Více

Shrnutí konference Digimedia 2016, kterou můžete zhlédnout i v iVysílání České televize

UVNITŘ ODKAZ – Odbornou konferenci Digimedia 2016, jejíž jedenáctý ročník proběhl tuto středu, přenášela živě na internetu Česká televize. Ta aktuálně zpřístupnila i kompletní záznam všech vystoupení.

Kompletní záznam z letošního jedenáctého ročníku konference Digimedia 2016, jejímž pořadatelem je Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, mohou zájemci zhlédnout na webu České televize. V prostorech České televize na Kavčích horách se také akce jako již tradičně konala.

Z programu letošního ročníku konference Digimedia 2016:

  • Druhá digitální revoluce v televizi
  • Digitální demence – reálná hrozba?
  • DVB-T2: Miliony domácností musí zvažovat koupi nové televize! Kdo za to může?
  • Je digitální rozhlasové vysílání nutností?
  • Kouzelný „Red Button“ – HbbTV bude lákadlem pro diváky i možností nové konverze

Jedním z partnerů konference se letos stal evropský satelitní operátor SES Astra, který do Prahy vyslal hned tři své vysoké managery v čele s ředitelem pro střední a východní Evropu Martinen Ornass-Kubackim. Podrobný rozhovor s Kubackim, věnující se mimo jiné budoucnosti satelitního vysílání a lineárních služeb, nabídne svým čtenářům už brzy i náš server.

ANOTACE KONFERENCE: Jedenáctý ročník konference Digimedia se ponese ve znamení druhé digitální revoluce

Kubacki vystoupil v panelu věnovanému rozvoji technologií spolu se zástupcem německé pobočky společnosti Dolby. Oba představili nové technologické trendy: nastupujícího nástupce HD formátu Ultra HD 4K a zdokonalující se zvukový doprovod televizního vysílání. Panel se věnoval i streamingu videoobsahu po internetu jako možné konkurence tradičního vysílání, nebo spíše jeho doplňku. Podle generálního ředitele Českých Radiokomunikací Martina Gebauera je při úvahách o budoucnosti IPTV důležitá i otázka bezpečnosti dané sítě. Pravidelně jsme svědky hackerských útoků a bezpečnost sítě bude jedním z klíčových kritérií do budoucna, připomněl Gebauer výpadky O2 TV během právě skončeného mistrovství světa v hokeji.

PSALI JSME: O2 se potýká s masivními DDoS útoky z Česka i ze zahraničí

Konzumace videoobsahu roste na všech platformách, ale lineární sledovanost klasického televizního vysílání roste také. Podle generálního ředitele České televize Petra Dvořáka tak padá mýtus všemocného internetu. Představa, že internet všechno ovládne, neplatí. I přes růst kapacity není internet zatím schopen oslovit masy v momentě mimořádných událostí, dodal Dvořák.


Autor: AČRA-MK

Úvodní panel konference Digimedia 2016, zleva náměstek ministra průmyslu a obchodu Jiří Koliba, generální ředitel České televize Petr Dvořák a generální ředitel Českých Radiokomunikací Martin Gebauer

Dočkáme se nové definice koncesionáře?

Dvořák vnímá i nutnost nové definice koncesionáře, který je v současnosti popsán jen jako majitel televizního přijímače. Aktuální úprava tak znevýhodňuje diváky s klasickými televizory a zvýhodňuje ty, kteří Českou televizi sledují přes nová média – internet a mobilní zařízení, myslí si Dvořák. Jak kontinuální video navyšuje sledovanost, vysvětloval i generální ředitel Seznamu.cz Pavel Zima nebo člen představenstva mediální skupiny Mafra Michal Hanák.

CO TAKÉ ZAZNĚLO: Ředitel ČT Dvořák avizoval spuštění HD programů ČT 24 a ČT:D začátkem listopadu

Úvodní téma věnované budoucnosti televizního vysílání otevřelo několik problematických otázek souvisejících s procesem televizní digitalizace, konkrétně potřebným změnám v měření sledovanosti v souvislosti s využitím big dat. Debata se věnovala novým formám šíření televizního obsahu, souvisejícím obchodním modelům a možným nuancím nového mediálního zákona. Došlo i na evergreen několika posledních měsíců, tedy potřeby nových kmitočtů pro mobilní operátory a jimi plánovaný rozvoj širokopásmového internetu. To byl také jeden z důvodů, proč se státní správa rozhodla k přechodu na nový standard pozemního televizního vysílání DVB-T2. 

K TÉMATU: Digimedia 2016 – Statistika nuda je, má však cenné údaje

Musí vlastně televize (a časem nejspíš i rozhlas) přejít na nové platformy a kdo zaplatí náklady na souběžné vysílání a potřebnou infokampaň? Jaká budoucnost čeká pozemní digitální televizi? Mobilní operátoři investují do rozvoje LTE sítí a investovat chtějí i do unikátního videoobsahu a vlastní programové skladby. Dojde tedy i na vypínání 3G mobilní sítě?

Vášnivá debata o digitálním rozhlase

Do diskuse se zapojili zástupci mediální scény, byznysu i státní správy, včetně Českého telekomunikačního úřadu a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Ostrou výměnou názorů mezi Michelem Fleischmannem, prezidentem mediální skupiny Lagardére, a Alexandrem Píchou, šéfem internetových aktivit Českého rozhlasu, skončila debata věnovaná budoucnosti rozhlasového vysílání, jeho digitalizaci a dalšímu využití VKV pásma.

PODROBNĚJI: DAB+ versus FM, ČRo a ČRa proti APSV – a jaké je prosím skóre?

Letos poprvé se konference věnovala propojení mezi televizí a webem a prodeji touto cestou inzerovaných produktů. Diskuse se tak věnovala nástrojům hybridní televize, jako je tlačítko Red Button, a obecně HbbTV jako evropsky uznanému standardu pro televizní vysílání, který zároveň funguje jako interaktivní nástroj a reklamní platforma. Právě reklamní potenciál hybridní televize ve svém vystoupení zdůraznil generální ředitel FTV Prima Marek Singer. 


Autor: AČRA-MK

Generální ředitel FTV Prima Marek Singer (nalevo) pózuje s Martinem Gebauerem z Českých Radiokomunikací, Petrem Dvořákem z České televize a prezidentem pořádající asociace českých reklamních agentur Pavlem Brabcem

Hybridní televize jako dynamičtější platforma než internet

V České republice je podle Singera už k internetu připojeno kolem jednoho milionu televizorů, které tak mohou využívat možností hybridního vysílání. Lineární televize se tak stává interaktivní, díky čemuž se nám povedlo dohnat online. Pokud se bavíme o přesnosti zacílení, je vývoj na straně lineárních televizí dokonce rychlejší než u internetové reklamy, vysvětlil Singer.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Programatického nákupu reklamy by se měl dočkat i rozhlas

České Radiokomunikace pak posluchačům představily vlastní řešení, které pro správu potřebných podkladů pro hybridní aplikace využívá kapacit v cloudu. Nemalá investice v řádu milionů korun by se podle Jiřího Lichého, manažera odpovědného za rozvoj HbbTV, měla Českým Radiokomunikacím vrátit, až začne prezentovaný projekt fungovat jako platební brána pro HbbTV aplikace tuzemských televizí a jejich inzerentů.

ZÁZNAM VŠECH BLOKŮ KONFERENCE DIGIMEDIA 2016 JE DOSTUPNÝ NA WEBU ČESKÉ TELEVIZE.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+