Více

Skylink může nadále používat své jméno, placená televize Sky s žalobou neuspěla

„V případě označení Skylink a ochrannými známkami Sky neexistuje taková podobnost, jež by způsobovala pravděpodobnost záměny na straně veřejnosti,“ rozhodly soudy.

Placená satelitní televize Sky působící ve Velké Británii, německy hovořících zemích a Itálii neuspěla u českých soudů s žalobou proti provozovateli služby Skylink, lucemburské společnost M7 Group. Sky žalovala Skylink právě kvůli tomuto označení, protože jí připadalo až příliš podobné jejímu názvu. České soudy ale požadavek televizního impéria miliardáře Ruperta Murdocha smetly podle ekonomického deníku E15 ze stolu. Podle české justice se neprokázalo, že by značka Sky byla u nás natolik známá a zaměnitelná s označením Skylink. Murdoch a jeho právníci postupně neuspěli u Úřadu průmyslového vlastnictví, Městského soudu v Praze a také u Nejvyššího správního soudu.

K TÉMATU: Britská Sky zažaluje majitele satelitního Skylinku za používání tohoto názvu

České soudy musely řešit i další spor, a to mezi společnostmi FTV Prima a IKO TV Central Europe. Druhá jmenovaná se s provozovatelem stanic z pražské Palmovky přela o označení Cool. Na tuto kauzu upozornil již začátkem roku 2010 server DigiZone.cz. Podle Eriky Luzsiczy, někdejší šéfky českého zastoupení maďarské firmy, si IKO věřilo. Luszicza věřila, že rozhodnutí patentového úřadu nabude právní moci a mediální skupina nebude moci pro svůj tematický kanál používat označení Prima Cool. Maďarská stanice Cool TV v České republice ani na Slovensku nikdy neodstartovala.

32 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 14. 5. 2015 23:14

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+