Hlavní navigace

Skokanem minulého týdne Nova. Nejvíc klesal ČT Sport, meziročně Prima family

30. 5. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let minulý týden nejvíce rostla Prima Cool, na kterou se vrátily premiérové díly Teorie velkého třesku

Konec hokejového šampionátu minulý týden hrál do karet televizi Nova. Její hlavní kanál v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku stoupal nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si Nova polepšila o 1,36 procentního bodu na hodnotu 24,61 procenta. Naopak největší pokles potkal ČT Sport, který si pohoršil o rekordních 6,49 procentního bodu na průměrných 2,59 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Meziročně si v porovnání s 21. týdnem 2012 nejvíce polepšila ČT 1, jejíž průměrný celodenní podíl na dospělém publiku vzrostl o 1,45 procenta na 16,02 procenta. Naopak největší pokles potkal Primu family, která klesala o rekordních 2,88 procentního bodu na podíl 15,92 procenta a zůstala tak minulý týden trojkou na trhu až za veřejnoprávní ČT 1. Větší meziroční pokles ale zaznamenal i hlavní kanál Novy, který klesl o 2,52 procentního bodu na zmíněnou hodnotu 24,61 procenta. Zajímavý růst naopak vykázaly stanice zastupované agenturou Atmedia, které rostly o 1,70 procentního bodu na podíl 3,44 procenta.

K TÉMATU: Prima family skokanem předminulého týdne, vyřazení Čechů z MS v hokeji pomohlo Nově

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku minulý týden vedla Nova Group. Jejích pět volně šířených programů oslovilo v průměru 32,50 procenta dospělého publika, což bylo o 1,95 procentního bodu více než v předminulém týdnu (meziročně stoupla o 0,15 procentního bodu). Následovala Česká televize s kumulovaným podílem 27,06 procenta, který byl o 4,60 procentního bodu horší než v předminulém týdnu (meziročně jde ale o nárůst o 0,53 procentního bodu). Třetí v pořadí Prima Group dosáhla podílu 24,38 procenta, což bylo o 1,65 procentního bodu více než v předminulém týdnu, ale meziročně to znamená pokles o 1,49 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 21. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,02 + 1,02 + 1,45
ČT 2 3,77 + 0,29 - 0,77
ČT Sport 2,50 - 6,49 + 0,67
ČT 24 4,77 + 0,58 – 0,82
Nova 24,61 + 1,36 – 2,52
Nova Cinema 4,85 + 0,49 – 0,37
Fanda 1,31 + 0,04 – nevysílal –
Smíchov 1,05 + 0,11 – nevysílal –
Telka 0,68 – 0,05 – nevysílala –
Prima family 15,92 + 0,57 - 2,88
Prima Cool 3,86 + 0,59 – 0,36
Prima love 2,23 + 0,05 – 0,62
Prima Zoom 2,37 + 0,44 – nevysílala –
TV Barrandov 4,67 + 0,27 – 0,63
Atmedia 3,44 + 0,27 + 1,70
ostatní TV 7,95 + 0,46 + 0,52

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou primárně cílí skupina Nova a je zajímavá pro zadavatele reklamy, minulý týden nejvíce stoupala právě Nova (o 1,70 procentního bodu na hodnotu 27,18 procenta) a Prima Cool. Ta si polepšila o 1,15 procentního bodu na hodnotu 6,13 procenta, zejména díky novým dílům Teorie velkého třesku. Největší mezitýdenní pokles vykázala i v této cílové skupině ČT Sport, dokonce mnohem vyšší než u dospělého publika: klesla o 8,61 procentního bodu na hodnotu 2,59 procenta. V meziročním srovnání ale ČT Sport naopak rostla nejvíc ze všech českých televizí – o 0,59 procentního bodu. Největšá meziroční pokles připadl opět na Primu family (o 2,58 procentního bodu na 13,17 procenta).

BRAND24

V porovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se minulý týden nejlépe dařilo Nově Group, která dosáhla kumulovaného podílu 37,47 procenta. To je o 2,84 procentního bodu více než v předminulém týdnu a znamená to i nárůst 1,14 procentního bodu oproti loňskému 21. týdnu. Druhou pozici obsadila Prima Group se souhrnným podílem 24,64 procenta. Oproti předminulému týdnu stoupla o 2,78 procentního bodu, meziročně si ale pohoršila o 1,45 procentního bodu. Na Českou televizi zbylo třetí místo s podílem 20,84 procenta. Oproti předminulému týdnu klesla o 7,23 procentního bodu, meziročně pak jen nepatrně o 0,14 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 21. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 11,86 + 0,64 + 0,24
ČT 2 3,72 + 0,50 - 0,01
ČT Sport 2,59 - 8,61 + 0,59
ČT 24 2,67 + 0,24 – 0,96
Nova 27,18 + 1,70 – 2,48
Nova Cinema 6,34 + 0,93 – 0,32
Fanda 1,56 – 0,01 – nevysílal –
Smíchov 1,72 + 0,24 – nevysílal –
Telka 0,67 – 0,02 – nevysílala –
Prima family 13,17 + 1,10 - 2,58
Prima Cool 6,13 + 1,15 – 0,59
Prima love 2,83 + 0,07 – 0,78
Prima Zoom 2,51 + 0,46 – nevysílala –
TV Barrandov 4,42 + 0,21 – 0,48
Atmedia 3,16 + 0,32 + 0,69
ostatní TV 9,47 + 1,08 + 0,24

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).