund. Tisková konference právě začala.

10:04 – Tisková konference bude mít mírné zpoždění, pánové z vedení se pomalu chystají ke stolům, ale převažují ještě přátelské rozhovory. Nechybí ani ředitel pro regulaci operátora Marcel Procházka.

10:01 – Z Konferenčního centra náležícího k Žižkovskému vysílači vás zdraví Lukáš Polák. Prozatím můžete studovat připojenou prezentaci v PowerPointu.

České Radiokomunikace svolali na dnešní den, konkrétně na 10. hodinu, tiskovou konferenci do prostor Žižkovského vysílače, aby novinářům představily plány na nejbližší dva roky, tedy konkrétně období 2014 až 2016. Telekomunikační operátor a dominantní poskytovatel vysílacích služeb přislíbil, že na akci nebude chybět nejen finanční ředitel a zástupce generálního ředitele Martin Gebauer, ale přímo i šéf firmy Michal Čupa.

56 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 3. 2014 7:41

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+