Občanský zákoník, paragraf 351, odstavec 2:
"Strana, které bylo před odstoupením od smlouvy poskytnuto plnění druhou stranou, toto plnění vrátí, u peněžitého závazku spolu s úroky ve výši sjednané ve smlouvě pro tento případ, jinak stanovené podle § 502. Vrací-li plnění strana, která odstoupila od smlouvy, má nárok na úhradu nákladů s tím spojených."
Takže vraťte Skylinku poskytnuté plnění (bezplatný příjem po dobu několika let) respektive jeho finančně vyjádřený tržní ekvivalent, a pak je možno začít hovořit o vrácení ceny za kartu.
Ale vážněji, odstoupit od smlouvy samozřejmě nemůžete k datu jejího podepsání, ale jen k dnešnímu datu.
Ano,pokud je PAY-TV atraktivní,tak lidé tu službu uhradí
To samý zřejmě i o základní nabídce když nemají možnost kvalitního DVB-T příjmu tak hold zaplatí oněch 29,- aby měli kvalitní příjem!
To že CS-Skylink udělal chybu je smutné ale zřejmě ona pokuta asi moc je neumravní,hold někdo potřebuje vést aby pochopil že je tu klamavá reklama a pokud základní balík free není nyní časově omezen oproti původní smlouvě tak je to klamavá reklama a o tu reklamu na skylink jde,ta je v rozporu s dobrými mravy...jó kdyby to bylo časově omezeno ta free gratis tak by to bylo O.K.v reklamě předně!!!!!
Nesouhlasím. Platí se za službu, nikoli za kartu. Karta je v tomhe případě jen technickým prostředkem, který je fyzicky klíčem k užívání předplacené služby. Samozřejmě, pokud si tento klíč sám zničím (jako třeba autentizační kalkulátor do internetbanmkingu), je to jiná věc a musím její náhradu zafinancovat, ale pokud je technicky úplně v pořádku a přesto je služba, kterou jsem si předplatil nefunkční, mělo by být možné odstoupení od smlouvy a vrácení celého předplatného. Zakoupení dekódování karty je symbolický akt, v němž jde primárně o službu, ne o kartu jako zařízení. Ostatně, kartu - jako zařízení - bez oprávnění k užívání služby by si (logicky) nikdo nekoupil.
Omlouvám se za chybu, dělám to při jiné práci. Můj paragraf je z Obchodního zákoníku, který se na toto nevztahuje. Až budu mít trochu času najdu vám správný paragraf odpovídajícího zákona. Je ale jasné, že Skylink neporušil obchodní podmínky (viz rozhodnutí ČTÚ) a tudíž při vašem jednostranném odstoupení nemusí nic vracet.
Co se týče případné klamavé reklamy, tak to na odstoupení od smlouvy nemá právní vliv. Musel byste se individuálně soudit.
Ano k datu změny podmínek. Tedy k 15.červnu. K porušení smlouvy nedošlo. To je rozhodnutí ČTÚ, které de facto znamená, že jste prohrál. Došlo k legální zákonné změně podmínek. Zákon vám v takové situaci pouze dává právo odstoupit jednostranně od smlouvy, což nikdo ani Skylink nikdy nerozporoval. Já jsem taky před časem odstoupil od smlouvy s O2 a nechtěl jsem zpátky zaplacené paušály za O2TV (bylo by to nelogické).
Měl byste plnou pravdu tehdy, kdyby ČTÚ rozhodl, že zavedení SP je protiprávní. Ale to neřekl a vám nezbude, než se individuálně soudit,.
Souhlasím. Podobné praktiky jsou hnusné, zákeřné a už ze své podstaty nepřijatelné. Jde víc o princip než o nějakých 29 Kč. I kdyby to byla 1 Kč, je použití té reklamy "raz zaplatíš a viac už nič" klamavou obchodní praktikou jako z učebnice. Nevím co už jiného by měl soud uznat jako klamavou obchodní praktiku, než tohle. Je nutné se bránit než i ostatní zjistí, že tyhle "servisní poplatky" v ČR procházejí, a pak bude mnohem, mnohem hůř. Tak daleko už bohužel páni Švejdové, Pit0mci a další pay-TVáci nedohlédnou. Smutné.
V článku bohužel chybí poměrně zásadní odstavec, na který ale nezapomněli na sousední Parabole.
"Je na rozhodnutí každého zákazníka, zdali bude nové obchodní podmínky dané služby akceptovat, pokud ne, má možnost od smlouvy na poskytování těchto služeb bez sankce odstoupit", říká František Malina z ČTÚ.
Pokud M77 nabízí odstoupení od smlouvy, je všechno v pořádku. Stačí jen technicky dořešit kdo bude za vrácené (změnou OP bezcenné) dekódovací karty fyzicky vracet peníze. Zdali přímo M77 nebo koncoví prodejci. Každopádně je to konečně dobrá zpráva. Peníze do rekonstrukce pozemního příjmu se "postiženým" určitě hodí.
No zatím mi vývoj situace dává zcela za pravdu. Peníze za kartu vám samozřejmě nidko nevrátí. To byste museli odstoupit od smlouvy k datu aktivace karty a ne za dva roky. Navíc je důležité, že vaše odstoupení od smlouvy není způsobeno porušením smlouvy druhou stranou - jak potvrdil ČTÚ. Mě spíš fascinuje vaše schopnost nevidět realitu.
CS-Skylink udělal chybu to že v propagačních materiálech uvádí že základní balik programů je zadarmo,free a při tom zadarmo to je jen do 01.09.2012 a tedy klame zákazníky,to by museli dopsat že to zadarmo je časově omezeno do 01.09.2012 a nebo 1 rok od aktivace či registrace a pak pokud zákazník bude mít základní nabídku tak bude muset platit poplatek 29,- za servis bez kterého Skylink vám přeruší přísun základních kanálů pokud poplatek nezaplatíte a nebo přerušením placení,žádný smlucní závazek se Skylinkem nemáte,je to stavěný na zaplacení placených plrogramů PAY-TV a nyní nově zaplacením poplatku 29,- jinak smlouva padá jako taková,žádná písemní smlouva,to je CS-Skylink bez smlouvy...
Takže pokud by upřesnili že gratis to bude omezený na určitou dobu tak by to bylo O.K. takhle ne!!!bez časového omezení a zadara v původních smlouvách a to je problém...to je klamavá reklama...pokud by se časově omezilo zadara tak by to bylo taky O.K.
Ach jo, co myslite, podepsal nebo nepodepsal?
Dulezite je, ze nic takoveho neumoznovaly tehdejsi VOP.
To az ted, mesic dva po "preshranicni fuzi" si M77 usmyslela, ze se nakrmi. Nenakrmi. EK ji poradne klepne pres jejich hrabive prsty.
http://ec.europa.eu/consumers/redress/compl/cons_compl/acce_just03_en.pdf
Zákon o elektronických komunikacích §63 (6)
"Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen na své náklady nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti podstatné změny smluvních podmínek, která pro účastníka představuje jejich zhoršení, odpovídajícím způsobem vyrozumět účastníka o této změně a současně jej informovat o jeho právu vypovědět smlouvu bez sankce, jestliže nové podmínky nebude akceptovat. Účastník má právo bez sankce vypovědět smlouvu na základě oznámení o návrhu podstatných změn smluvních podmínek, které představuje jejich zhoršení."
Nikde tam nevidím povinnost vracet kupní cenu. Jen je uvedeno, že nebudete sankcionován,
http://www.youtube.com/watch?v=spc5BT5jgOg
nerikaji nahodou ze uz nikdy nebudete muset platit?
Já jsem slyšel názor, že do budoucna to u těchto společností bude jako u satelitu v zahraničí. Zajímal jsem se nedávno o to, jak to funguje v Polsku. Tam při koupi satelitu a pořízení karty vám běží 12měsíční období, během kterého prvních 5 měsíců máte komplet vše zdarma, vč. placených služeb. Po 5 měsících odpojí ty, které jsou placené, po zbytek období běží základní nabídka. Důležité ovšem je, že než těch 12 měsíců uplyne, MUSÍTE si koupit nějaký placený balíček, jinak nepojede po roce nic (a jelikož i ta karta něco stála, tak si holt něco koupíte, než abyste ji vyhodili). Po uplynutí předplaceného období (a jeho neprodloužení) pak zase naskakuje 12měsíční základní verze a pak zase musíte něco koupit. A tak pořád dokola.
No a ten názor tedy je, že do budoucna budou CS-Skylink nejspíš nutit zákazníky taky ke koupi balíčků, aby jim zůstala zachována zákl. nabídka. Když je to tak v Polsku, proč by nemohlo u nás, asi se inspirovali...
To je ovšem zásadně jiná situace. Zákazníci UPC neměli nic předplaceno. Neplatili nějaký paušální poplatek pro "vstup do systému", ale platili jen měsíčně za to co také měsíčně spotřebovávali. V momentě kdy se VOP změnily platit přestali, začali platit službu někde jinde (nebo taky ne) a bylo vše OK.
V případě, že si ale službu zaplatíte dopředu a ještě v průběhu nároku na poskytování takto předplacené služby ta služba přestane fungovat, musí poskytovatel služby buď fungování předplacené služby obnovit nebo předplatné vrátit.
Je to jako byste si předplatil na 10 let Lidové noviny a přišlo vám prvních 10 výtisků a pak letáček, že počínaje 11.výtiskem je třeba zaplatit za každý další výtisk navíc ještě doručovací poplatek ve výši 1 Kč, jinak nedostanete nic. Nepochybuji o tom, že i VOP o dodávkách tisku na něco takového pamatují, ale narazí na obecně platné právní pasáže OZ o nekalých obchodních praktikách. Ty mají bez jakýchkoli pochyb vyšší prioritu než jakékoli VOP.
Vy samozřejmě nic předplaceno nemáte. Zakoupil jste HW a SW (přijímač, parabolu a kartu) u třetího prodejce (kupní smlouva mezi vámi a prodejcem ne se Skylinkem). Se Skylinkem máte smlouvu o aktivaci karty (VOP) nikoliv o jejím prodeji. Karta je pouhý technický prostředek pro příjem BEZPLATNÝCH programů (stejně jako přijímač a parabola). Bezplatné programy nemohou být z podstaty věci předplaceny, protože jsou zdarma. Tyto VOP byly dle ČTÚ legálně změněny 15.6.2012 a doplněny legálně o servisní poplatek. Celá záležitost se tedy týká pouze VOP a nikoliv kupní smlouvy mezi vámi a třetím prodejcem.
Dobrý den, zakoupil jsem kvůli špatnému pozemnímu příjmu v Hustopečích u Brna své matce komplet satelitní přijímač plus kartu s příjmem zdarma. Aktivace je na mé jméno. Podle všeho co jsem pochopil z nových VOP z webu cslink.cz, aktivací karty běží smlouva. Za prvé. Pokud nebudu reagovat, budou mi z neuhrazených částek servisních poplatků narůstat dluhy? Nechci být zájmem exekutorů. Za druhé. Kde je formulář k odstoupení od smlouvy se všemi náležitosmi jako vzor. Za třetí. Prosím vytvořte na toto téma pro ostatní článek jak postupovat, myslím si, že lidé, co nezaplatí, budou platit i po velmi dlouhé době obrovské částky jak z černé jízdy tramvají. Prostě klamaví reklama je věcí CSlinku, ale neuhrazené povinné poplatky které mám podle smouvy povinnost platit, mi cslin určitě neopustí. Děkuji za přesměrování na instrukce jak postupovat a úspěšně odstoupit od smlouvy podle nových VOP u CSlinku.
M77 převzala od tohoto managementu nejen statisíce klientů, která na svoje sliby nalákala, ale tím i veškeré závazky, z těchto veřejných slibů vyplývající. Pochybuju, že by o tomto dědictví dobře nevěděli. A pokud se jim to nelíbilo, neměli SkyLink kupovat. Nejde koupit statisíce klientů a na závazky (byť v rovině reklamních sdělení) se vykašlat. To by pak udělal každý. Naštěstí to v právním státě nelze oddělit. Když někdo chce koupit firmu, pak jedině se vším všudy. Plusy i minusy.
Žádný veřejný příslib ve vztahu k elektronickým komunikacím neexistuje. Tady nejsme v USA nebo někde jinde.
A naprosto každej seriózní právník, kterýho oslovíš, aby tě ve sporu s M77 zastupoval, ti řekne, že nemáš šanci uspět a aby ses do toho radši ani nepouštěl. Možná nějakej zlatokop, kterej z tebe chce vysosat prachy, ti bude podkuřovat a vymýšlet si, že máš šanci na úspěch...
Firma, o které vím, že udělala veřejný příslib, který nebude schopna naplnit, se nekupuje! Pokud je tady právní stát (a ve spotřebitelských věcech obvykle je), nevěřím, že to uživatel odsere. Odesere to M77. Buď bude úspěšných žalob (a o jejich úspěšnosti pochybuje dneska málokterý právník zabývající se spotřebitelským právem, už jsem se informoval u několika z nich) tolik, že M77 SP raději zruší, nebo SP zachovají, ale budou se muset s jednotlivými náhradami za způsobenou škodu vypořádat.
V podstatě to teda paradoxně odserou pay-tv zákazníci. Místo, aby měli svoje programy za pořád stejné peníze a navýšení nákladů zadotují "gratis" zákazníci z SP, budou muset čelit zvýšení cen pay-tv, plynoucího logicky z odškodnění tisícům (a to odhaduju jen ty, kteří se budou soudit o náhradu škody) spotřebitelů. V tomhle směru chápu, že vás (pay-tv) naše aktivita štve, ale ta aktivita je jen reakcí na nefér praktiky M77, takže byste měli být nas*aní hlavně na ně. Pokud by M77 držel sliby, které po svém předchůdci zdědil, mohli jste mít nabídky zdražené třeba jen o 10%. Takhle je ale bohužel budete mít dražší možná i o 30 nebo víc... Jo, jak se říká, kdo chtěl víc...
Povinnost přebírat právním nástupcem závazky a pohledávky je sice těžko zpochybnitelný fakt a kdo tvrdí opak, buď neví co mluví anebo lže, ale i takové "absolutní pravdy" samozřejmě může pro své rozhodnutí použít soud. U soudu pochopitelně nepůjde o to dokazovat, že M77 je právním nástupcem T&T (to dost dobře nezle zpochybnit). Jedinou hypotetickou šancí odpůrce na zamítnutí žaloby bude zpochybit klasifikaci "pouhé" televizní reklamy jako nositele možné klamavé obchodní praktiky, ale nevím, nevím... Přesně na takové případy totiž ZOS pamatuje a určitě je už i spousta precedentů s podobnými případy. Rozhodně bych si na konečné vítězství M77 v tomto sporu nevsadil ani pětník, i kdyby byl kurz 100:1 :-).
přesně tak, jde o princip, o princip toho že už by jsi lidi konečně mohli uvědomit, že nic není zadarmo a za všechno se určitým způsobem platí, proč by jedna platforma vysílání měla mít pořád nějaké výhody a ostatní ne? proč TV společnosti platí Skylinku za šíření a ještě dostávají peníze od zákazníku? proč TV společnosti neplatí ostatním poskytovatelům (IPTV, DVB-C...) za šíření jejich programů a naopak po nich chtějí peníze? a dokonce jsou ještě tak sprosté, že si dovolí říct o peníze když jsou na satelitu nebo v pozemním vysílání nekódovaně, tomu už by měl někdo konečně udělat přítrž...ať jsou podmínky pro všechny stejné a né že bude vždy rozhodovat kolik "rukojmích" (zákazníků) budete mít u své společnosti ;)
Zákoník to může řešit jaký chce, tady je řeč o právníkovi. A ten má znalosti šiřších rozměrů, než si myslíš, resp. než seš ochoten připustit.
Další debata je fakt už o ničem, máš měsíc na to, abys dokázal, že nejseš Tlučhuba. Úderem 1.9. se ukáže, jestli je právo na tvý straně nebo na straně M77, tak se nezdržuj :-)
Takže nic a dle očekávání to začalo a skončilo kecama na webu :D A žalobu jistě můžeš podat kdy chceš, ale jestli nebudeš mít zaplacený (nebo kartu v ochranný lhůtě 2 let), tak se prostě od 1.9. nebudeš u CS Linku/Skylinku dívat, takže to datum by tě imho zajímat mělo. Nebo toho jedince, kterej služby výše uvedených společností využívá.
Psal ses jak na to, tak sem ti (snad dostatečně srozumitelně) odpověděl a tvůj vztah k poplatkům vůbec neřeším, natož abych ti měl něco za zlé (nejsem zaměstnanec M77 ani prodejce ani nikdo jindej na poplatku zainteresovanej). U Hustopečí to znám v Kurdějově, ale je fakt, že ne co se příjmu TV týká :-)
Víte já si nepřeji mít smlouvu se společností, která se ukázala silně tržně motivovaná a s náklady, které mne nazajímají. Opravdu nechci nic jiného, než radu nebo vzor a postup, jak mám s cslinkem zrušit trvale smlouvu. A také aby moje jméno a můj kontakt nebyl již využíván nebo přeprodán jako zboží k zasílání nabídek a k případnémuz doručování neznámých a nevyžádaných reklam. Děkuji. PS: Hustopeče jsou velká rokle, jede se do nich z kopce, Pálava je zastíněná (přestřeluje) z jedné strany a Brno také. Nikoho TV příjem nikdy nezajímal, když nebyla protihluková stěna na dálnici, každý kamion nebo autobus pohnul s obrazem, digitální pozemní příjem byl v době před třemi když jsem kupoval satelitní komplet lety mizivý. Nevím ale jak dnes, půjčím si vše a zjistím. Co vím, velmi dobře se tam kvůli spatnému příjmu usídlila kabelovka, i tak děkuji za zájem. Nemějte mi prosím to, že nechci poplatky zazlé. Poplatků je v celku kvůli žití až přespříliš a peníze nejsou. Snažím se být jen dobrým hospodářem. Ještě jednou děkuji za vzor a postup.
Já je za současných podmínek využívat nechci. Zároveň ale odmítám, abych tím byl finančně v mínusu. Kartu jsem si pořídil proto, že zaručovala bezplatný příjem základní nabídky. Kdyby tomu bylo jinak, nekoupil bych si ji. Proto chci vrátit peníze. Myslím, že je to nejen právně možné, ale i úplně obyčejně lidsky logické.
To je jasné celou dobu. Mě by to asi taky netrápilo, kdybych si kartu pořídil kvůli placené nabídce. Bohužel, bylo to přesně naopak. Kdyby byl příjem základních programů od začátku měsíčně placený, nikdy bych byl za ní tolik peněz nedal (buď by byla levnější nebo bych příjem vyřešil jinak). Z mého pohledu je to prostě "zmařená investice".
Už konečně pochop, že nemůžeš chtít vrátit peníze po Skylinku, když ten ti nic neprodal. Stejně jako když budu požadovat vrácení peněz třeba za mobilní telefon Nokia, tak se mně výrobce akorát vysměje do ksichtu a pošle mě (a zcela správně) za svým prodejcem. Takže to běž k tomu svýmu prodejci zkusit, ale mám imho tušení, že nedopadneš úspěšně :-)
Stačí se naučit číst: https://registrace.skylink.cz/cms_eshop/podminky.pdf
7.4. V případě nesouhlasu uživatele se změnou podmínek a/nebo ceníku, je uživatel oprávněn tuto skutečnost písemně oznámit poskytovateli a Smlouvu písemně vypovědět s měsíční výpovědní lhůtou, která začne běžet první den měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla výpověď doručena poskytovateli. Právo vypovědět smlouvu z tohoto důvodu může uživatel uplatnit ve lhůtě 2 měsíců od nabytí účinnosti změny těchto Všeobecných obchodních podmínek a/nebo ceníku. V případě výpovědi smluvního vztahu se již uhrazené poplatky a předplatné nevrací.
Dobrý den tak mi cslink odpověděl a akceptoval výpověď, jsem zvědavý, jestli mi ještě vzniknou další náklady třeba jen ve formě svého času s vyřízením takové věci jakou je karta, nebo osobní údaje s ní spojené. Děkuji za odezvu, myslím si, že taková právní poradna ohledně VOP a tp. okolo satelitů by tu ale mohla být pod nějakou kategorií.
Je to úplně jinak. Musím nejdřív vědět, že mám na vrácení peněz zákonný nárok. Jakmile to vím (třeba z rozhodnutí soudu), záleží na konkrétních podmínkách mezi koncovými prodejci a výrobcem zboží či dodavatelem služby jak bude vracení probíhat. Obvykle to je tak, že v první linii, fyzicky zákazníkovi vrací (na základě té zákonné povinnosti) peníze prodejce. Ten ovšem (na základě té samé zákonné povinnosti) může požadovat adekvátní plnění vůči dalšímu dodavateli, atd. až k výrobci. Samozřejmě na tom prodejci tratí taky (můžou požadovat jen tolik kolik zaplatili oni, ne za kolik kartu koncově prodali).
Proto se ptám na tak prestižním serveru, který je prý nejlepší a také to o sobě tvrdí. Rád bych prostě našel postup nejlépe v nějakém článku, co dělat když chci ukončit příjem satelitní televize. Kde vzít vzor formulář, popř. ho hned nabídnout coby přílohu, jak ho vypsat, vytisknout poslat mailem nebo poštou, rada co s kartou a co jsem povinnen ještě doplatit, protože v podmínkách nic o neplacení servisního poplatku není. Prostě vyvozuji z podmínek sateltní televize, že poplatky, pokud je platná smouva, se platit musí a přesto nejede vlak, ať je karta aktivovaní, blokovaná nebo fyzicky zničená nebo vysunutá.
Podle mě se pánové a dámy v M77 group přepočítali a budou se velmi divit, kolik zákazníků se s nimi rozloučí. A že jim ani jejich agenti po všech různých diskuzích na netu nepomohli.
Samozřejmě je dobré jim ještě napsat, že odvoláváte souhlas se zpracováním vašich osobních údajů a žádáte je, aby je odstranili ze svých systémů.
Proč Úřad na ochranu hosp.soutěže (www.compet.cz) povolil ve velmi krátké dobe skoupení obou největších konkurenčních CS Link + Skylink jedním subjektem M77 ?? Ti by si serv.popl. mohli dovolit samozřejmě jen za cenu kriminální kartelové dohody. Nyní už jen M77 využívá získané monopolní postavení a není se už čemu moc divit.
(Odpovím sám: prý UOHS má málo lidí !!!)
Ale což takhle, abychom na UOHS jednotlivě zasílali další a další oznámení na podezření ze záměrného vytvoření a následného zneužití monopolu ? Prý tento postup někdy donutí státní úřady konat (prý zkušenosti z jiných zemí)
Přesně tak podvodníci,poplatek několikanásobně zvýší ... Dnes už je více možností jak kvalitně sledovat tel.vysílání. Máme v baráku tři karty a u všech odstupujeme od smlouvy. Nakonec i pozem.dig. vysílání se za dobu,kdy jsem používal sat. docela zlepšilo(znovu jsem zkusil a byl jsem mile překvapen)
Soudit se samozřejmě můžu, ale M77 by podlě mě ve vlastním zájmu (i v zájmu svých pay-tv zákazníků) udělal líp, kdyby v případě, že zákazník doloží legální nákup karty, plnění vrátil sám, bez soudních poplatků a nákladů na právní zastoupení žalující strany. Možnost vyhrát takový spor v rámci EU vidím jako sci-fi. Proč si tedy zbytečně zvyšovat náklady?
Upřímně řečeno, kdyby M77 ten poplatek zrušil, vyšlo by mu to možná ještě levněji než to vracení nerealizovaných plnění všem (nám) pořádkumilovným schovávačům dokladů :-).
Naopak. ČTÚ mi ústy mluvčího Maliny potvrdil, že M77 PŘI TAK ZÁSADNÍ ZMĚNĚ OP MUSÍ ZÁKAZNÍKŮM NABÍDNOUT ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY a pouze za takových okolností je tato změna OP legální. Není tedy jednostranné, nýbrž vynucené regulátorem z důvodu změny podmínek a už vůbec není možné bez náhrady plnění zmařeného změnou OP.
Že jste nedostal zpět plnění za služby, které jste objektivně SPOTŘEBOVAL, považuji za logické. Já jsem zaplatil jednorázově za ČASOVĚ NEOMEZENÉ DEKÓDOVÁNÍ ZÁKLADNÍ NABÍDKY. Vypočítat jak dlouho bych mohl do budoucna ještě chtít využívat tuto předplacenou službu je téměř nemožné, taže předpokládám, že soud vyhoví požadavku na vrácení celé uhrazené částky.
treba doplniť čo je ten text s * malými písmenami: "po dobu vysílání u CS/SKY link anebo do konce životnosti karty". to je podstatné, vysielať neprestali, karty majú životnosť cca sedem rokov, po takom čase ich obmieňajú aj iní operátori.
naviac je tu verejnoprávne vysielanie, o ktorom pred krátkym časom rozhodol taliansky súd -má byť dostupné všetkým, nielen predplatiteľom.
Taky bych to tak viděl. Za 2 ze 3 karet, které mám aktuálně registrované, si nechám vrátit peníze (odstoupím od smlouvy). Jedna na pay-tv stačí a zbytek pořešíme DVB-T + FTA (nejspíš přetočíme na 19,2E, německy celkem umíme a děti se aspoň naučej). Částka vrácená za ty 2 karty nám akorát tak pokryje náklady na rekonstrukci DVB-T. Pokud to M77 s možností odstoupením od smlouvy (včetně vracení peněz za jednostranné zpoplatnění již jednou předplacené služby), je to korektní řešení pro všechny. A bez soudů.
Chápu že užívání služby něco stojí ale nechápu když někdo hospodaří blbě aby to platil ten druhý.Magazín Skylink TV je toho příkladem.Dostal se mě do ruky jen jednou ale stačilo mě to! Program na x dní a celkem nic než bláboly.Stačí se podívat na ceník inzerce a na postavení na trhu a jsme doma. Jinak provázanost některých firem z nich dělá monopolní postavení a konkurence nic.Bohužel dohled nad férovým podnikáním v ČR neexistuje a zdá se mě že ČTU je ti pro smích.Jak je to se sloučením Cs link a Skylink ? Kde je konkurence ?
Podle mě ne. Pokud budu mít nepoškozenou a technicky bezhybnou kartu Cryptoworks a předplacená služba mi s ní fungovat nebude, očekávám její výměnu (zdarma) a nebo vrácení peněz. Podlě mě je hlavním důvodem zavedení SP odvrátit výměnu CW karet těm, kteří do režimu výměny nepůjdou. To by totiž jinak hrozilo. A bude jich (nás) dost.
Odstoupení od smlouvy z důvodu LEGÁLNÍ změny VOP nezakládá nárok na vracení čehokoliv. Najděte mi o tom nějaký paragraf, který by to zmiňoval. Máte jen právo odstoupit bez sankce dle zákona o elektronických komunikacích. Podobně rozhodl ČTÚ i u kabelové UPC a cenách za pronájem modemů. K datu změny VOP mohou UPC zákazníci odstoupit od smlouvy a nic zaplaceného před tímto datem se vracet nemusí. Vrací se jen případný zaplacený pronájem po tomto datu.
To je zbytečné slovíčkaření. M77 zakoupením podílu dřívějších majitelů SkyLinku a CSlinku převzal (musel převzít) jejich veškeré závazky i pohledávky. Takže ano, M77 mi nic neprodal, ale vzniklé pohledávky po T&T mi jako jeho přímý nástupce bude muset uhradit.
Je jasné, že pokud soud rozhodnutí ČTÚ (nemyslím to dosavadní mediální, ale to právazné závazné, které ještě bude muset přijít, ohledně podmínek odstoupení od smlouvy) ani ČOI nebude respektovat, bude muset dojít na soud. Snad mají rozum a nebudou chtít SkyLink potopit. Hrozící lavina individuálních žalob podle mě (narozdíl od symbolických pokut) bohužel má potencial zlikvidovat finančně obě služby. A to by netěšilo ani mě. Jak jsem řekl, jednu kartu bych si rád nechal. Takže věřím, že M77 budou rozumní a oprávněnost nároků těch, kteří požádají o vrácení peněz z důvodu jednostranného ukončení poskytování předplacených služeb, uznají i bez soudu.
Nejsem žádný marketingový odborník a nechápu koho zaměstnali, že jim neporadil jak na to lépe: platit servisní poplatek za neco, co je moje mi přijde divné. Mohli dodat svoje HD přijímače s programy v HD a pak bych to pochopil a nebo osekat programy zdarma na méně a za 50,-/měs dát nějaký lepší balíček kde by byly navíc třeba Slováci, TV NOVE a daší co nejsou na DVB-T. Dali by lidem možnost volby a kdo je škrt nebo v nouzi, ten by nemusel.
Anténní monstra? Hmm,seš vedle. U nás jedou všechny 4 muxy na nasliněnej prst takže stačí jedna jediná anténa,třeba i to pitomé polské síto. Takže u těch kteří třeba ty slováky vůbec nesledují jak se mi stalo zrovna včera stačilo přehodit parabolu za anténu za tři stovky,instalovat jeden prachobyčejný rozbočovač za 25 Kč a doplnit pár konektorů. Celková cena cca čtyři stovky. Blbce který by při takové ceně podporoval Skylink bych fakt chtěl vidět takže mám do sbírky na památku další dvě kartičky. A to tu máme ještě smůlu poněvadž o nějaký kilometr dál včetně celého Olomouce jede i komerční mux z Javoriny takže kdo má zájem tak tam není vůbec co řešit,to "anténní monstrum" se tam skládá ze dvou antén.
Těch 29 kaček je ročně 348 kaček, což je akorát tak cena barvy na to, abych natřel pár pozemních antén proti korozi. A o bezplatným příjmu u pozemáku se dá do budoucna taky pochybovat, opravdu nejsme v KLDR, aby nám někdo něco dával zadarmo. Ty taky nehraješ v tom orchestru z dobrýho pocitu, ale za prachy, takže nevím o čem je řeč...
To je ale právě chyba, takhle rezignovat při každé prasárně, která se v Čechách vyskytne. Potom se ani nedivím, že slovo "podnikatel" je pro spoustu lidí synonymem slova "vyčůránek" nebo dokonce "podvodník". Přimejmenším dělají nám, kteří jednou dané slovo dodržují (a třeba i nad rámec zákona nebo VOP), ostudu. Pro mě to podvodníci jsou a basta.
Já myslel že těch 350 Kč ročně za každou "neplacenou" kartu jsou taky peníze. Nebo jsou to pro Skylink jenom drobné? Asi sotva když po zavedení SP nastane přece to úžasné zkvalitnění služeb že.
Jinak blábolíš už tradičně nesmysly. Když o tu sortu zákazníků s neplacenou nabídkou nestojí a jsou to paraziti tak ji neměli vůbec nikdy zavádět. Nemluvě o tom že o tu tvou pay tv ti všichni nestojí.
Ze mě nikdo šou nemá a právě na jiných fórech už posílají do háje všechny uplakánky, kteří od zavedení SP jenom békají jak děcka, kterým někdo rozšlapal bábovičky na pískovišti. I státní orgány neshledaly na SP nic závadnýho a komu se to nelíbí, at se jde soudit a furt kdesi nekehá, stejně se na tom od září nic nezmění a je jedno, jestli já udělám nebo neudělám někdo show D
Konečně rozumné slovo. Naprosto souhlasím. Problém je, že SkyLink to tak udělat nechtěl, protože chtěl nalákat (nabrat) statisíce zákazníků. To se mu povedlo, ale za jakou cenu? Udělali to prostě úplně nejvíc nefér jak mohli. A to si pište, že se jim tahle prasečí "taktika" vrátí. Důvěra zákazníka je moc důležitá a zároveň vratká. Teď už všichni vědí, že SkyLink dělá podrazy a není dobré z jeho veřejných proklamací věřit ani jedno jediné slovo. To není dobrá pozice. To je možná lepší být drahý, ale fér.
Pradávný vedení Skylinku mělo nějakou představu o podnikání, ta představa jim vůbec nevyšla, Skylink šel do prodeje a novej vlastník má holt zase svoje představy a rozhodně se nedá čekat, že bude novej vlastník pokračovat v těch stopách, který bez debat směřovaly firmu do úpadku. A že to svým způsobem obsere uživatel, to je bohužel smutný, leč je třeba to brát jako fakt. Nebo dát Skylinku vale, ale jiná cesta prostě není.
Úbytek abonentů, kteří nebudou chtít nadále využívat předem zaplacenou službu, za níž nebudou požadovat peníze zpátky, je přece trápit nebude! A k úbytku pay-tv zákazníků nedojde, protože ti byli od zavedení SP osvobozeni. Ano, poklesne zřejmě prodej nových karet, ale ten jistě klesá dlouhodobě. Trh je víceméně nasycený (registrovaných karet je mezi lidmi víc než potenciálních diváků, proč tedy kupovat nové?). Jednoduše řečeno, letadlu dochází palivo. Podle mě je třeba poukázat na každou takovouhle levárnu, třeba i u soudu. Už jako prevenci. Aby si každý další šmejd dal příště při vyjebávání s českými spotřebiteli větší pozor.
1) Nezaplacením se ti deaktivujou programy, nic jinýho.
2) Výpověď se dává volnou formou, to snad dokážeš sesmolit (jestli ne, tak první advokátní kancelář, na kterou natrefíš, to jistě sepíše).
3) Nic se nemusí vytvářet, všechno se dočteš na webu svýho poskytovatele služby, tj. CS Linku/Skylinku.
4) Když vyměníš starou CS Linkovou kartu za novou ICE Skylink, tak kromě 2 měsíce bonusu v podobě plný nabídky budeš ještě 2 roky od poplatku osvobozen. Cena karty Výměna = 600 kaček.
Tak to zase ne. Já netvrdím, že od 1.9. žádný poplatek nebude. Jen tvrdím, že nejpozději když skončí soud ohledně žaloby proti, což samozřejmě předem netuším kdy bude (může být klidně až za rok nebo dva, při rychlosti našich soudů), budu mít za "neomezenou" kartu peníze zpátky a náhradu řízení taky. Žalobu můžu podat do 3 let od spáchání žalovaného skutku, kvůli promlčení. Samozřejmě to udělám dřív, jen tím chci říct, že datum 1.9. mě vůbec nezajímá.
Jde mi hlavně o princip (aby podvod podvodníkům jen tak neprošel), ale i kdyby ne, nevěřím, že ji za 1000 Kč někdo koupí. Cena použitých karet půjde (nebo už možná jde) zásadním způsobem dolů. Proč by je někdo kupoval? Kdo si chce programy předplácet, vyjde mu levněji nová karta s 2měsičním totálním bonusem v ceně. Blbců je možná dost, ale že by jich bylo až tolik..? :-)
Už bys měl pochopit, že M77 zde nemá naprosto nic, nemají zde IČ, není to organizační složka, prostě vůbec nic. Takže nejenom, že jakýkoliv státní orgán ČR je zcela bezzubej a musel by to řešit mezinárodním soudem, tak naprosto stejně bys to musel řešit i ty. A to ti skutečně přeju hodně štěstí, až se s tím právní (ne)vědomím, který máš, začneš soudit kdesi v Lucembursku. Hlavně pak dej vědět výsledek :D
Karta samozřejmě není na prd. Je to stále nejlevnější cesta, jak se dostat na satelitu k základní nabídce CZ/SK programů a to včetně HD. Každý kdo nemá mozek zatemněný emocemi typu "poplatky u lékaře" to ví. Prodejte ji na inzerát. Za cenu okolo 1000,-Kč ji určitě dříve či později prodáte a nemusíte se kvůli tomu soudit.
Někdo bonus nechce a jde mu o to zaplatit za kartu co nejméně. Zrovna vy byste to mohl chápat. Navíc ono to s tím vyhazováním karet nebude tak horké.
Jinak je hezké jak argumentujete výhodností bonusu. To moc do vašeho obrazu podvodného providera nezapadá. Jenom cena dvouměsíčního bonusu je zhruba stejná jako cena karty,
Přeji vám hodně štěstí u soudu. Ale nepřeceňujte akčnost Čechů. Ono něco jiného je nadávat na Netu a něco jiného je jít k soudu s tím, že vynaložené náklady vám možná jednou za 2 roky někdo v případě nejisté výhry vrátí.
Navíc jde jen o 350,-Kč ročně a to ještě pro většinu zákazníků splatných až za 1 až 2 roky. I když někdo s SP nesouhlasí, proč by ještě ten jeden či dva roky Skylink zdarma nepužíval. Takže nějaký okamžitý rozprodej moc nehrozí. Bez ohledu na názory - soud není efektivní řešení.
Divím se kolik povyku je okolo 29Kč za měsíc. Chápu, že spoustě lidem jde o princip, nicméně vynakládat tolik energie k upozornění na to, že se mi to nelíbí mi spíš zavání tím, že se dotčení lidé extrémním způsobem nudí.
Pokud se mi nelíbí podmínky nějakého poskytovatele, no tak jeho služby nevyužívám.
29Kč dneska nestojí ani litr benzínu, ani pivo v hospodě, neuvěřitelný numero po nás budou chtít....
dejv
Mýlíte se. Můžu odstoupit od smlouvy k datu změny obchodních podmínek ČTÚ to potvrdil. Tím, že ČTÚ vyjádřil, že M77 MUSÍ UMOŽNIT odstoupení ods smlouvy, de facto potvrdil, že k porušení smlouvy došlo. Právo na odstoupení je realita. Zbývá jen dořešit technické detaily, kde, kdo a jak ho bude provádět.
Přestat využívat služby, které jsem si nákupem "nabité" karty předplatil, bez jakéhokoli protiplnění, nepovažuji za odstoupení od smlouvy, ale za hloupost. To neudělám.
po prvnich par prohranych soudnich sporech se karta obrati :)
Me spis zarazi, ze nevidite, jak nebezpecne tohle nezakonne chovani je.
Vam by nevadilo, kdyby treba Panasonic pomoci FW ve vasi TV zablokoval obraz, protoze jste podle novych VOP nezaplatil vyvovojovy mesicni poplatek 1€? Vam by nevadilo, kdybyste mel objednano predplatne novin na 3 roky dopredu a najednou vam noviny prestaly chodit, protoze jste nezaplatil podle novych VOP pochuzkovy poplatek postacce? Vam by nevadilo, kdybyste ... a takovych podobnych absurdit, jako je servisni poplatek party M77 si muzu vymyslet do hodiny tri pr**le :D
Hůř bude leda pro tebe a další prodejce, kteří ve své honbě za ziskem slibovali lidem nesmysly, které už z principu nemohli nikdy dodržet. A to jsou ti dnešní největší uřvanci, protože jim Skylink šlápnul na kuří oko a zákazník pak rovnou dal do oka pěstí. A dobře jim tak.
Jinak normální user vůbec neřeší cenu jednoho piva, navíc placenou až někdy za 2 roky, a to ještě v případě, že se neobjednává žádná jiná nabídka. Toto je lidem skutečně ukradený, protože v životě musí řešit mnohem důležitější věci, než je nějakých 29 kaček měsíčně a navíc s tím, že je tam programová nabídka, o který se třeba v pozemáku nikomu ani nezdá...
Jsou to všechny HD, jsou to SK programy a je to třeba i Fanda. Dost na to, abych chodil jinam. Navíc za anténní systém dám klidně několik tisíc (stožár, antény, slučovače, zesilovač apod.), což je zcela neadekvátní těm 29 kačkám u Skylinku a ještě se s tím musím otravovat, zatímco Skylink mám funkční a díky Výměně karty i 2 roky bez servisního poplatku.
Sorry, ale se svým názorem moc úspěchu nesklidíš. Jistě je to tvoje právo se vyjádřit, ale dost pochybuju o tom, že tě bude nějaká výraznější část klientů Skylinku následovat...