Více

Skylink diskutoval v pátek s obchodníky o situaci na satelitním trhu v Česku

Minulý týden v pátek se uskutečnilo ve Wellness hotelu Blansko setkání představitelů satelitní platformy Skylink s nejvýznamnějšími obchodními partnery. Pozván na něj byl i zástupce serveru DigiZone.cz, který mohl sledovat dění přímo na místě. Zajímavá byla tato akce nejen proto, že se montážníci a technici dozvěděli mnoho nových informací, ale také proto, že zúčastnění mohli přímo s vystupujícími okamžitě diskutovat.

V pátek 27. března uskutečnilo ve Wellness hotelu Blansko setkání partnerů satelitní platformy Skylink. Těch bylo odhadem v prezentačním sále asi okolo stovky. Za firmu TradeTec byli přítomni výkonný ředitel Jaromír Glisník, produktový manažer Čestmír Zeman a obchodní ředitel Michal Kopřiva. Přijeli i zástupci slovenského Towercomu, např. ředitel strategie a rozvoje Karol Flak a za SES Astra dorazil z Polska Adrian Gumulák. Akce začala krátce po desáté hodině dopolední. Úvodní slovo si vzal Radim Onderka, který má na starosti marketing. Na začátek byli ocenění nejlepší distributoři a obchodníci v loňském roce. Oceněny byly např. firmy Atos, Sapro nebo Omko. Před půl jedenáctou přišla na řadu prezentace Adriana Gumuláka, který přednesl krátkou prezentaci SES Astra – jaké satelity patří do flotily, co na nich vysílá apod. Přednáška byla v podstatě shodná s tou, kterou měl na úterní tiskové konferenci Skylinku z minulého týdne ředitel Astra CEE Martin Kubacki.

Hned za panem Gumulákem vystoupil Karol Flak. Ten promluvil o aktuální situaci ve Skylinku a plánech do budoucna. Flak pochválil platformu, že se podařilo dosáhnout hranice 600 tisíc aktivních karet a získala pro balíček MULTI 70 tisíc zákazníků. Dělali jsme co nejvíc pro to, aby služba byla nejlepší, přidali jsme např. EPG, konstatoval Flak. Přibyly free TV i placené kanály. Postupem času jsme se snažili dohnat i platformy UPC Direct a Digi TV, co se programové nabídky týká, dodal ředitel strategie a rozvoje Towercomu. Dalším milníkem je naše spolupráce s holandským poskytovatelem Canal Digitaal, což doufám ocení naši zákazníci, řekl Flak. Cílem Skylinku je především poskytnout vyšší hodnotu, než má analogové vysílání. Flak se zmínil o tom, že se netají tím, že by chtěla platforma využít vypínání analogového terestrického vysílání. Do budoucna chce platforma zkvalitňovat své služby, věnovat se i drobnostem a orientovat se na technické novinky. Vím, že máme milion nedostatků, které je třeba zlepšit, ale snažíme se, dodal Flak.

Jaromír Glisník a spol

K účastníkům nejednou promluvil také výkonný ředitel TradeTecu Jaromír Glisník. Foto: archiv Skylink

Podle Flaka je velký potenciál k tomu, aby si lidé zvykli na HDTV. V minulém roce to bylo podle průzkumu Skylinku, který si nechala platforma udělat, okolo 33 % domácností. Jednoduchá logika nás vedla k tomu, že máme dát lidem to, co chtějí, řekl ředitel strategie a rozvoje slovenského Towercomu Karol Flak. Potenciál nárůstu satelitního příjmu je podle Flaka stále před námi. Budeme se snažit, aby to bylo po technické stránce co nejlepší, dodal Flak. Jako další vystoupil výkonný ředitel společnosti TradeTec Jaromír Glisník, jehož přednáška byla stejná opět s tou na tiskové konferenci v Praze k představení nových SD a HD kanálů. Glisník připomněl, že během roku 2008 klesla průměrná prodejní cena karet o 250 Kč, což je však pro Skylink negativní zpráva. Koncem roku 2009 výkonný ředitel odhaduje, že by mohla mít platforma devět set tisíc až milion aktivních karet. V letošním roce se chceme výrazně soustředit marketingově především na podzim, konstatoval Glisník.

Výkonný ředitel společnosti TradeTec také řekl, že nové SD kanály by měly být aktivovány na transpondéru Skylinku již v úterý 31. března. Řeč byla o programech MGM, Discovery Channel a History Channel. Kromě posledního jmenovaného budou v češtině, History Channel bude do češtiny lokalizován později, a to v letních měsících. V našich plánech je během několika týdnu přidat další HDTV kanál. Zatím nemohu prozradit, o jaký kanál půjde, protože zatím neexistuje a budeme první, kteří ho nabídnou. Budeme i distribučním satelitem, dodal Glisník. Přechod programů Nova HD a Eurosport HD ze starého transpondéru bude postupný. Na staré předvolbě se objeví informace, že abonent sleduje starou frekvenci a je nutné se přeladit na novou. Novinkou je také transpondér 11914/H, na kterém bude vysílat History Channel v SD (pro omezený počet VIP karet je dostupný již od pátku). Jde o simulcrypt s platformou Canal Digitaal. Tomuto balíku naopak Skylink kanály poskytne Eurosport HD a History HD.

Glisník a spol.

V zákulisí se vedly věcné a vášnivé debaty. Jedním z diskutujících je také výkonný ředitel společnosti TradeTec Jaromír Glisník. Foto: archiv Skylink

Glisník připomněl také novinku, kterou je možnost platit za příjem programů v hotovosti přímo u prodejců satelitní techniky. Těch je v současné době přibližně třicet. Během léta 2009 chce Skylink nabídnout možnost hradit poplatky platební kartou, přímým inkasem z účtu nebo prostřednictvím inkasní platbou SIPO. Již tento týden zákazník obdrží zásilku, ve které bude osobní dopis a Skylink magazín, což je šestnáctistránková brožura, kde platforma informuje o novinkách v programu. V dopise najdou zákazníci informaci o tom, jak provést bezplatnou jednorázovou ochutnávku HDTV pomocí SMS. Nabídka pak bude divákovi otevřená na deset dnů. Glisník připomněl, že pokud v Česku nebude satelitní platforma, která je schopna přinést HDTV do každé domácnosti, pak se masivně nerozvine. Věřím, že až se dostaneme do situace, kdy se trh nepenetruje kartami, vás (prodejců, pozn. red.) se situace nedotkne, protože se bude neustále vyvíjet, konstatoval výkonný ředitel TradeTecu. Gisník také vyzval prodejce, že pokud budou mít nějaký nový model přijímače nebo modulu, který ještě není ověřen, ať ho pošle k otestování. Jsme připraveni v tomto pomoci, dodal.

Po krátké přestávce pokračovala prezentace platformy Skylink v pátek ve 12 hodin. Započal ji Radim Onderka z marketingu, který řekl, že v Praze si platforma pronajala přibližně okolo 60 billboardů, kde se bude prezentovat. Přichystala je na období, kdy se v hlavním městě bude vypínat analogové vysílání. Do budoucna se chce Skylink zaměřit také na zkvalitnění webu a jeho zaměření na HDTV. Michal Kopřiva vyzdvihl dvě položky na webu www.skylink.cz, které jsou určeny pro partnery. Těm se bude velmi hodit např. záložka Servis karet, kde je možné ověřit jejich funkčnost – stačí zaškrtnout volbu Ověření aktivních karet a opsat kód. Funkce Refresh karty se použije v případě, že ač služby jsou aktivní, programy se odmítají zobrazit. Podobný je i Reset PINu. Ten je určen pro rodičovskou funkci karty. Druhou položkou, o které se zmínil Kopřiva, byl Aktivační web. Ten vznikl díky zájmu montážníků a prodejců. Na něm se může z obchodníka stát partner Skylinku.

Skylink - setkání obchodních partnerů

Marketingový ředitel Radim Onderka promlouvá k účastníkům setkání. Foto: archiv Skylink

Po obědě probíhala o pátečním odpoledni prezentace produktu Astra2Connect Adrianem Gumulákem, a poté výkonný ředitel TradeTecu Jaromír Glisník promluvil k tématice cen abonentských karet. Co se týká ceny, za kterou ji Skylink prodává, platforma ji snižovat nebude. Např. u Digi TV poskytovatel služby poskytne komplet, a pak čeká, že mu cenu zákazník vrátí. Náš model je opačný. Nejdříve ho zinkasujeme, a pak zákazník čeká, že karta pojede dál. Na ceník konkurence nebudeme reagovat, konstatoval Glisník. Ve volné diskusi ještě mluvil výkonný ředitel TradeTecu o problematice HDTV a jeho vztahu k obchodníkům. Prodavači se bojí říci o pět tisíc korun více, protože pro ně hraje roli každá desetikoruna. Je ale velké procento lidí, kteří na kvalitu slyší. Jde o to, aby prodejce a prodavač tuto cestu chápal a vydal se po ní, dodal Glisník. Na závěr řekl, že pokud se letos prodá předpokládaných tři sta padesát tisíc karet a bude z nich přibližně deset procent na balíček HD Plus, bude spokojen.

Do konce roku 2012 předpokládá Glisník, že dojde k přechodu na kódovací systém Irdeto. Ten si představuje tak, že by byla k dispozici karta, která by po určitou dobu umožnila příjem jak v kódování CryptoWorks, tak i Irdeto. Rozhodně to nebude v nejbližším horizontu, upřesnil a dodal, že nebude nutná plošná výměna karet. Prodejce také zajímalo, jak probíhá distribuce HDTV kanálů ke Skylinku. Co se týká doplatků na nové kanály, tam kde to diváka nic nestojí, nejsou žádné doplatky, ale kde jsou náklady, je nutné zavést příplatek (u stávajících zákazníků), protože se zvyšuje cena karty, připomněl výkonný ředitel TradeTecu. Možností by bylo také zvýšit poplatek za novou kartu, ale díky tomu už by byla ve výhodě konkurence. Jsme velmi malý trh a snažíme se o to, abychom na ní pokud možno neprodělávali, dodal Glisník. Z publika také zazněla poznámka, že by nebylo marné, kdyby Skylink do budoucna přemýšlel o nějakém pornografickém kanálu v HD.

24 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 3. 2009 17:20

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+