Hlavní navigace

Šlágr TV expanduje na Slovensko, o šíření v DVB-T jedná i s Towercomem

15. 7. 2013
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

„Ve vydavatelství Česká Muzika leží, troufám si říci, národní poklad a byla by škoda nevyužít distribučních kanálů a tuto hudbu k divákům nedostat,“ říká výkonný šéf Šlágr TV Robert Kvapil.

Šlágr TV trápil na Slovensku problém s pokrytím

Hudební televize Šlágr TV, která se věnuje dechovce, lidové hudbě a country, od minulého týdne je dostupná bez problémů také na Slovensku, a to díky vstupu jejího programu do vysílání slovenské stanice MusicBox. To není pro čtenáře DigiZone.cz ostatně žádná novinka a dalším rozváděním této informace bychom jen nosili dříví do lesa. Zajímavější spíše bude, si položit otázku, proč k tomuto kroku vlastně došlo. DigiZone.cz se proto obrátil přímo na výkonného ředitele této stanice Roberta Kvapila. Ten reagoval především v tom smyslu, že projekt byl od počátku koncipován jako česko-slovenský.

Šlágr TV navazuje na vydavatelství Česká Muzika a Československá Muzika sídlící ve Skalici a i vysílání je ve své podstatě koncipováno tak, že určité procento je věnováno česko-slovenským divákům. Je tedy postavena na českoslovenství. Máme nespočet kapel slovenských a nespočet kapel českých a i poměr objednávek by tomu odpovídal. Na Slovensku jsme měli velmi dlouhou dobu problém s pokrytím. Dostávali jsme mnoho dopisů od diváků i jednotlivých kapel, že nás nechytnou. Na Slovensku je velká část TV signálu přebírána z kabelových sítí a satelitu. Jde o operátory jako je Digi TV, Magio a Orange. Zvažovali jsme, jakým způsobem na Slovensko do DVB-T vstoupit, uvedl Kvapil.

Vydavatelství Česká Muzika už na našem trhu působí úspěšně od první poloviny devadesátých let.
Autor: repro foto ceska-muzika.cz

Vydavatelství Česká Muzika už na našem trhu působí úspěšně od první poloviny devadesátých let.

Urychlil start Šlágru na Slovensku krok TV Joj?

Slovenská komerční televize Joj čeká do své rodiny další přírůstek. Po svém hlavním kanálu, stanici Plus a ženské Wau spustí TV Senzi. Právě ta má být Šlágru přímým konkurentem. Chtěli jsme být prvními a přijít s plnohodnotným programem tak, jak ho Šlágr TV má. MusicBox je dál MusicBoxem je to hudební kanál, akorát, že na četnější přání diváků byla upravena jeho nabídka. Od 8 do 24 hodin tedy vysílá lidovou muziku, konstatoval Robert Kvapil, který ale zároveň argumentuje tím, že rozhodnutí vstoupit na slovenský trh byl dán krokem televize Joj. O vstup na slovenský trh už jsme usilovali dávno, dodal výkonný šéf stanice.

Podle Roberta Kvapila už jednání na Slovensku probíhala, ale problémem bylo to, že se vlekla a nedošla k požadovaným výsledkům. Jednání se zástupci televize MusicBox probíhala poslední dva a půl měsíce. Informace, která se objevila na Radě pro vysílání a retransmisi a také na vašem webu, tato jednání jenom urychlila, nicméně strategie rozšíření Šlágr TV na Slovensko je tu v podstatě od začátku této televize a jednání se vedlo, potvrdil Kvapil. V současné době je Šlágr TV vysílána jako převzatý program. Televize by potřebovala od tohoto regulátora souhlas pouze tehdy, pokud by byla retransmitátorem ona. V tuto chvíli převzatý program provozuje stanice MusicBox, přiblížil výkonný šéf Šlágru.

Zatím posledním kanálem, který Joj Media House spustil, byl na ženy orientovaný Wau

Zatím posledním kanálem, který Joj Media House spustil, byl na ženy orientovaný Wau

Robert Kvapil: MusicBox se ukázal jako dobrý partner

Krok MusicBoxu a Šlágr TV, který de facto vedl k jejich spojení, budí hned na první pohled poměrně překvapení. Každá z televizí měla naprosto odlišné cílové skupiny. Zatímco MusicBox se věnoval divákům mladším, nabízel jim mainstreamové hity (většinou) z posledních let, Šlágr TV naopak cílila na střední a starší. Ostatně, není žádným překvapením, že ve skupině 15+ dosahuje běžně ke 2% celodennímu podílu na publiku. Potřebovali jsme hudební kanál, abychom splňovali požadavek hudebního kanálu a zároveň jsme potřebovali někoho, kdo by s námi byl ochotný jednat. Zároveň jsme potřebovali někoho, kdo zná sílu Šlágru a kdo si uvědomuje, jak je Šlágr na Slovensku žádaný, sdělil.

Co se týká MusicBoxu, jde stále o hudební kanál, podle Kvapila došlo pouze ke změně žánru. Slovenský divák o pop music nepřijde, protože ve slovenských sítích je téměř všude Óčko a Óčko Gold, takže hudební portfolio stanic se pouze rozšířilo o lidovou muziku, uvedl výkonný šéf Šlágr TV Robert Kvapil. Provozovatel televize tedy na základě diváckých ohlasů usoudil, že je čas na změnu, a to na základě diváckých ohlasů. Na otázku, zdali už MusicBoxu, který žil především z peněz vydělaných na zaslaných SMS, nevycházelo financování projektu, odpověděl: Nemám oprávnění mluvit za MusicBox. My jsme našli někoho, koho jsme hledali. Poptávka po rozšíření našeho vysílání na Slovensko ale byla skutečně obrovská, konstatoval Kvapil.

BRAND24


Repro foto MusicBox

 Slovenský Musicbox v podobě, v jaké ho diváci znali, už téměř neexistuje.

Jaké jsou další plány? Zatím bez komentáře

Robert Kvapil, který doposud televizi zastupoval komerčně, se prozatím odmítl vyjádřit k tomu, jaké má Šlágr TV plány do budoucna. Může do budoucna například dojít k tomu, že MusicBox jako takový zanikne a plně ho pohltí česko-slovenská lidová stanice? V tuto chvíli je to otázka, na kterou neumím odpovědět. Nějaké jisté představy pochopitelně máme, ale to v tuto chvíli vůbec nechci komentovat, konstatoval výkonný ředitel stanice. Připravuje se do budoucna expanze i do dalších forem distribuce? Šlágr TV tímto krokem určitě svou expanzi nezastaví. Aktuálně chceme programovou nabídku posílit tak, aby reflektovala pokrytí na Česku i Slovensku a rozvíjející se zájem o česko-slovenskou lidovou hudbu, přiblížil Kvapil.

Bývalý obchodní ředitel České televize se zmínil i o možné expanze na další trhy, ale uvedl: V tuto chvíli jsme česko-slovenská lidová televize, takže chceme upevňovat a zkvalitňovat naši nabídku pro širší diváctvo, a poté se budeme bavit, co dál. Aktuálně nám jde o ustálení na česko-slovenském trhu. Co se týká šíření prostřednictvím DVB-T, jednání probíhají hned s několika operátory. K jejich ukončení by mělo dojít v horizontu přibližně tří neděl, a poté se začne vysílat i zde. Jsme si pochopitelně vědomi toho, že DVB-T má velké pokrytí signál, ale co se týká domácností, jde o asi pouze 12 %, konstatoval Robert Kvapil, který překvapivě sdělil, že jednání probíhají i s operátorem Towercom, a dodal: Jsou poměrně vstřícná a tato rovina pro mě není emoční. Pokud Towercom přijde s nějakou výhodnou nabídkou, nemáme vůbec problém s nimi smlouvu uzavřít.

Fandíte televizi Šlágr v jejích aktivitách?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).